Escena

Amor i tota la resta a La Villarroel

Julio Manrique radiografia en l'obra 'Love, love, love' la història d'una parella a qui li passa de tot

A La Villarroel li funcionen bé les històries d’amor. Després de l’èxit de L’illa deserta, amb Miki Esparbé i Maria Rodríguez, el teatre torna a la càrrega amb Love, love, love, en cartellera fins al 3 de desembre. Els Beatles, com avança el títol, es deixen sentir més d’una vegada en una sala que està a punt de posar-se a ballar per acompanyar els actors Laia Marull i David Selvas, tant fent de hippies com de pares, amb Clara de Ramon i Marc Bosch havent de patir-los com a fills.

A vegades, el teatre està bé que permeti una cosa tan senzilla com asseure’s en una butaca i deixar-se portar durant una hora llarga, relaxant-se amb històries que no arreglaran el món però fan somriure. Pot ser que el més estrany sigui que això sorprengui. Love, love, love ho aconsegueix repassant amb gràcia el bo i el dolent d’una parella al llarg de tota la seva vida. Diu el seu director, Julio Manrique, que el teatre no és el lloc on donar sermons, però sí que ha de servir per fer-se preguntes. I ho fa a La Villarroel sense cansar mentre un riu amb uns personatges que aconsegueixen agradar malgrat el seu egoisme.

Això del Kenneth i la Sandra no és un camí de roses, com no ho és mai, però no s’idealitza ni es dramatitza en excés, simplement, passa el que moltes vegades passa. Enamoraments sobtats, imprudències, avorriment, mentides… Unes anades i vingudes que s’entrellacen amb els períodes històrics del Regne Unit on s’ambienta l’obra, començant als seixanta, continuant als noranta i acabant amb la crisi de 2008. Les transicions, a més de per canviar l’escenografia sense avorrir, permeten refrescar les cares més destacades de cada moment. Una coincidència amb un altre títol en cartellera, La nostra ciutat al Lliure, és l’ambientació una mica costumista d’històries humanes en entorns llunyans que podrien resultar més pròximes.

És la història d’una parella, però també la dels seus fills, amb un pes destacat de Clara de Ramon, a qui es va poder veure fa poc a Coralina, la serventa amorosa i un dels èxits de la temporada passada, Tots eren fills meus, amb David Selvas com a director. Tal com es planteja, els pares s’estimen en una època en la qual poden despreocupar-se de tot, fins i tot de la família, i als fills els hi queda allò que els hi deixen. Pot ser que el xoc generacional sigui el menys consistent, fins i tot una mica buit. Però el més important és deixar un bon gust de boca i això Love, love, love ho aconsegueix, garantint-se l’èxit amb la banda britànica com a himne. La Villarroel plena ho demostra dia rere dia.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Helena Fàbregas Rebato: La càlida abraçada de la memòria

“Escriure fa que et replantegis qui ets una vegada i una altra, i al final…

13 de desembre de 2025
  • La Punyalada

Compassió pels senglars

L’esclat de la pesta porcina és a punt de provocar un autèntic genocidi de senglars.

13 de desembre de 2025
  • Creativitat

De l’artesania a la innovació, les festes de Nadal es reinventen a les llars barcelonines

La decoració nadalenca d’aquest any combina, a cada racó de la casa, passat i futur,…

13 de desembre de 2025
  • Professionals

“El piano és el meu millor amic, però m’encanta complementar-lo amb instruments electrònics”

El compositor i pianista luxemburguès, que des de 2003 manté una estreta relació artística amb…

13 de desembre de 2025
  • Business and Talent

Rècord històric per a Fira de Barcelona: 350 milions d’euros mentre projecta l’expansió

Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…

12 de desembre de 2025
  • Barcelona Futur

Neurociència d’avantguarda: el BCAN pren forma a Mundet

El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…

12 de desembre de 2025