Les aerolínies programen més seients per a aquest hivern al Prat que l’any 2019

Les companyies preveuen un total de 21,6 milions de places, un 2,8% més

Pocs dies abans de començar la temporada d’hivern, l’Aeroport de Barcelona es prepara per a uns mesos de molta activitat, amb més seients programats dels quals va haver-hi el 2019, l’última temporada prèvia a la pandèmia de la covid. Les aerolínies preveuen un total de 21,6 milions de seients al Prat, un 2,8% més que els que es van omplir en la temporada d’hivern 2019-2020 —unes 600.000 places més—. Quant a les operacions, es calculen unes 112.400, també millorant la xifra global de fa tres anys.

La comparació entre totes dues temporades deixa fora les dues últimes setmanes de març de 2020, quan la mobilitat internacional va caure dràsticament per la pandèmia. Tampoc és equiparable als seients que es van programar inicialment per a la temporada d’hivern 2019-2020, que van ser uns 23,3 milions, però es van acabar executant uns 21.000. Les previsions que es fan a principi d’una temporada sempre estan subjectes a canvis per part de les companyies aèries, ja siguin per rutes que s’anul·len per falta de demanda o cancel·lacions per vagues.

El que Aena sí que ha inclòs en els seus càlculs és l’afectació que es produirà el mes de març amb les obres en una de les pistes de la infraestructura per canviar el paviment, la qual cosa suposarà reduir els slots disponibles i la capacitat total. Amb una inversió de 4,9 milions d’euros, els treballs incidiran sobre la pista principal, la 06L-24R, que no estarà operativa durant 14 dies. També es veurà afectada la pista 02-20, per on creua i on es farà una actuació complementària que obligarà al seu tancament durant dues jornades.

Amb la programació de les aerolínies en mà, serà la primera vegada que l’aeroport barceloní veu recuperada l’oferta prevista des de l’esclat de la pandèmia. En aquest sentit, per a aquest estiu es van programar 36,2 milions de seients, un 10% menys respecte a la temporada de 2019. A tot Espanya, l’únic aeroport que supera al Prat en nombre de places previstes entre octubre i març és el de Madrid, amb 29,7 milions, un 5,8% més respecte al 2019.

Per zones, l’Aeroport de Barcelona ha programat 12,5 milions de seients amb Europa i 6,5 milions amb la resta d’Espanya. Aena destaca el creixement previst d’Àfrica, amb un 26% més de butaques respecte fa tres anys, fins a arribar a les gairebé 800.000. Així mateix, per països, les destinacions que més pugen són el Marroc (+45%), Portugal (+26%), Països Baixos (+20%) i Itàlia (+10%).

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Business and Talent

El ‘real state’ observa els primers brots verds cap a la solució de la crisi de l’habitatge

El sector immobiliari es repensa al sud d’Europa a pocs dies del tret de sortida…

19 de setembre de 2025
  • Gastronomia

El llegat barceloní dels besavis genovesos

Carla Rivali és l’ànima de La Italiana, la botiga de menjar que des de l’any…

19 de setembre de 2025
  • Opinió

I si maridem autoestima i país?

Hi havia complicitat a l’escenari, d’aquella que es nota quan les veus no competeixen, sinó…

19 de setembre de 2025
  • Barcelona Futur

La Sagrada Família homenatjarà Gaudí coronant la Torre de Jesús per a 2026

Amb la vista posada en la celebració del centenari de la mort del seu artífex,…

19 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Les vikingues de l’economia blava

Deu dones participen en el pioner programa Lagertha de formació de directives per a empreses…

18 de setembre de 2025
  • Creativitat

1.500 activitats per a reivindicar Barcelona com a capital mundial de l’arquitectura

Amb un pressupost d'onze milions d'euros, la celebració de l'esdeveniment internacional desplegarà propostes de febrer…

18 de setembre de 2025