Almirall tanca una llicència amb la xinesa Simcere per més de 500 milions

Amb aquest acord, la farmacèutica catalana tindrà el dret exclusiu de comercialitzar un fàrmac per tractar malalties autoimmunes, amb l'excepció d'alguns mercats asiàtics

La farmacèutica catalana Almirall ha tancat un acord amb el grup xinès Simcere Pharmaceutical per obtenir la llicència de comercialització en exclusiva d’un medicament destinat al tractament de malalties autoimmunes. El tracte suposa per a Almirall el desemborsament de fins a 510 milions d’euros (492 milions de dòlars) i li dóna dret a distribuir el nou fàrmac arreu del món, amb l’excepció de Xina, Hong Kong, Macao i Taiwán.

L’empresa cotitzada Almirall va informar a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l’operador borsari espanyol, de l’operació i va indicar que Simcere rebrà un pagament inicial de 15,5 milions d’euros pel desenvolupament de la nova proteïna, segons els èxits aconseguits, amb una part important per a les fites que s’aconsegueixin a nivell de vendes, així com royalties en funció del negoci a futur. 

Les investigacions de Simcere han detectat la proteïna SIM0278, que és una muteína de la interleucina 2 en forma de proteïna de fusió (IL-2Mu-Fc) que activa les cèl·lules T reguladores (Treg) i que, com a injecció subcutània, pot desenvolupar-se per tractar potencialment diverses malalties autoimmunes.

Per al grup xinès, es tracta d’una oportunitat per internacionalitzar-se i de col·laborar amb un soci que aposta per la innovació i que contribuirà “a demostrar el valor clínic de la proteïna desenvolupada”, va afirmar Renhong Tang, conseller delegat de la firma asiàtica.

Per la seva part, Almirall valora el posicionament que aquest fàrmac li pot proporcionar per reforçar el lideratge de marca en dermatologia mèdica i la gamma de productes biològics, segons Karl Ziegelbauer, director científic d’Almirall.

El negoci dermatològic és una de les grans apostes del grup farmacèutic català i en què està obtenint favorables resultats, especialment al llarg d’aquest any quan ha arribat al 48% de les vendes totals. En el primer semestre del 2022, l’àrea dermatològica a Europa va créixer un 22%. En el període gener-juny, el grup va facturar 27,3 milions d’euros.

Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025