Opinió

Allò que passa a Barcelona, no passa enlloc del món!

El Nadal ha esdevingut una època turística d’èxit també a Barcelona. Sembla que els ciutadans globals ja no es queden a casa ni per Nadal ni per Sant Esteve i aprofiten per bellugar-se com aquells a qui la casa cau a sobre.

De ben segur la hipermobilitat serà una de les característiques d’aquest segle XXI, on sembla que, si no has estat viatjant, ets una rara avis en un moment on els preus del vols són absolutament competitius i els rànquing de les millors deu ciutats per visitar aquest Nadal apareixen de forma constant i no volguda al teu Instagram.

Si a més hi sumem la volguda desestacionalització, comprovarem que cada vegada la promoció del turisme nadalenc per part de les agències és més important i, conseqüentment, l’anomenada temporada baixa es posiciona com a opció per disminuir la massificació turística de les ciutats.

Les dades econòmiques del sector turístic aquest 2024 han estat molt positives i la previsió és de creixement per al 2025. Aprofitem doncs per posicionar la ciutat de Barcelona en mesos de menys pressió turística per alleugerir la temporada alta.

I és que l’oferta de la ciutat per Nadal és extraordinària, i no només l’oferta de Barcelona, sinó la d’altres ciutats europees. Mercats tradicionals, llums de colors, mappings, concerts i propostes culturals, i un canvi climàtic present que fa que el fred sigui molt suportable.

El fet que a Barcelona per Nadal disposem d’una oferta cultural singular, de grans bulevards il·luminats com el Passeig de Gràcia i la Rambla Catalunya, d’una oferta comercial als districtes amb especial atenció al detall, i el fet que no sigui rèplica de tantes altres ciutats fotocopiades, amb unes tradicions pròpies i un segell d’innovació i creativitat, ens ha de permetre posicionar-nos internacionalment des de la singularitat. La nostra proposta hauria de ser: allò que passa a Barcelona, no passa enlloc del món!

El pessebre és una tradició nadalenca de la ciutat que la fa única i diferent d’altres ciutats; aprofitem-ho!

Per això m’ha entusiasmat la proposta de l’artista i arquitecte Joan Juncosa que ens convida a reflexionar sobre la tradició nadalenca del pessebre i alhora ens permet una amable transgressió des de l’art urbà, posant grups de petites ovelles de pessebre de diversos colors i mides als carrers de la ciutat.

Cal saber jugar amb les tradicions nadalenques que són part de la identitat i singularitat de cada territori, i les ciutats ho han d’aprofitar. El pessebre és una tradició nadalenca de la ciutat que la fa única i diferent d’altres ciutats. Aprofitem-ho!

Compartir
Publicado por
Mercè Conesa

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025
  • Hashtag Barcelona

La foto de Collboni

El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…

29 d'abril de 2025
  • Ecosistema emprenedor

DeepUll aixeca 50 milions per accelerar el diagnòstic de la sèpsia

L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució

29 d'abril de 2025
  • Professionals

El patronat de la Fundació La Caixa relleva Ángel Simón com a conseller delegat de CriteriaCaixa

El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…

29 d'abril de 2025