Ecosistema emprenedor

Un autobús sense conductor de Renault circula en fase de proves per Barcelona

Els ciutadans podran provar gratuïtament aquest vehicle fins divendres, des de la seva parada inicial a Passeig de Gràcia

Els vehicles sense conductor, per molt que puguin semblar una utopia o personatges d’una pel·lícula de ciència-ficció, estan més a prop de ser una realitat a Barcelona. El grup Renault i la companyia WeRide ha posat a circular, en fase de proves, un autobús autònom, sense conductor però pensat per a portar-hi passatgers, pel centre de la ciutat. El vehicle disposa de sensors que li permeten visualitzar els obstacles en un angle de 360 graus a la rodona, així com deu càmeres i, per tant, circular de forma segura per la ciutat.

El director d’Open Innovation del Grup Renault, Vicente Mirandés, ha expressat que “l’objectiu fonamental d’aquestes proves és demostrar que aquesta tecnologia està madura” perquè aquests vehicles puguin circular en entorns “molt complexos” com és el cas del centre de Barcelona, amb milers de cotxes, taxis, bicicletes i vianants que circulen pels seus carrers.

Concretament, el vehicle inicia el seu recorregut circular a Passeig de Gràcia, entre els carrers de Mallorca i València, i després gira per Gran Via, puja per Rambla Catalunya i torna pel carrer Rosselló fins al seu punt d’origen. Els ciutadans que el vulguin provar de forma gratuïta podran fer-ho fins divendres.

Jaume Collboni, alcalde de Barcelona, i els directius del grup Renault dins del nou minibús sense conductor.

El prototip disposa actualment d’un màxim de vuit places, però la idea de Renault és crear vehicles amb capacitat d’entre 10 i 20 viatgers. “Aquest és un sistema capaç de comportar-se com ho faria un conductor, ja que a partir de la informació que recull dels seus sensors de posicionament i les càmeres, processa i analitza les dades per a prendre decisions i aprendre mentre va operant per a circular de la forma més fluïda possible”, ha defensat Mirandés.

El director d’Open Innovation de Renault també ha assenyalat que aquests minibusos autònoms i elèctrics suposen un avantatge pel seu baix cost d’adquisició i explotació respecte a altres vehicles. Així, ha detallat que es tracta de vehicles més econòmics que altres busos elèctrics i que els costos baixen molt sobretot perquè prescindeixen de conductors, que suposen dues terceres parts del cost d’explotació del servei.

Compartir
Publicado por
Ainara Valadez Medina

Artículos recientes

  • Lletres

El Carmel de Marsé i els nous pijoaparte

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

3 de desembre de 2025
  • Lletres

Quan la paraula resisteix: la literatura en l’era de la intel·ligència artificial

Tot i els vaticinis pessimistes, el llibre en paper continua sent el format preferit entre…

3 de desembre de 2025
  • Opinió

IA i drets d’autor: una imatge en moviment

És una sensació semblant a mirar una foto moguda: en els darrers tres anys, la…

3 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona reafirma el seu pols literari en ple boom editorial

La ciutat consolida el seu lideratge editorial amb més segells, més lectors i un sector…

2 de desembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona, Capital europea de Nadal 2026 pel seu “model únic”

L'aposta de la ciutat per combinar la tradició amb la innovació i la creativitat han…

2 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Núria Cabutí: “En moments d’incertesa la cultura és un refugi”

Lectura jove, intel·ligència artificial i Barcelona com a ciutat convidada a la FIL: una mirada…

2 de desembre de 2025