Barcelona protagonitza 2,5 milions de mencions a xarxes

En el darrer any, el turisme ha substituït la política com a tema més popular, amb altres categories destacades com l'emprenedoria i la recerca

La ciutat de Barcelona ha aparegut en gairebé 2,5 milions de mencions des de l’octubre de 2021 fins al setembre passat, un 17% menys respecte a les que es van registrar fa un any, quan van ser uns 3 milions. Així ho assenyala el segon informe digital sobre La imatge de Barcelona a nivell internacional elaborat per la consultora Evercom. Per recollir la informació, la firma ha utilitzat la plataforma digital Digimind per monitorar tot el que es publica a xarxes i mitjans digitals que faci referència a la capital catalana.

Segons l’estudi, el tema principal amb el qual s’ha relacionat a la ciutat aquest últim any ha estat el turisme, que centra el 41% de les mencions, incloent-hi termes com el Primavera Sound o la Sagrada Família. La reactivació dels viatges explica la primera posició, després que l’any passat tingués el 27% de les mencions. Al seu torn, les mencions sobre turisme han avançat a les de política, principal protagonista el 2021, amb el 53% de les publicacions. Enguany, s’ha quedat en el 31%. A aquestes dues categories, les segueixen les d’emprenedoria, amb el 16% de les mencions; la recerca, amb el 8%, i els congressos, amb el 4%.

Així mateix, sobre la procedència de les publicacions, l’informe assenyala que el 69% es realitzen fora d’Espanya, mentre que el 31% restant es produeixen dins del país. D’entre els diferents països estrangers identificats per la consultora, els Estats Units es posiciona en el primer lloc per segon any consecutiu.

En referència als canals on es produeixen les mencions, el 63% són realitzades a través de les xarxes socials, amb un gran predomini de Twitter. Així mateix, el 34% es fa a través de mitjans de comunicació online i només un 3%, de blogs.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Professionals

De programador a arquitecte informàtic: quan formar-se marca la diferència

La formació contínua com a motor de creixement professional en un sector en constant evolució

19 de desembre de 2025
  • Professionals

Una barcelonina a Pàdua

Com tants altres joves universitaris, Anna Trilla va marxar d’Erasmus. Era estudiant de Psicologia a…

19 de desembre de 2025
  • Opinió

L’empremta de la innovació al 22@

Un gran percentatge de les més de 12.000 empreses que acull el 22@ són de…

19 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Els primers grans noms oficials del Congrés Mundial d’Arquitectura 2026 a Barcelona

Més de cent veus clau de l’arquitectura contemporània internacional confirmen presència al UIA 2026 Barcelona

18 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

30 milions per a consolidar Barcelona com a porta d’entrada del cafè al sud d’Europa

La nova terminal BIT, finançada pel Port de Barcelona i pel Consorci de la Zona…

18 de desembre de 2025
  • Professionals

La Walt Disney de Barcelona

Una plaça en el Coll rendeix homenatge a Pepita Pardell, pionera oblidada des dels 40…

17 de desembre de 2025