Adjudicades les obres per rehabilitar la marquesina de l’estació de França

Els treballs, emmarcats en el Pla de Rodalies, tenen un termini d'execució d'uns 16 mesos

L’empresa valenciana Contratas Vilor serà l’encarregada d’executar la rehabilitació integral de la marquesina de l’estació de França, clarament degradada. Adif li ha adjudicat les obres per un import de 3,9 milions d’euros, una quantitat inferior a la pressupostada, de 4,4 milions d’euros. No és la primera vegada que es volen fer aquests treballs. L’administrador d’infraestructures ferroviàries els va adjudicar fa sis anys a una altra companyia que va acabar renunciant al contracte després d’haver començat les obres. Aquest retard va aprofundir l’abandonament de la coberta, afectada pel pas del temps, així com pels efectes de la radiació solar i de fortes pluges i vents.

La nova adjudicació, emmarcada en el Pla de Rodalies, té un termini d’execució estimat de 16 mesos, als quals cal afegir el que es trigui a tancar els últims serrells legals per poder arrencar les obres. La rehabilitació busca allargar la durabilitat i la vida útil dels elements de la coberta i reduir les necessitats de manteniment. Els treballs consistiran en renovar la coberta substituint la totalitat de les plaques de policarbonat translúcid que la integren. També es milloraran els baixants, que passaran a ser d’acer inoxidable; es netejarà i protegirà l’estructura auxiliar, i se substituirà la part opaca de xapa de la coberta que està danyada.

En concret, la icònica marquesina de l’estació de França compta amb una superfície total translúcida de 4.400 metres quadrats i, amb una amplària de 95 metres, la seva estructura metàl·lica cobreix 12 vies i set andanes. Així mateix, amb una longitud d’uns 110 metres i una alçada màxima de 36 metres, el seu pes arriba a les 1.459 tones.

Aquesta coberta és un dels elements més emblemàtics del conjunt arquitectònic de l’estació, que es va inaugurar amb motiu de l’Exposició Universal de 1929. Dissenyada per Andreu Montaner i fabricada als antics tallers de la Maquinista Terrestre y Marítima, va requerir un total 2.500 tones de ferro i acer per a la seva construcció. Amb els Jocs Olímpics de 1992, la marquesina ja va ser sotmesa a una gran intervenció que ara toca actualitzar.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Creativitat

Barcelona impulsa marques emergents per a convertir-se en capital mundial de la moda

Des de 2019, el programa Barcelona Fashion Forward ha acompanyat en el seu procés de…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Trent posa el focus en nous dissenyadors emergents per al seu model de lloguer de moda

La plataforma que ha vestit estrelles com Rosalía i Karol G se centra ara en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Portal de l’Àngel avança en les obres per mudar la seva pell

L'avinguda renova el seu paviment en una reforma que va més enllà d'allò estètic, en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

La vela busca popularitzar-se amb un nou format de competició escolar

Barcelona Capital Nàutica i la Federació Catalana de Vela impulsen un nou programa que aspira…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Barcelona prova d’establir circuits més segurs per a dones esportistes

Combinant tecnologia i voluntaris, la prova pilot, que es testarà fins a finals de desembre…

26 d'agost de 2025
  • Opinió

Barcelona SOS

Per què una ciutat de la categoria de Barcelona no té un pla B i…

25 d'agost de 2025