Barcelona reforça la captació de congressos amb un fons de tres milions

L'Ajuntament vol contribuir a la reactivació d'un dels sectors més afectats per la pandèmia destinant més recursos a atreure esdeveniments internacionals i fidelitzar els que ja acull la ciutat

El turisme de congressos i reunions ha estat un dels sectors més afectats per la pandèmia. El retorn del MWC aquest estiu després de la cancel·lació de 2020 va permetre posar la primera pedra de la recuperació, a l’espera del seu gran retorn l’any que ve. De fet, el 2022 està marcat a l’agenda de Fira de Barcelona com una prova de foc per veure si s’acaben de deixar enrere els efectes del coronavirus. Per garantir que se supera amb nota, l’Ajuntament de Barcelona destinarà tres milions d’euros a reforçar la captació de nous congressos i esdeveniments internacionals i la fidelització dels que ja se celebren a la capital catalana, quantitat que es podrà ampliar amb aportacions d’altres institucions públiques o privades.

Segons assenyala el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, la ciutat espera registrar un rècord històric de grans esdeveniments en els propers anys, amb 150 fires i reunions professionals ja confirmades, xifra que pot augmentar amb les 90 candidatures en les quals la ciutat està immersa. La iniciativa presentada aquest dijous permetrà cobrir despeses que hagin d’afrontar congressos que ja se celebren a la ciutat o s’ho estan pensant, que assumirà Turisme de Barcelona, així com dur a terme accions que ajudin a atreure nous esdeveniments.

Per seleccionar quins congressos reben aquest suport, es prioritzaran aquells que estiguin lligats a sectors considerats com a estratègics pel consistori, com el digital, les indústries creatives, les ciències de la vida, l’economia verda o la logística, i tinguin una determinada dimensió, preferint aquells que apleguin més de 500 persones i impliquin pernoctacions. Aquest programa, amb caràcter extraordinari, serà gestionat pel Barcelona Convention Bureau de Turisme de Barcelona, que ja destina 1,7 milions d’euros anuals a promocionar aquest tipus de trobades. Comptarà amb el suport de diversos agents implicats, com Fira de Barcelona i B:SM.

Un altre factor que es tindrà en compte serà la capacitat que tinguin aquests esdeveniments de deixar un llegat a la capital catalana, com ha fet el Mobile a través de la Mobile World Capital Barcelona (MWCapital). “Barcelona no seria el hub tecnològic que és ara sense el MWC”, ha remarcat Collboni. En aquest sentit, ha defensat les potencialitats que pot tenir un nouvingut a la ciutat, l’Integrated Systems Europe (ISE), saló especialitzat en el sector audiovisual que aspira a tenir unes dimensions similars a les del Mobile. L’ISE va celebrar com el MWC una petita edició aquest estiu i també espera el febrer de l’any que ve per a la tornada a la normalitat firal. A l’espera de la seva gran estrena a Barcelona, l’ISE ja ha començat a deixar la seva empremta a la ciutat, col·laborant amb el festival lumínic Llum BCN o en la nova incubadora d’indústries creatives que hi haurà a Palo Alto.

Un sector que genera al voltant de 1.900 milions

La contribució del turisme de reunions, incentius, congressos i exposicions (MICE per les seves sigles en anglès) a Barcelona és molt significativa, generant al voltant de 1.900 milions d’euros i representant un 19,7% de tota l’activitat turística l’any 2019. Amb aquestes xifres, la ciutat es col·loca a la quarta posició mundial quant a organitzadora de congressos i a la primera com a destinació que no és una capital, segons el rànquing de l’Associació Internacional de Congressos i Convencions (ICCA).

Segons dades de l’Observatori del Turisme a Barcelona, es calcula que aquest tipus de turista professional pot fer una despesa durant l’estada de fins a 115 euros diaris. Això, sense tenir en compte l’allotjament, és un 51,8% més que el visitant que ve a Barcelona per vacances o oci. Si s’afegeix l’allotjament, aquesta quantitat puja fins a un 64,9% més que el visitant d’oci. També contribueix a desestacionalitzar i descentralitzar l’activitat turística.

Un assistent a congressos gasta un 64,9% més que un turista que ve a la ciutat per oci.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Professionals

Cristina Castañer: “L’artesania s’està convertint en el nou gran luxe silenciós”

Amb gairebé 60 anys, Cristina Castañer va decidir donar un gir a la seva vida…

31 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

L’automobilística xinesa Chery aposta per Catalunya amb un nou centre de R+D a Cornellà

La nova planta, que es posarà en marxa al llarg de tardor, comptarà amb una…

31 de juliol de 2025
  • Professionals

“La IA ens ajuda a aconseguir l’excel·lència en els serveis als nostres clients”

En els últims anys, la sostenibilitat s'ha convertit no només en una necessitat per al…

31 de juliol de 2025
  • Creativitat

Dissenyar sistemes, no edificis: la visió de Josep Miàs

Amb una trajectòria marcada per la cerca de projectes híbrids, flexibles i generosos amb el…

29 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona inaugurarà el Tour de França 2026 amb un recorregut modernista

Els ciclistes desfilaran des de Sant Pau a la Sagrada Família el 2 de juliol,…

29 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

Vall d’Hebron estrena el primer ciclotró públic de Catalunya per a produir radiofàrmacs

Aquest accelerador de partícules permetrà desenvolupar medicaments essencials per al diagnòstic i tractament personalitzat de…

28 de juliol de 2025