La finestreta única per al talent internacional supera els 3.100 usuaris

El Barcelona Welcome International Desk atén majoritàriament a usuaris menors de 30 anys amb estudis universitaris i provinents de la UE

Barcelona s’ha consolidat com una de les ciutats amb més capacitat d’atracció de talent de l’entorn europeu. Amb la finalitat de contribuir a rebre i a retenir aquest talent internacional, l’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa a finals del 2021 el Barcelona Welcome International Desk. Tres anys després, l’oficina ha superat els 3.100 usuaris atesos, provinents de 123 països diferents.

Consolidat com a eina per a l’atracció i retenció de talent internacional, el servei municipal té per objectiu facilitar l’establiment de talent a la capital catalana, ja sigui quan arriba a Barcelona o quan està a punt de fer-ho. Ho fa facilitant informació sobre aspectes pràctics per viure a Barcelona, agilitzar tràmits com l’alta en el padró, i assessorar sobre mobilitat internacional, estrangeria, fiscalitat i seguretat social.

Només el 2024 va atendre més de 1.200 peticions, xifra que supera lleugerament els registres de l’any anterior, i això suposa que s’ha mantingut el volum d’activitat assolit el 2023, any en què es va produir un salt d’escala important respecte l’activitat del primer any de funcionament. Segons dades de l’Ajuntament de Barcelona, el perfil majoritari d’usuaris és menor de 30 anys (47%) amb estudis universitaris (95%) i prové majoritàriament de la Unió Europea (58%).

Les principals motivacions per venir a Barcelona són les de treballar en una posició d’alta qualificació (29%) i cursar estudis de grau o postgrau (28%). No obstant això, durant l’any 2024, ha destacat l’increment de persones investigadores, que gairebé han triplicat el seu pes, i s’han situat com el tercer públic majoritari atès pel servei.

El servei del Welcome Desk es recolza en el web municipal Barcelona International Welcome, que conté informació pràctica sobre la ciutat i els principals tràmits a realitzar a l’arribada, així com una agenda d’activitats adreçada a facilitar la integració del talent internacional a la vida de la ciutat. L’atenció a les persones usuàries es realitza amb cita prèvia, de manera presencial, des de l’oficina situada a l’edifici Mediatic, al 22@, i també de manera online, per videotrucada. Això últim ha permès que un 15% de les persones usuàries contactessin amb el Welcome Desk des del seu país d’origen, abans d’arribar a la ciutat.

 

 

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Fabrizio Acanfora: Trencar amb el joc de la normalitat

“Devia tenir uns tretze anys i la meva mare em va despertar una nit per…

30 d'agost de 2025
  • Opinió

Geopoètica del Mediterrani

Quan era petit, el meu pare m’explicava sovint que ---més que catalans, barcelonins o habitants…

30 d'agost de 2025
  • Opinió

L’experiència com a nou souvenir de Barcelona

El comerç local pot ser un pont entre el visitant i la ciutat

29 d'agost de 2025
  • Creativitat

Roses amb cognom Gaudí

El besavi de la Maria Teresa era germà del pare d’Antoni Gaudí, aquest cognom que…

28 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Bookline preveu multiplicar per 10 la seva facturació amb la intel·ligència artificial per veu

Amb més de 1.500 clients entre restaurants i hotels, la 'startup' catalana inicia el seu…

28 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Els snacks saludables de PLESH preparen el seu salt als grans supermercats nacionals

Les barretes i ‘grageas’ de xocolata sense sucres afegits que ha creat aquesta ‘startup’ catalana…

27 d'agost de 2025