Opinió

Allò que passa a Barcelona, no passa enlloc del món!

El Nadal ha esdevingut una època turística d’èxit també a Barcelona. Sembla que els ciutadans globals ja no es queden a casa ni per Nadal ni per Sant Esteve i aprofiten per bellugar-se com aquells a qui la casa cau a sobre.

De ben segur la hipermobilitat serà una de les característiques d’aquest segle XXI, on sembla que, si no has estat viatjant, ets una rara avis en un moment on els preus del vols són absolutament competitius i els rànquing de les millors deu ciutats per visitar aquest Nadal apareixen de forma constant i no volguda al teu Instagram.

Si a més hi sumem la volguda desestacionalització, comprovarem que cada vegada la promoció del turisme nadalenc per part de les agències és més important i, conseqüentment, l’anomenada temporada baixa es posiciona com a opció per disminuir la massificació turística de les ciutats.

Les dades econòmiques del sector turístic aquest 2024 han estat molt positives i la previsió és de creixement per al 2025. Aprofitem doncs per posicionar la ciutat de Barcelona en mesos de menys pressió turística per alleugerir la temporada alta.

I és que l’oferta de la ciutat per Nadal és extraordinària, i no només l’oferta de Barcelona, sinó la d’altres ciutats europees. Mercats tradicionals, llums de colors, mappings, concerts i propostes culturals, i un canvi climàtic present que fa que el fred sigui molt suportable.

El fet que a Barcelona per Nadal disposem d’una oferta cultural singular, de grans bulevards il·luminats com el Passeig de Gràcia i la Rambla Catalunya, d’una oferta comercial als districtes amb especial atenció al detall, i el fet que no sigui rèplica de tantes altres ciutats fotocopiades, amb unes tradicions pròpies i un segell d’innovació i creativitat, ens ha de permetre posicionar-nos internacionalment des de la singularitat. La nostra proposta hauria de ser: allò que passa a Barcelona, no passa enlloc del món!

El pessebre és una tradició nadalenca de la ciutat que la fa única i diferent d’altres ciutats; aprofitem-ho!

Per això m’ha entusiasmat la proposta de l’artista i arquitecte Joan Juncosa que ens convida a reflexionar sobre la tradició nadalenca del pessebre i alhora ens permet una amable transgressió des de l’art urbà, posant grups de petites ovelles de pessebre de diversos colors i mides als carrers de la ciutat.

Cal saber jugar amb les tradicions nadalenques que són part de la identitat i singularitat de cada territori, i les ciutats ho han d’aprofitar. El pessebre és una tradició nadalenca de la ciutat que la fa única i diferent d’altres ciutats. Aprofitem-ho!

Compartir
Publicado por
Mercè Conesa

Artículos recientes

  • Imatges

El museu somniat de Carmen Thyssen a Barcelona comença a perfilar-se

El projecte, impulsat per la companyia Stoneweg Places & Experiences i presentat de la mà…

30 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’empresa familiar catalana, sense por davant la IA

La XXIII Jornada Retail de Comertia posa el focus en la intel·ligència artificial com a…

30 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Superlativa, la startup que combat l’estrès amb complements naturals

Amb presència en més de 1.350 farmàcies a tota Espanya i més de 120.000 consumidors,…

30 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Les ciutats com a motor de canvi en un Smart City Expo marcat per la IA

L'edició més ambiciosa del congrés internacional posa en valor el rol de les ciutats davant…

29 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Becytes, l’aliat barceloní de les ‘big pharma’ per a la producció de teixits in vitro

Des d'un nou i ampliat laboratori del Parc Científic de Barcelona, la 'spin-off' exporta models…

29 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Els hotels de Barcelona, “al focus de l’inversor”: 470 milions captats el 2025

La capital catalana segueix en el punt de mira dels inversors per a la reforma…

29 d'octubre de 2025