Tornem del període de vacances i ens trobem un esdeveniment esportiu de primer nivell que, per primera vegada, passa a Barcelona: la Copa de l’Amèrica de Vela. Mentre tornem a les pantalles dels ordinadors, a les rutines laborals i preparem el calendari de les extraescolars dels fills , la ciutat navega a velocitat de creuer i amb una agenda plena de reptes.
Una bona cartografia de la ciutat amb la identificació de debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats ens ajuda a fixar el rumb i definir la ruta. La Copa de l’Amèrica és una primera oportunitat. Ens permet posicionar la ciutat davant el món per liderar l’economia blava, que ja factura a Barcelona uns 4.000 milions d’euros i genera més de 15.000 llocs de treball.
Les activitats econòmiques vinculades al sector marítim de la ciutat són molt rellevants: logística, serveis nàutics i marítims, disseny i innovació i retrofit de vaixells, recerca i disseny de noves naus, enginyeria punta, electrificació de molls i d’embarcacions, pesca i comerç de proximitat, noves infraestructures i un gran Port de Barcelona com a tractor econòmic.
Un exemple d’innovació és el cas de l’empresa americana Triton Submarines que, seguint l’exemple de Narcís Monturiol i el seu submarí Ictineu (1859), dissenya i construeix submarins per a expedicions científiques, i ha trobat a Barcelona l’espai òptim per provar els seus prototips. Barcelona li garanteix una infraestructura portuària eficient, la tecnologia i coneixement per certificar els sistemes de seguretat, i una costa amb profunditats de mil metres a menys de 12 milles nàutiques per a fer proves.
La Copa de l’Amèrica és, doncs, l’oportunitat per mostrar quelcom més enllà de la competició esportiva: la infraestructura renovada, la tecnologia punta, l’aposta per la electrificació dels molls, el coneixement dels professionals amb una facultat de Nàutica de primer nivell i els centres de recerca vinculats, l’eficiència logística i el dinamisme de la ciutat.
El mar és un dels recursos naturals estratègics, i la ciutat de Barcelona ha fixat rumb: un nou pol econòmic per a la ciutat a l’horitzó. Sens dubte, Barcelona viu aquest 2024 una rentrée a tota vela amb una competició excepcional i amb un rumb clar al punt de mira.
“La nostra relació amb la fotografia ha canviat radicalment en les últimes tres dècades. La…
La capital catalana també se situa com una de les urbs en què més llocs…
Barcelona és una ciutat on cada dia és més difícil exercir l’art del passeig
Amb una facturació de 93 milions d’euros i 300 treballadors, la companyia fabricant de marques…
Barcelona té la capacitat de situar-se entre les grans capitals europees de la innovació, i…
Quan fa deu anys que Parking Pizza irrompés a Barcelona trencant motlles amb les seves…