Ametller Origen incorporarà 1.300 professionals en un any amb una nova botiga-escola

El grup estrena sistema formatiu, en el qual invertirá 1,3 milions d'euros anuals

La falta de professionals en especialitats com la carnisseria i la xarcuteria són una constant del sector des de fa anys. Per a combatre la pèrdua d’aquestes professions i reivindicar l’ofici de venedor, el Grup Ametller Origen ha posat en marxa una escola formativa, mitjançant la qual preveu incorporar a 1.300 persones en un any.

No obstant això, l’abast de la nova escola, anomenada El Viver, no es quedarà aquí: formarà cada any 5.000 persones perquè es converteixin en especialistes de la venda al detall, sobretot de fruita, verdura i carnisseria. Però el centre no mira només cap enfora del grup, sinó también cap a dins, ja que també oferirà eines a la seva plantilla actual. Així, els més de 3.500 professionals que actualment treballen en les seves 148 botigues tindran accés a un nou pla de carrera i de promoció interna.

D’aquesta manera, la proposta formativa del grup compta amb quatre itineraris diferents: un dirigit a persones sense coneixements previs, i tres més centrats en l’especialització de producte fresc, concretament en fruita i verdura; en carnisseria, i en lideratge de botiga.

“El projecte aporta coneixements des de zero a persones que no estan familiaritzades amb el sector”, alhora que reforça els de professionals que ja formen part de la companyia, segons el director general d’Operacions de Grup Ametller Origen, Fernando Oteiza. “Actualment, en els establiments d’Ametller Origen es promociona, almenys, una persona al dia”, assegura.

El grup, que va tancar 2024 amb 680 milions en vendes i un creixement del 23%, invertirà 1,3 milions d’euros anuals en el seu nou ecosistema d’aprenentatge, que inclou tant un vessant presencial com en línia. L’espai físic, situat a la Via Augusta de Barcelona, compta amb sales de formació, una sala de streaming i amb la recreació d’una botiga, des de la qual també es podrà connectar per streaming amb els establiments més allunyats de la capital catalana.

Mitjançant aquesta doble via presencial i digital, el grup ha desplegat la seva proposta formativa per potenciar el talent de les seves botigues i capacitar a nous professionals. “Volem combatre l’extinció de l’ofici d’especialista i reivindicar-la com una figura indispensable a l’hora d’assessorar i acompanyar als consumidors, cada vegada més interessats en l’alimentació saludable i conscient”, defensa el conseller delegat i cofundador de la companyia, Josep Ametller.

El nou espai formatiu d’Ametller Origen s’ubica a la Via Augusta de Barcelona.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Un temple com una veritat

Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…

18 d'agost de 2025
  • Baco Boca

Bonavista, la terrassa que revoluciona el Moxy Barcelona

Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

The Blue Box, el dispositiu per detectar càncer de mama amb una prova d’orina

L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

El Barcelona Contech Hub impulsa la tecnologia en la construcció amb mirada internacional

El 'hub' agrupa 70 membres que inclouen des de grans corporacions a 'startups', que ara…

18 d'agost de 2025
  • Opinió

Reciclar a la ciutat

Ha mort Javier Rui-Wamba Martija, fundador de la consultora d'enginyeria Esteyco, i n’he llegit uns…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Nepalí de naixement, catalana d’adopció

Chandra Kala va aterrar a Barcelona fa vint-i-set anys, venia d’un orfenat de Katmandú, on…

18 d'agost de 2025