Bizbarcelona fa una crida a participar de les seves 160 activitats a tothom qui lideri un negoci i vulgui repensar la seva manera de treballar i créixer. El plat fort del programa seran el centenar de conferències i xerrades impartides per 170 ponents, que abordaran els reptes quotidians de les pimes, del comerç i dels autònoms amb especial èmfasi en la transformació digital, la intel·ligència artificial, el lideratge, la sostenibilitat i l’estratègia empresarial. També hi ha previst tallers, assessorament personalitzat i molt 'networking' per expandir la xarxa de contactes professionals.
Bizbarcelona oferirà activitats i xerrades el 15 i 16 d'octubre.
Organitzat per Fira de Barcelona i promogut per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, Pimec i la Cambra de Comerç, Bizbarcelona 2025 tindrà lloc del 15 i 16 d’octubre al recinte firal de Montjuïc. L’esdeveniment es presenta com l’ocasió perfecta per a què pimes, comerços i petits negocis d’autònoms trobin arguments i idees diferents que els permetin agafar una embranzida renovada. Amb aquest objectiu, el saló, que arriba a la seva quinzena edició, oferirà un complet ventall de ponències en què experts en diversos àmbits compartiran receptes d’èxit, explicació de noves eines, processos i bones pràctiques empresarials inspiradores.
El programa del saló combina una visió més estratègica, sobre grans temes com el lideratge o la gestió d’equips, amb un enfocament més micro centrat en els problemes quotidians que sorgeixen quan s’exerceix una activitat empresarial. Una mescla que, abordada des d’una perspectiva molt pràctica, busca oferir als assistents algunes claus que els ajudin a crear o retocar els seus fulls de ruta i, d’aquesta manera, garantir un creixement sostenible i sostingut dels seus projectes.
En concret, les conferències abordaran qüestions com la transformació digital dels negocis, amb focus especial a la integració de la intel·ligència artificial en l’operativa de les empreses per a l’automatització de processos. En aquest mateix marc, Bizbarcelona també oferirà sessions sobre la incorporació de talent especialitzat en les noves tecnologies.
A banda del vessant tecnològic, el saló també tractarà preocupacions que afecten a la gestió empresarial, l’estratègia, les vendes, la comunicació o el finançament. En aquest sentit, el programa inclou ponències sobre compravenda d’empreses; reputació de marca; excel·lència comercial, màrqueting i xarxes socials o recursos de suport a les pimes, amb una atenció especial tant a ajudes disponibles com a eines financeres.
Aquestes ponències aniran a càrrec de professionals de primer nivell, entre els quals destaquen: Jordi Urbea, vicepresident i CEO de l’agència de publicitat Ogilvy; Mònica Mendoza, experta en estratègia comercial, intel·ligència emocional i captació de clients; Laura Sallent, experta en lideratge femení; Jordi Reche, consultor especialista en llenguatge no verbal; Juanita Acevedo, experta en marca personal amb valores; Alba Guzmán, consultora en transformació digital; Ramon Montanera, expert en xarxes socials; Selva Orejón, referent en ciberseguretat i reputació digital; Daniel Resnich, especialista en branding i creativitat; Joan Riera, mentor d’empreses emergents; o David Millet, expert en màrqueting.
Bizbarcelona completarà el seu menú divulgatiu amb 45 workshops de tall eminentment pràctic en àmbits coincidents amb les temàtiques abordades en les conferències i que afecten al dia a dia dels negocis. Es podran aprendre tècniques per treure més rendiment dels equips, enfortir el lideratge, comunicar-se millor amb els clients, o utilitzar la IA. Hi haurà també altres tallers relacionats amb el màrqueting digital, les xarxes socials, la facturació electrònica, la protecció de la marca, la planificació financera, la millora del lideratge o la gestió de l’estrès o el burnout laboral.
