Alstom tindrà enllestits els trens per a la línia de l’aeroport en tres anys

Seran les primeres unitats dels deu combois llançadora que Ferrocarrils de la Generalitat ha adjudicat al fabricant de Santa Perpètua de la Mogoda, per 177 milions, per unir el centre de Barcelona amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport del Prat

La multinacional Alstom té previst tenir acabades per d’aquí a tres anys les primeres unitats dels deu trens llançadora que han d’unir el centre de Barcelona amb l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, la qual cosa permetria que entressin en fase de proves.

El fabricant està treballant en l’encàrrec de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que serà l’operadora de la línia, a les instal·lacions que té a Santa Perpètua de la Mogoda. Es tracta de l’adjudicació pública d’un contracte valorat en 177 milions d’euros per al disseny, fabricació, subministrament i el manteniment per un període de 15 anys de deu combois d’última generació, de la família Coradia d’Alstom.

La companyia ha informat que construirà un nou taller al centre industrial de Santa Perpètua, de 3.000 metres quadrats, només per a aquest projecte, específicament per al manteniment preventiu i correctiu d’aquesta flota durant el període de la concessió. L’empresa no ha avançat cap més detall sobre aquesta àrea, més enllà d’assegurar que suposarà la creació de nous llocs de treball que s’afegiran a l’increment de plantilla previst.

Alstom ha concretat alguns detalls del disseny dels nous trens durant una visita que ha fet a la factoria el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, qui ha recordat que els combois tindran una freqüència de pas de 15 minuts per enllaçar la ciutat amb les terminals T1 i T2 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.

La línia que ha de connectar Barcelona amb l’aeroport està previst que tingui un transit de passatgers proper als 10 milions d’usuaris a l’any, segons les previsions de l’operadora ferroviària, però les obres de la infraestructura encara s’estan executant.

Els trens Coradia d’Alstom —un model que ja circula per països com Dinamarca, França, Alemanya, Itàlia, Luxemburgo, Països Baixos, Suècia i Canadà— estan formats per cinc cotxes d’un pis, amb capacitat per 600 passatgers i una velocitat màxima de 120 quilòmetres per hora, i s’han dissenyat amb nombrosos espais per a l’equipatge i passadissos més amples, seguint les necessitats específiques del viatge.

La presidenta de FGC, Marta Subirà, ha detallat que els nous trens “es desenvoluparan seguint criteris d’ecodisseny i es buscarà la màxima reducció de pes per minimitzar-ne el consum” i que estaran construïts amb un materials amb un 96% de reciclabilitat.

Els combois del model Coradia s’han dissenyat per aprofitar al màxim l’espai interior. © Alstom
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025