Ecosistema emprenedor

Arch Max, la marca esportiva barcelonina que s’ha guanyat a Adidas

La companyia creada el 2016 per Jordi Martí produeix i dissenya complements esportius com armilles i cinturons per córrer per la muntanya. La seva operativa des de la capital catalana i amb materials reciclats ha captat l'atenció de grans marques internacionals, que veuen una oportunitat de fabricar d'una manera més ràpida que si ho fan des d'Àsia.

Al fundador i director general d’Arch Max, Jordi Martí, li agrada des de fa temps córrer per la muntanya. Quan ho feia i necessitava equipar-se correctament, es va adonar que no hi havia una gran varietat de complements per a aquesta activitat física. Per exemple, en el cas dels mitjons, hi havia de diferents colors i mides, però no s’anava més enllà, contemplant qüestions com adaptar-se als moviments que fa el peu quan puja i baixa un pendent. A més, dels que hi havia al mercat, tots es produïen fora.

Davant de tot d’això, Martí va decidir crear Arch Max el gener de 2016 amb una petita inversió i es va posar a analitzar com podia idear uns bons mitjons que servissin per fer esport a l’exterior, però també ajudessin a prevenir lesions com la fascitis plantar. Se’n va anar a l’Hospital de Sant Pau a investigar com fer-ho i van acabar validant uns mitjons esportius que ho permetien. En pocs temps va aconseguir el suport de podòlegs, metges i fabricants d’Espanya i també internacionals… Fins i tot, es va arribar a posar de moda entre els jugadors del Barça, que se’ls van emportar de gira. 

Per a Martí, la bona acollida que van tenir els mitjons, com també els altres productes que ha anat sumant a la seva oferta, s’entén perquè Arch Max dissenya i produeix des de Barcelona i la gran majoria dels seus proveïdors són locals. Divideix el procés de fabricació entre les oficines que l’empresa té al centre de la ciutat, on hi ha un petit taller, i una fàbrica a l’avinguda Carrilet de L’Hospitalet de Llobregat. Aquesta proximitat permet accelerar els tempos, reduint el temps que passa entre que es té una idea fins que es veu a la botiga, a diferència del temps que es triga a aconseguir-ho quan els productors estan a Àsia.

Més enllà dels mitjons, Arch Max també s’encarrega de fabricar amb material reciclat productes com armilles i cinturons on portar el mòbil o menjar mentre es fa exercici per la muntanya. Aquests complements esportius han captat l’atenció d’Adidas Terrex, de qui s’ha convertit en soci tècnic i els hi produeix des de la capital catalana. En aquest intercanvi, Arch Max guanya que posa el seu logo en els productes i obté promoció internacional, mentre que Adidas Terrex pot subcontractar aquesta part a una empresa especialitzada, que a més també és de proximitat. Per entendre-ho més fàcil, funciona com la marca Gore-Tex, que ofereix la seva tecnologia a altres fabricants mentre que li mantenen el logo.

La companyia suma uns 20 treballadors, repartits entre les oficines i la fàbrica. Malgrat la pandèmia, va registrar una facturació de tres milions d’euros el 2020. Aquest 2021 espera, com a mínim, mantenir el nivell de vendes de l’any passat. Arch Max comercialitza els seus productes en una vintena de països d’Europa, Àsia i Amèrica Llatina i als Estats Units té una seu.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Accure Therapeutics rep 1,5 milions d’euros per a un fàrmac innovador per al Parkinson

A més del medicament per al tractament del Parkinson, pel qual han obtingut subvencions de…

16 de juny de 2025
  • Opinió

Neurodivergents a taula

Cada cop més restaurants i hotels de Barcelona comencen a mirar el món des d’altres…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Collboni repassarà els reptes de Barcelona en l’equador de mandat a Moments Estel·lars

L'alcalde farà balanç de la situació de la capital catalana i la seva visió per…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025