En paral·lel, Bizbarcelona tornarà a fomentar la connexió professional en una desena d’activitats de networking dissenyades per generar col·laboracions concretes. Entre elles, hi haurà sessions centrades en el marketing relacional per amplificar la qualitat dels contactes professionals; espais per crear aliances multisectorials; dinàmiques que estimulen la connexió emocional i personal en un entorn digital, i activitats que promouen la inclusió i la diversitat com a eixos de col·laboració empresarial. El Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Barcelona (COACB), l’Associació Intercol·legial, la Cambra de Comerç de Barcelona i Pimec són algunes de les entitats organitzadores d’aquests espais.
Assessorament personalitzat
Igualment, el saló tindrà un espai d’assessorament personalitzat amb més de 50 persones expertes, les quals analitzaran cada cas concret per proposar estratègies que ajudin a desenvolupar noves idees de negoci o a impulsar projectes ja existents. Les sessions d’orientació cobreixen àrees clau com comunicació i màrqueting, aspectes jurídics, comerç electrònic, logística i distribució, economia social i solidària, finançament, internacionalització i sostenibilitat.
Pel que fa a la zona expositiva, aquesta agruparà 75 empreses i entitats que presentaran els seus productes i serveis, enfocats també a la gestió i acceleració dels negocis. Les propostes van des de solucions digitals de tot tipus, fins a assessorament fiscal, legal o laboral, agències de màrqueting digital, espais de coworking, formació i transmissió de negocis. També s’hi presentaran els programes, eines i recursos que ofereixen col·legis professionals i els de les institucions i entitats que impulsen l’economia local i que són les principals promotores de l’esdeveniment.
Algunes de les firmes expositores són Volcanic (desenvolupament web); Manglar Consulting (Innovació estratègica); Raiola Networks (serveis d’allotjament web ); Odoo ERP (aplicacions de gestió empresarial de codi obert); Groupmee (consultoria SAP); Tecnihand (l’oficina al núvol per a pimes); Gecko Studio (disseny gràfic i branding); Dianatool (gestió de continguts amb IA), Talenom (serveis comptables i fiscals); UVTEAM España (serveis outsourcing per a pimes); Timeneos (sistema de control horari); Billivo (app de facturació electrònica); ESIC (formació en màrqueting i negocis) o Loft 153 (espais de coworking).
Aquest any, Bizbarcelona coincidirà novament amb el Saló de l’Ocupació, també organitzat per Fira de Barcelona i impulsat per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa enfocat a promoure l’ocupació de qualitat. Aquest altra esdeveniment amb entrada i continguts independents, oferirà 140 activitats, entre tallers, conferències, demostracions i orientació personalitzada per impulsar la carrera professional, facilitar un canvi de feina i afavorir la inserció laboral a qualsevol franja d’edat, amb especial atenció al jovent en cerca de la seva primera feina i al col·lectiu d’aturats de més de 45 anys.
Com a novetat, el Saló de l’Ocupació reforçarà els espais destinats a connectar persones en cerca de feina amb oportunitats laborals. L’esdeveniment estrena una zona d’estands amb una vintena d’empreses amb necessitat d’incorporar talent que donaran a conèixer ofertes laborals concretes i les característiques dels perfils que necessiten. A més, Barcelona Activa organitzarà cinc marketplaces sectorials, espais de reclutament on empreses amb processos de selecció oberts i persones candidates podran mantenir entrevistes breus. A més, la fira convidada Sí, i millor, dedicada a la inclusió laboral de persones amb discapacitat, facilitarà entrevistes exprés amb una altra vintena d’empreses, fundacions i centres especials de treball.
Com t’imagines el 22@ en els pròxims 10 anys?
Tres experiències per descobrir el xató, la llet i la tòfona al Penedès, al Garraf…
De les àmfores al plat, Barcelona reviu un ferment antic on es creuen memòria, tècnica…
El congrés immobiliari s'ha instal·lat, un any més, a la capital catalna per intentar abordar,…
La gestora, fundada l'any 2017 a Barcelona, preveu invertir en més de 40 companyies que…
El president de l'esdeveniment augura que el reenfocament del saló atraurà un públic més exclusiu,…