Ecosistema emprenedor

Back Market contractarà 200 persones a Barcelona en els pròxims tres anys

El marketplace d’electrònica recondicionada acaba d’obrir oficina al 22@ per traslladar de París a la capital catalana la gestió del mercat espanyol

Espanya s’ha convertit en el cinquè mercat per volum de negoci per al marketplace d’origen francès Back Market, especialitzat en la venda de productes d’electrònica recondicionada. Per això, la companyia ha decidit traslladar de París a Barcelona la gestió del mercat espanyol, on va entrar ara fa cinc anys, i s’ha instal·lat a l’edifici d’oficines Wojo, al Carrer Sancho de Ávila, al barri del 22@.

Per al seu desenvolupament, Back Market contractarà unes 50 persones al llarg d’aquest any i preveu arribar als 200 empleats en el termini de tres anys, segons Nathanael Berbessou, director general de la companyia a Espanya. El grup, creat el 2004 per Thibaud Hug de Larauze, Quentin Le Brouster i Vianney Vaute, té una plantilla global de 600 persones i presència a 16 països, la major part europeus.

Barcelona serà una seu per a la pressa de decisions respecte als clients i partners industrials del grup al mercat espanyol, que se sumarà a la feina que es dur a terme a les oficines que la plataforma online té a París, Bordeus, Berlín i Nova York.

Recentment, la companyia s’ha llançat al mercat japonès i te previst fer-ho a Corea del Sud per abastar els països asiàtics, fruit del seu pla d’expansió internacional, que ha intensificat després de tancar una roda de finançament de 450 milions d’euros, liderada per Sprints Capital. El nou inversor s’ha sumat a un accionariat format per Eurazeo, Aglaé Ventures, General Atlantic i Generation Investment Management.

El director general per a Espanya explica que tenir un centre d’operacions a Barcelona permetrà “apropar-se als clients, però també col·laborar més estretament amb les industries recondicionadores d’aparells electrònics que treballen amb la plataforma de venda i serveis online”. “Tenim 1.500 indústries al nostre Marketplace, un 10% de les quals són espanyoles”, concreta Berbessou.

“El consumidor cada vegada està més conscienciat que, tot i que el preu segueix sent la seva prioritat, volen contribuir a la sostenibilitat i el medi ambient i veuen com la compra d’un producte recondicionat és una bona manera d’aconseguir-ho”, assegura el responsable de la companyia.

L’edifici d’oficines Wojo, que ha triat Back Market a Barcelona, per expandir el seu negoci a Espanya.

Aquest és també el perfil del client espanyol, “un jove de menys de 35 anys que té cura dels seus estalvis, però també del planeta”. No obstant, per la idiosincràsia del país, “també és significatiu el nombre d’usuaris de la plataforma més grans, que crec —afirma— es deu al fet que a Espanya els joves triguen més anys a independitzar-se i moltes vegades són els pares qui encara els sufraguen les despeses en electrònica”.

Amb més de sis milions de clients al món, la plataforma Back Market té previst incloure, en breu, nous serveis. Per a l’usuari final ja ha incorporat la venda directa dels aparells i la reparació dels mateixos. També vol ampliar la seva gamma de referències de producte.

Un dels principals objectius de l’empresa serà limitar encara més les taxes de fallada en tots els dispositius perquè els consumidors tinguin una alternativa sostenible a la compra de tecnologia nova. La qualitat està garantida a més per una garantia contractual de 2 anys per a totes les compres.

Empleats de la plataforma online a les instal·lacions centrals del grup francès. ©Back Market
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025