Ametller Origen incorporarà 1.300 professionals en un any amb una nova botiga-escola

El grup estrena sistema formatiu, en el qual invertirá 1,3 milions d'euros anuals

La falta de professionals en especialitats com la carnisseria i la xarcuteria són una constant del sector des de fa anys. Per a combatre la pèrdua d’aquestes professions i reivindicar l’ofici de venedor, el Grup Ametller Origen ha posat en marxa una escola formativa, mitjançant la qual preveu incorporar a 1.300 persones en un any.

No obstant això, l’abast de la nova escola, anomenada El Viver, no es quedarà aquí: formarà cada any 5.000 persones perquè es converteixin en especialistes de la venda al detall, sobretot de fruita, verdura i carnisseria. Però el centre no mira només cap enfora del grup, sinó también cap a dins, ja que també oferirà eines a la seva plantilla actual. Així, els més de 3.500 professionals que actualment treballen en les seves 148 botigues tindran accés a un nou pla de carrera i de promoció interna.

D’aquesta manera, la proposta formativa del grup compta amb quatre itineraris diferents: un dirigit a persones sense coneixements previs, i tres més centrats en l’especialització de producte fresc, concretament en fruita i verdura; en carnisseria, i en lideratge de botiga.

“El projecte aporta coneixements des de zero a persones que no estan familiaritzades amb el sector”, alhora que reforça els de professionals que ja formen part de la companyia, segons el director general d’Operacions de Grup Ametller Origen, Fernando Oteiza. “Actualment, en els establiments d’Ametller Origen es promociona, almenys, una persona al dia”, assegura.

El grup, que va tancar 2024 amb 680 milions en vendes i un creixement del 23%, invertirà 1,3 milions d’euros anuals en el seu nou ecosistema d’aprenentatge, que inclou tant un vessant presencial com en línia. L’espai físic, situat a la Via Augusta de Barcelona, compta amb sales de formació, una sala de streaming i amb la recreació d’una botiga, des de la qual també es podrà connectar per streaming amb els establiments més allunyats de la capital catalana.

Mitjançant aquesta doble via presencial i digital, el grup ha desplegat la seva proposta formativa per potenciar el talent de les seves botigues i capacitar a nous professionals. “Volem combatre l’extinció de l’ofici d’especialista i reivindicar-la com una figura indispensable a l’hora d’assessorar i acompanyar als consumidors, cada vegada més interessats en l’alimentació saludable i conscient”, defensa el conseller delegat i cofundador de la companyia, Josep Ametller.

El nou espai formatiu d’Ametller Origen s’ubica a la Via Augusta de Barcelona.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La Fundació Banc Sabadell premia els investigadors Alberto García-Basteiro i Sílvia Osuna

L'estudi per a desenvolupar nous tractaments i vacunes innovadores per a la tuberculosi, i el…

5 de juliol de 2025
  • Opinió

Adieu a La França

L’ancestral 'meublé' de Barcelona es converteix en un hotel turístic, esborrant encara més la fràgil…

5 de juliol de 2025
  • El Bar del Post

Ignacio Martínez de Pisón: La suma dels passos cap endavant

“Ja sé que no descobreixo res si dic que la perseverança és una de les…

5 de juliol de 2025
  • Barcelona Futur

Startups, Made in Barcelona

Aquesta setmana el The New Barcelona Post, com ja vam fer fa unes setmanes amb…

5 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Barcelona: emprendre des del laboratori

Laura és científica, vesteix bata blanca i rarament surt del seu laboratori. Té l'ambició de…

3 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Emprenedores trepitgen fort per revertir la bretxa de gènere de l’ecosistema startup

Les dones representen entorn del 20% dels fundadors d'empreses emergents des de fa prop d'una…

3 de juliol de 2025