La cooperativa entra en robòtica educativa amb el repte d'ajudar als mestres, contribuir a la digitalització i transformació del sistema escolar i impulsar les vocacions cientificotecnològiques
Oriol Soler, codirector general d'Abacus, amb Francesc Farrés, director de Ro-botica.
Abacus ha anunciat aquest dimarts la compra de Ro-Botica, una empresa de robòtica educativa especialitzada en la creació, distribució i implantació de solucions tecnològiques de robòtica i programació per a l’ús educatiu. Es tracta d’una empresa coneguda en l’àmbit escolar gràcies a la comercialització de programes de marques com Lego Education i l’impuls de competicions de robòtica escolar com First Lego League i World Robot Olympiad (WRO).
La incorporació de Ro-botica a la cooperativa té per objectiu reforçar l’àrea d’Abacus Escolar, apostant per la creació i distribució de continguts STEAM per a les escoles que contribueixin a impulsar les vocacions cientificotecnològiques i el desenvolupament competencial digital i tecnològic de la societat.
Amb aquesta operació, Abacus vol continuar creant continguts i productes innovadors per afrontar els nous currículums i les necessitats del sistema educatiu, que està en constant transformació. Ro-botica pretén potenciar les formacions destinades a adaptar els mestres en la utilització de les noves metodologies educatives oferint un suport complet a les escoles davant dels nous entorns digitals. Per tal de donar un cop de mà als docents, Abacus vol afavorir les seves formacions per capacitar-los en la utilització d’aquestes noves eines educatives. ”L’educació té uns reptes cada vegada més grans i els mestres necessiten més suport que mai”, assegura Oriol Soler, codirector general d’Abacus.
En paral·lel, Francesc Farrés, director general de Ro-botica, considera que la incorporació de l’empresa a la cooperativa contribueix al desenvolupament digital i tecnològic de la societat, ja que vetlla per una educació inclusiva, equitativa i de qualitat. La seva voluntat és ”fomentar el pensament crític dels estudiants i preparar els joves per a un futur cada cop més digital”, a través de l’educació en l’àmbit científic i tecnològic juntament amb l’alfabetització STEAM, l’acrònim anglès de ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques.
Les escoles no són les úniques que es beneficien de l’àmbit de negoci de Ro-Botica; els ajuntaments, museus, espais públics i altres esdeveniments o competicions també en reben l’impacte positiu del seu servei. Farrés explica que la seva funció principal és ”humanitzar la programació, l’electrònica i donar vida als robots potenciant els aprenentatges significatius i vivencials, i estimulant la proactivitat a totes les experiències”.
L’adquisició de Ro-Botica és un dels 16 projectes estratègics previstos en el pla d’inversions AbacusNext, en què la cooperativa preveu invertir 30 milions d’euros entre el 2023 i el 2027.
L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català reconeix el magazín digital per la seva "estètica moderna,…
Algunes de les passes que es fan cada dia al món es fan dins de…
Lluís Permanyer moria ahir als 86 anys deixant darrere seu un impressionant corpus de crònica…
El centre que obrirà Aticco al 22@ tindrà una capacitat de 2.200 treballadors distribuïts en…
Netmentora celebra la cinquena edició de la Impact Night amb quatre premiats i un reconeixement…
El saló gastronòmic reunirà per primera vegada tots els xefs catalans amb tres estrelles Michelin