Good News Barcelona

Barcelona invertirà 12 milions en un pla de promoció turística centrat en la cultura

La capital catalana vol situar la cultura com a eix principal dels atractius de la ciutat per tal d'aconseguir un visitant de més valor afegit. Turisme de Barcelona posarà l'èmfasi en el mercat americà i en el sud-est asiàtic i també vol incrementar en un 15% els visitants nacionals.

Barcelona es prepara per reactivar el seu principal motor econòmic en un escenari postpandèmic. El consorci publicoprivat Turisme de Barcelona ha aprovat un nou pla de promoció de la ciutat que contempla una inversió de 12 milions d’euros en dos anys. L’objectiu de Turisme de Barcelona en aquesta nova etapa és centrar-se en la cultura, és a dir, en atraure visitants que vulguin gaudir dels equipaments i de la producció cultural de la ciutat, del seu disseny i arquitectura, de la Barcelona literària o de la Barcelona del cinema.

El repte és afavorir l’arribada d’un turisme de més valor afegit que gasti més a la destinació i que sigui més sostenible i respectuós amb la ciutat. En aquest sentit, per situar la cultura com a eix principal dels atractius, Turisme de Barcelona preveu fomentar la celebració de grans esdeveniments que posin a la capital catalana en el mapa mundial de la cultura.

“Es tracta de posar en valor aquells trets que ens diferencien i la cultura, la creativitat, la innovació han estat sempre elements característics inherents a la ciutat de Barcelona. S’ha de recuperar aquest esperit”, ha explicat la directora del consorci, Marian Muro.

El pla d’acció de Turisme de Barcelona vol ser més selectiu a l’hora de definir els mercats exteriors on anar a buscar turistes per assegurar que siguin “clients de valor que deixin diners a la ciutat“. També es redefinirà l’estratègia de màrqueting per intentar definir millor el relat o els atributs que la ciutat vol projectar. “Es tracta de poder controlar nosaltres el relat, definir com volem ser reconeguts al món, anant a buscar el client que interessa”, ha argumentat Muro.

Barcelona vol dirigir-se a un visitant de més valor afegit. ©Vicente Zambrano

Un cop es pugui recuperar la llibertat de moviments i es redueixin les actuals mesures restrictives per controlar la pandèmia, l’objectiu de Turisme de Barcelona és incrementar en un 15% els visitants procedents de la resta d’Espanya, “que s’han anat perdent any rere any i que ens interessen per la seva proximitat”. Així, es vol activar un pla específic per atraure visitants nacionals interessants en la cultura, la gastronomia i la Barcelona marítima.

També es posarà el focus de promoció en el mercat europeu, però “la gran aposta de Barcelona —destaca el consorci— ha de ser pels mercats del sud-est asiàtic i americà”. “Es preveu que el sud-est asiàtic sigui el gran mercat del segle XXI i Barcelona ha d’estar preparada per tenir d’aquí a tres o quatre anys una posició de lideratge“, emfatitza la institució que presideix Eduard Torres.

El nou pla 2021-2022 de Turisme de Barcelona també preveu impulsar el co-màrqueting i una política d’aliances entre empreses per tal de poder intensificar l’acció promocional. Per aquest exercici, el consorci ha aprovat un pressupost de 20,6 milions d’euros.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Helena Fàbregas Rebato: La càlida abraçada de la memòria

“Escriure fa que et replantegis qui ets una vegada i una altra, i al final…

13 de desembre de 2025
  • La Punyalada

Compassió pels senglars

L’esclat de la pesta porcina és a punt de provocar un autèntic genocidi de senglars.

13 de desembre de 2025
  • Creativitat

De l’artesania a la innovació, les festes de Nadal es reinventen a les llars barcelonines

La decoració nadalenca d’aquest any combina, a cada racó de la casa, passat i futur,…

13 de desembre de 2025
  • Professionals

“El piano és el meu millor amic, però m’encanta complementar-lo amb instruments electrònics”

El compositor i pianista luxemburguès, que des de 2003 manté una estreta relació artística amb…

13 de desembre de 2025
  • Business and Talent

Rècord històric per a Fira de Barcelona: 350 milions d’euros mentre projecta l’expansió

Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…

12 de desembre de 2025
  • Barcelona Futur

Neurociència d’avantguarda: el BCAN pren forma a Mundet

El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…

12 de desembre de 2025