Ecosistema emprenedor

Arch Max, la marca esportiva barcelonina que s’ha guanyat a Adidas

La companyia creada el 2016 per Jordi Martí produeix i dissenya complements esportius com armilles i cinturons per córrer per la muntanya. La seva operativa des de la capital catalana i amb materials reciclats ha captat l'atenció de grans marques internacionals, que veuen una oportunitat de fabricar d'una manera més ràpida que si ho fan des d'Àsia.

Al fundador i director general d’Arch Max, Jordi Martí, li agrada des de fa temps córrer per la muntanya. Quan ho feia i necessitava equipar-se correctament, es va adonar que no hi havia una gran varietat de complements per a aquesta activitat física. Per exemple, en el cas dels mitjons, hi havia de diferents colors i mides, però no s’anava més enllà, contemplant qüestions com adaptar-se als moviments que fa el peu quan puja i baixa un pendent. A més, dels que hi havia al mercat, tots es produïen fora.

Davant de tot d’això, Martí va decidir crear Arch Max el gener de 2016 amb una petita inversió i es va posar a analitzar com podia idear uns bons mitjons que servissin per fer esport a l’exterior, però també ajudessin a prevenir lesions com la fascitis plantar. Se’n va anar a l’Hospital de Sant Pau a investigar com fer-ho i van acabar validant uns mitjons esportius que ho permetien. En pocs temps va aconseguir el suport de podòlegs, metges i fabricants d’Espanya i també internacionals… Fins i tot, es va arribar a posar de moda entre els jugadors del Barça, que se’ls van emportar de gira. 

Per a Martí, la bona acollida que van tenir els mitjons, com també els altres productes que ha anat sumant a la seva oferta, s’entén perquè Arch Max dissenya i produeix des de Barcelona i la gran majoria dels seus proveïdors són locals. Divideix el procés de fabricació entre les oficines que l’empresa té al centre de la ciutat, on hi ha un petit taller, i una fàbrica a l’avinguda Carrilet de L’Hospitalet de Llobregat. Aquesta proximitat permet accelerar els tempos, reduint el temps que passa entre que es té una idea fins que es veu a la botiga, a diferència del temps que es triga a aconseguir-ho quan els productors estan a Àsia.

Més enllà dels mitjons, Arch Max també s’encarrega de fabricar amb material reciclat productes com armilles i cinturons on portar el mòbil o menjar mentre es fa exercici per la muntanya. Aquests complements esportius han captat l’atenció d’Adidas Terrex, de qui s’ha convertit en soci tècnic i els hi produeix des de la capital catalana. En aquest intercanvi, Arch Max guanya que posa el seu logo en els productes i obté promoció internacional, mentre que Adidas Terrex pot subcontractar aquesta part a una empresa especialitzada, que a més també és de proximitat. Per entendre-ho més fàcil, funciona com la marca Gore-Tex, que ofereix la seva tecnologia a altres fabricants mentre que li mantenen el logo.

La companyia suma uns 20 treballadors, repartits entre les oficines i la fàbrica. Malgrat la pandèmia, va registrar una facturació de tres milions d’euros el 2020. Aquest 2021 espera, com a mínim, mantenir el nivell de vendes de l’any passat. Arch Max comercialitza els seus productes en una vintena de països d’Europa, Àsia i Amèrica Llatina i als Estats Units té una seu.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025