Ecosistema emprenedor

Back Market contractarà 200 persones a Barcelona en els pròxims tres anys

El marketplace d’electrònica recondicionada acaba d’obrir oficina al 22@ per traslladar de París a la capital catalana la gestió del mercat espanyol

Espanya s’ha convertit en el cinquè mercat per volum de negoci per al marketplace d’origen francès Back Market, especialitzat en la venda de productes d’electrònica recondicionada. Per això, la companyia ha decidit traslladar de París a Barcelona la gestió del mercat espanyol, on va entrar ara fa cinc anys, i s’ha instal·lat a l’edifici d’oficines Wojo, al Carrer Sancho de Ávila, al barri del 22@.

Per al seu desenvolupament, Back Market contractarà unes 50 persones al llarg d’aquest any i preveu arribar als 200 empleats en el termini de tres anys, segons Nathanael Berbessou, director general de la companyia a Espanya. El grup, creat el 2004 per Thibaud Hug de Larauze, Quentin Le Brouster i Vianney Vaute, té una plantilla global de 600 persones i presència a 16 països, la major part europeus.

Barcelona serà una seu per a la pressa de decisions respecte als clients i partners industrials del grup al mercat espanyol, que se sumarà a la feina que es dur a terme a les oficines que la plataforma online té a París, Bordeus, Berlín i Nova York.

Recentment, la companyia s’ha llançat al mercat japonès i te previst fer-ho a Corea del Sud per abastar els països asiàtics, fruit del seu pla d’expansió internacional, que ha intensificat després de tancar una roda de finançament de 450 milions d’euros, liderada per Sprints Capital. El nou inversor s’ha sumat a un accionariat format per Eurazeo, Aglaé Ventures, General Atlantic i Generation Investment Management.

El director general per a Espanya explica que tenir un centre d’operacions a Barcelona permetrà “apropar-se als clients, però també col·laborar més estretament amb les industries recondicionadores d’aparells electrònics que treballen amb la plataforma de venda i serveis online”. “Tenim 1.500 indústries al nostre Marketplace, un 10% de les quals són espanyoles”, concreta Berbessou.

“El consumidor cada vegada està més conscienciat que, tot i que el preu segueix sent la seva prioritat, volen contribuir a la sostenibilitat i el medi ambient i veuen com la compra d’un producte recondicionat és una bona manera d’aconseguir-ho”, assegura el responsable de la companyia.

L’edifici d’oficines Wojo, que ha triat Back Market a Barcelona, per expandir el seu negoci a Espanya.

Aquest és també el perfil del client espanyol, “un jove de menys de 35 anys que té cura dels seus estalvis, però també del planeta”. No obstant, per la idiosincràsia del país, “també és significatiu el nombre d’usuaris de la plataforma més grans, que crec —afirma— es deu al fet que a Espanya els joves triguen més anys a independitzar-se i moltes vegades són els pares qui encara els sufraguen les despeses en electrònica”.

Amb més de sis milions de clients al món, la plataforma Back Market té previst incloure, en breu, nous serveis. Per a l’usuari final ja ha incorporat la venda directa dels aparells i la reparació dels mateixos. També vol ampliar la seva gamma de referències de producte.

Un dels principals objectius de l’empresa serà limitar encara més les taxes de fallada en tots els dispositius perquè els consumidors tinguin una alternativa sostenible a la compra de tecnologia nova. La qualitat està garantida a més per una garantia contractual de 2 anys per a totes les compres.

Empleats de la plataforma online a les instal·lacions centrals del grup francès. ©Back Market
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Business and Talent

Rècord històric per a Fira de Barcelona: 350 milions d’euros mentre projecta l’expansió

Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…

12 de desembre de 2025
  • Barcelona Futur

Neurociència d’avantguarda: el BCAN pren forma a Mundet

El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…

12 de desembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

De l’aula al terreny: la catalana Level Instrukta transforma la formació en prevenció

Amb una plantilla de més de 40 treballadors i cinc centres distribuïts entre Sant Joan…

11 de desembre de 2025
  • Hotels amb historia

Lamaro Hotel: d’un enuig al Ritz a un hotel propi

El cinc estrelles que va ser l’antic Colón

11 de desembre de 2025
  • Gastronomia

De la gamba al capipota: els plats que triomfaran a taula aquest Nadal

Mercabarna serà el punt d’origen de molts dels ingredients que ompliran els àpats durant les…

11 de desembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La fórmula màgica de Wizards Partners: passió, execució i visió per a escalar projectes

Amb una cartera de companyies que suma més de 92 milions d’euros de facturació anual,…

11 de desembre de 2025