L'aerolínia completa així la seva recuperació al Prat després de la covid
Un avió d'Air China, a punt d'enlairar-se des de l'Aeroport del Prat. © Àlex Recolons/ACN
En un estiu que es preveu de rècord a Barcelona, l’aeroport ha recuperat una de les rutes clau amb el mercat asiàtic. Air China tornarà a connectar la capital catalana amb Shanghai a partir de finals d’agost pel “gran interès” de l’aerolínia pel mercat català. Segons el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), “la recuperació de les rutes cap a la Xina és un objectiu fonamental per augmentar la connectivitat de Barcelona i fomentar les sinergies i vinculació amb la indústria i les empreses de Catalunya i la Xina”. Per aconseguir-ho, s’han organitzat missions institucionals i empresarials a Shanghai per posar de manifest la necessitat de recuperar aquesta ruta tan estratègica.
La companyia de bandera xinesa operarà la ruta amb tres freqüències setmanals, els dimarts, dijous i dissabtes. Ho farà amb un Airbus A350-900 amb tres classes —business, premium economy i economy—.
Amb l’objectiu de beneficiar tant el passatger d’empresa com el vacacional, el vol s’enlairarà des del Prat a les 12:40 hores del migdia per arribar al Shanghai Pudong Airport (PVG) a les 06:50 hores del matí de l’endemà. Els vols de retorn sortiran de Shanghai a les 00:45 hores de la matinada per aterrar a la capital catalana a les 08:05 hores del matí del mateix dia.
Amb el retorn d’aquesta ruta, l’aerolínia, propietària majoritària de la China National Aviation Holding Company, completa aquest 2024 la seva recuperació a Barcelona després de la covid. Fins i tot, incrementa la capacitat de la ruta cap a Pequín, passant a oferir vols diaris. L’any passat també es va estrenar la connexió amb la capital tecnològica Shenzhen, a través de Shenzhen Airlines, pertanyent al grup Air China.
Abans de la pandèmia, l’any 2019, la ruta d’Air China a Shanghai va registrar més de 39.500 passatgers directes i 107.500 indirectes. L’any 2023, després de la incorporació de la ruta directa cap a Pequín el mes de juny, es van transportar gairebé 4.800 passatgers directes i 22.000 passatgers indirectes, mentre que, cap a Shanghai, van ser més de 54.000 passatgers indirectes.
Les 13 cambres de comerç de Catalunya, Barcelona Global, Cecot, el Col·legi d’Economistes de Catalunya,…
Conversa a tres bandes, amb un dels Moments Estel·lars que més públic ha congregat a…
Les claus de la 40a Reunió del Cercle d'Economia, l'efecte dominó de La Caixa i…
Després d’uns anys d’escassa rellevància musical, L’Auditori enceta una nova etapa encara plena d’incògnites
Una exposició amb models històrics com el 600 o el Seat Panda omple el saló…
Nous moviments al hòlding inversor de la Fundació la Caixa després del sobtat relleu d'Ángel…