Good News Barcelona

Barcelona invertirà 12 milions en un pla de promoció turística centrat en la cultura

La capital catalana vol situar la cultura com a eix principal dels atractius de la ciutat per tal d'aconseguir un visitant de més valor afegit. Turisme de Barcelona posarà l'èmfasi en el mercat americà i en el sud-est asiàtic i també vol incrementar en un 15% els visitants nacionals.

Barcelona es prepara per reactivar el seu principal motor econòmic en un escenari postpandèmic. El consorci publicoprivat Turisme de Barcelona ha aprovat un nou pla de promoció de la ciutat que contempla una inversió de 12 milions d’euros en dos anys. L’objectiu de Turisme de Barcelona en aquesta nova etapa és centrar-se en la cultura, és a dir, en atraure visitants que vulguin gaudir dels equipaments i de la producció cultural de la ciutat, del seu disseny i arquitectura, de la Barcelona literària o de la Barcelona del cinema.

El repte és afavorir l’arribada d’un turisme de més valor afegit que gasti més a la destinació i que sigui més sostenible i respectuós amb la ciutat. En aquest sentit, per situar la cultura com a eix principal dels atractius, Turisme de Barcelona preveu fomentar la celebració de grans esdeveniments que posin a la capital catalana en el mapa mundial de la cultura.

“Es tracta de posar en valor aquells trets que ens diferencien i la cultura, la creativitat, la innovació han estat sempre elements característics inherents a la ciutat de Barcelona. S’ha de recuperar aquest esperit”, ha explicat la directora del consorci, Marian Muro.

El pla d’acció de Turisme de Barcelona vol ser més selectiu a l’hora de definir els mercats exteriors on anar a buscar turistes per assegurar que siguin “clients de valor que deixin diners a la ciutat“. També es redefinirà l’estratègia de màrqueting per intentar definir millor el relat o els atributs que la ciutat vol projectar. “Es tracta de poder controlar nosaltres el relat, definir com volem ser reconeguts al món, anant a buscar el client que interessa”, ha argumentat Muro.

Barcelona vol dirigir-se a un visitant de més valor afegit. ©Vicente Zambrano

Un cop es pugui recuperar la llibertat de moviments i es redueixin les actuals mesures restrictives per controlar la pandèmia, l’objectiu de Turisme de Barcelona és incrementar en un 15% els visitants procedents de la resta d’Espanya, “que s’han anat perdent any rere any i que ens interessen per la seva proximitat”. Així, es vol activar un pla específic per atraure visitants nacionals interessants en la cultura, la gastronomia i la Barcelona marítima.

També es posarà el focus de promoció en el mercat europeu, però “la gran aposta de Barcelona —destaca el consorci— ha de ser pels mercats del sud-est asiàtic i americà”. “Es preveu que el sud-est asiàtic sigui el gran mercat del segle XXI i Barcelona ha d’estar preparada per tenir d’aquí a tres o quatre anys una posició de lideratge“, emfatitza la institució que presideix Eduard Torres.

El nou pla 2021-2022 de Turisme de Barcelona també preveu impulsar el co-màrqueting i una política d’aliances entre empreses per tal de poder intensificar l’acció promocional. Per aquest exercici, el consorci ha aprovat un pressupost de 20,6 milions d’euros.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025