Barcelona reforça la captació de congressos amb un fons de tres milions

L'Ajuntament vol contribuir a la reactivació d'un dels sectors més afectats per la pandèmia destinant més recursos a atreure esdeveniments internacionals i fidelitzar els que ja acull la ciutat

El turisme de congressos i reunions ha estat un dels sectors més afectats per la pandèmia. El retorn del MWC aquest estiu després de la cancel·lació de 2020 va permetre posar la primera pedra de la recuperació, a l’espera del seu gran retorn l’any que ve. De fet, el 2022 està marcat a l’agenda de Fira de Barcelona com una prova de foc per veure si s’acaben de deixar enrere els efectes del coronavirus. Per garantir que se supera amb nota, l’Ajuntament de Barcelona destinarà tres milions d’euros a reforçar la captació de nous congressos i esdeveniments internacionals i la fidelització dels que ja se celebren a la capital catalana, quantitat que es podrà ampliar amb aportacions d’altres institucions públiques o privades.

Segons assenyala el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, la ciutat espera registrar un rècord històric de grans esdeveniments en els propers anys, amb 150 fires i reunions professionals ja confirmades, xifra que pot augmentar amb les 90 candidatures en les quals la ciutat està immersa. La iniciativa presentada aquest dijous permetrà cobrir despeses que hagin d’afrontar congressos que ja se celebren a la ciutat o s’ho estan pensant, que assumirà Turisme de Barcelona, així com dur a terme accions que ajudin a atreure nous esdeveniments.

Per seleccionar quins congressos reben aquest suport, es prioritzaran aquells que estiguin lligats a sectors considerats com a estratègics pel consistori, com el digital, les indústries creatives, les ciències de la vida, l’economia verda o la logística, i tinguin una determinada dimensió, preferint aquells que apleguin més de 500 persones i impliquin pernoctacions. Aquest programa, amb caràcter extraordinari, serà gestionat pel Barcelona Convention Bureau de Turisme de Barcelona, que ja destina 1,7 milions d’euros anuals a promocionar aquest tipus de trobades. Comptarà amb el suport de diversos agents implicats, com Fira de Barcelona i B:SM.

Un altre factor que es tindrà en compte serà la capacitat que tinguin aquests esdeveniments de deixar un llegat a la capital catalana, com ha fet el Mobile a través de la Mobile World Capital Barcelona (MWCapital). “Barcelona no seria el hub tecnològic que és ara sense el MWC”, ha remarcat Collboni. En aquest sentit, ha defensat les potencialitats que pot tenir un nouvingut a la ciutat, l’Integrated Systems Europe (ISE), saló especialitzat en el sector audiovisual que aspira a tenir unes dimensions similars a les del Mobile. L’ISE va celebrar com el MWC una petita edició aquest estiu i també espera el febrer de l’any que ve per a la tornada a la normalitat firal. A l’espera de la seva gran estrena a Barcelona, l’ISE ja ha començat a deixar la seva empremta a la ciutat, col·laborant amb el festival lumínic Llum BCN o en la nova incubadora d’indústries creatives que hi haurà a Palo Alto.

Un sector que genera al voltant de 1.900 milions

La contribució del turisme de reunions, incentius, congressos i exposicions (MICE per les seves sigles en anglès) a Barcelona és molt significativa, generant al voltant de 1.900 milions d’euros i representant un 19,7% de tota l’activitat turística l’any 2019. Amb aquestes xifres, la ciutat es col·loca a la quarta posició mundial quant a organitzadora de congressos i a la primera com a destinació que no és una capital, segons el rànquing de l’Associació Internacional de Congressos i Convencions (ICCA).

Segons dades de l’Observatori del Turisme a Barcelona, es calcula que aquest tipus de turista professional pot fer una despesa durant l’estada de fins a 115 euros diaris. Això, sense tenir en compte l’allotjament, és un 51,8% més que el visitant que ve a Barcelona per vacances o oci. Si s’afegeix l’allotjament, aquesta quantitat puja fins a un 64,9% més que el visitant d’oci. També contribueix a desestacionalitzar i descentralitzar l’activitat turística.

Un assistent a congressos gasta un 64,9% més que un turista que ve a la ciutat per oci.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Accure Therapeutics rep 1,5 milions d’euros per a un fàrmac innovador per al Parkinson

A més del medicament per al tractament del Parkinson, pel qual han obtingut subvencions de…

16 de juny de 2025
  • Opinió

Neurodivergents a taula

Cada cop més restaurants i hotels de Barcelona comencen a mirar el món des d’altres…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Collboni repassarà els reptes de Barcelona en l’equador de mandat a Moments Estel·lars

L'alcalde farà balanç de la situació de la capital catalana i la seva visió per…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025