BNEW

Adéu al Regne Unit: noves duanes i nous reptes a la carretera

Tan sols a dos mesos i mig que Regne Unit abandoni la Unió Europea (UE), el Brexit ha sigut avui un dels protagonistes a la Barcelona New Economy Week (BNEW). A partir del gener, les mercaderies transportades entre Europa i les illes britàniques hauran de fer front a una frontera que portarà nous aranzels i impostos per a les empreses exportadores.

[dropcap letter=”R”]

egne Unit figura actualment com el primer inversor a Espanya, amb més cinc mil milions d’euros col·locats durant el 2019, i es calcula que el comerç bilateral entre ambos països supera els 60 mil milions d’euros. Unes xifres que donen una idea de la importància que té la gestió de les fronteres per al sector logístic. La propera cita clau serà el 15 d’octubre, quan el Consell d’Europa es reuneixi per tractar les condicions de l’acord de sortida amb el país britànic.

Mentrestant, la taula rodona “Brexit: repercussió i estratègies en el sector logístic”, el manager en Comerç Exterior, Duanes i Impostos especials de KMPG Advocats, Xavier Just, ha advertit que el sector es troba davant un “canvi de paradigma” que crearà nous tràmits per als transportistes. Això suposarà un impacte directe en sectors crítics com el de l’alimentació, els medicaments o els components d’automoció, carregaments peribles per als quals els nous controls, que podrien generar retards de fins a dos dies, poden suposar la pèrdua de la mercaderia.

Per la seva part, el president de l’Associació de Transitaris Internacionals i de l’Organització per la Logística, el Transport i la Representació Duanera (ATEIA-OLTA Barcelona), Emili Sanz, ha assegurat que durant els primers mesos “la situació serà caòtica” i “es frenarà el consum”. Tot i això, s’ha mostrat convençut que “abans d’un any es recuperaran els nivells” anteriors al Brexit.

En qualsevol cas, tots dos han coincidit que el sector logístic es troba immers en una situació “d’incertesa” davant l’adaptació als nous impostos i aranzels que es crearan a la frontera. Tant Just com Sanz han assegurat que el desafiament per les administracions europees i britàniques implica crear duanes que puguin gestionar l’increment de la burocràcia, ja que s’estima que a partir del 2021 es faran 250 milions de declaracions duaneres més.

També han mostrat la seva preferència perquè la UE i el Regne Unit arribin a un “acord preferencial” pel que es reduirien o eliminarien els aranzels de les mercaderies comercialitzades. Això permetria mitigar “l’impacte aranzelari” de les noves fronteres, donant així un respir a les empreses exportadores.

Compartir
Publicado por
Oier Llinàs

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Álex Chico: Escriure per salvar-se d’un món que mata

“Des d'un punt de vista literari tracto de no analitzar-me massa. Només et diria que…

25 d'octubre de 2025
  • Opinió

Currentzis: geni o narcís?

Dimecres passat al Palau, Teodor Currentzis va arrasar amb un concert que generà opinions radicalment…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La passarel·la com a preludi: París i els codis d’un nou món

Escriure sempre ha estat la meva eina més valuosa per mantenir-me alineada amb el meu…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La cursa de Barcelona per liderar la innovació europea

Catalunya, amb la seva capital al capdavant, es posiciona com a pol innovador del sud…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

The New Barcelona Post, premi al Millor Disseny Editorial Digital de l’APPEC

L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català reconeix el magazín digital per la seva "estètica moderna,…

24 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

El nen que somiava la seva botiga de sabates

Algunes de les passes que es fan cada dia al món es fan dins de…

24 d'octubre de 2025