Adjudicades les obres per rehabilitar la marquesina de l’estació de França

Els treballs, emmarcats en el Pla de Rodalies, tenen un termini d'execució d'uns 16 mesos

L’empresa valenciana Contratas Vilor serà l’encarregada d’executar la rehabilitació integral de la marquesina de l’estació de França, clarament degradada. Adif li ha adjudicat les obres per un import de 3,9 milions d’euros, una quantitat inferior a la pressupostada, de 4,4 milions d’euros. No és la primera vegada que es volen fer aquests treballs. L’administrador d’infraestructures ferroviàries els va adjudicar fa sis anys a una altra companyia que va acabar renunciant al contracte després d’haver començat les obres. Aquest retard va aprofundir l’abandonament de la coberta, afectada pel pas del temps, així com pels efectes de la radiació solar i de fortes pluges i vents.

La nova adjudicació, emmarcada en el Pla de Rodalies, té un termini d’execució estimat de 16 mesos, als quals cal afegir el que es trigui a tancar els últims serrells legals per poder arrencar les obres. La rehabilitació busca allargar la durabilitat i la vida útil dels elements de la coberta i reduir les necessitats de manteniment. Els treballs consistiran en renovar la coberta substituint la totalitat de les plaques de policarbonat translúcid que la integren. També es milloraran els baixants, que passaran a ser d’acer inoxidable; es netejarà i protegirà l’estructura auxiliar, i se substituirà la part opaca de xapa de la coberta que està danyada.

En concret, la icònica marquesina de l’estació de França compta amb una superfície total translúcida de 4.400 metres quadrats i, amb una amplària de 95 metres, la seva estructura metàl·lica cobreix 12 vies i set andanes. Així mateix, amb una longitud d’uns 110 metres i una alçada màxima de 36 metres, el seu pes arriba a les 1.459 tones.

Aquesta coberta és un dels elements més emblemàtics del conjunt arquitectònic de l’estació, que es va inaugurar amb motiu de l’Exposició Universal de 1929. Dissenyada per Andreu Montaner i fabricada als antics tallers de la Maquinista Terrestre y Marítima, va requerir un total 2.500 tones de ferro i acer per a la seva construcció. Amb els Jocs Olímpics de 1992, la marquesina ja va ser sotmesa a una gran intervenció que ara toca actualitzar.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

40 anys d’impuls al creixement industrial des d’Avançsa

L'entitat pública va gestionar el 2024 una cartera valorada en 153 milions d'euros, en un…

31 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

EstarB, l’aposta de Barcelona per la universalització de la salut mental per als joves

L’any 2021, en ple procés de normalització postpandèmia, l’Ajuntament de Barcelona va consultar als joves…

31 d'octubre de 2025
  • Gastronomia

“Del Gastronomic Forum Barcelona surts amb idees noves, contactes de valor i el paladar despert”

El saló posarà enguany el focus en la Nova Cuina Catalana, en un moment clau…

31 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Barcelona, pol de l’economia circular per transformar la indústria

El nou BAC exerceix de laboratori d'idees i "d'escola de cofundadors” per impulsar projectes que…

31 d'octubre de 2025
  • Opinió

Barcelona, ciutat de mar… d’esquena al mar?

Repensar la mobilitat i l'accessibilitat ciutadana és clau per recuperar la nostra identitat mediterrània

31 d'octubre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

W Barcelona: La gran vela que va minvar

Tercer capítol de la sèrie hotels amb història i històries d'hotels. En aquesta ocasió, el…

31 d'octubre de 2025