Més de 160 activitats, xerrades de 170 ponents i 45 ‘workshops’ ofereixen fins a aquest dijous eines de totes les facetes a les quals s'enfronten els negocis barcelonins
El Bizbarcelona ofrece recursos y herramientas para pymes y emprendedores.
Assistents d’IA per escurçar i optimitzar processos; xerrades sobre digitalització, tallers per captar l’atenció en l’entorn digital, estratègies per connectar amb els clients mitjançant l’emoció, mètodes per protegir una marca, i molt més. Amb un ampli ventall que abasta tots els àmbits de gestió i impuls d’un negoci de pimes o autònoms, Bizbarcelona desplega fins a aquest dijous recursos i eines que van des del finançament fins a la captació de talent, passant per la digitalització, amb Verifactu i la IA com a protagonistes.
Amb el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona reconvertit en un punt de trobada per a pimes i autònoms, el saló exerceix d’aparador d’idees, propostes, recursos clau i noves perspectives per orientar a aquests negocis en la definició dels seus fulls de ruta, o bé en el seu retoc i en la seva adaptació als nous temps i a les noves tecnologies. Entre els canvis que estan per venir, destaca la normativa Verifactu (el sistema de facturació electrònica verificable), convertida en tema central de múltiples estands presents al saló.
En global, la zona expositiva reuneix 75 empreses i entitats amb productes i serveis amb els quals contribueixen a impulsar els negocis, des de qualsevol àmbit de la seva gestió i impuls: solucions digitals, màrqueting, assessorament fiscal, espais de coworking, col·legis professionals i institucions i entitats amb programes i serveis. Tots ells s’estenen de llarg a llarg del pavelló, que acull també un espai d’assessorament personalitzat i múltiples activitats que es desenvolupen de manera contínua i simultània durant el saló, organitzat per Fira de Barcelona i promogut per l’Ajuntament a través de Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Pimec i la Cambra de Comerç.
“Estem en un moment dinàmic i de canvis per a l’ecosistema empresarial”, destaca des del seu estand la directora de negoci de Talenom Barcelona, Anna Gràcia Nialet. L’empresa, d’origen finlandès i amb 26 oficines i 300 empleats a nivell estatal, acudeix al saló per segon any consecutiu amb un doble objectiu: “Estar presents i entrar en contacte amb l’ecosistema empresarial de la ciutat”, impulsant els seus serveis “d’assessoria 360”, que va des de l’àmbit fiscal al comptable, fins al legal i laboral, per “aplanar el camí a l’emprenedor i al negoci i posar llum en aquestes qüestions”.
Els efectes de la normativa en l’ecosistema empresarial no sols es queden en Verifactu, sinó també en normes com la Llei de Control Horari. L’obligatorietat de fitxar ha fet emergir iniciatives com el sistema TimeNeos, que ve al saló a donar-se a conèixer “a més empreses i a partners que distribueixin el nostre sistema”, explica David Viñas des de l’empresa, SoftNeos, en una primera jornada en la qual s’ha notat la vaga convocada per Palestina entre les 10 i les 12.
Les propostes i recursos que els expositors han presentat en el saló, al costat de les xerrades i workshops, conformen a una caixa d’eines completa i variada per a les pimes i autònoms, que es concentren també en institucions com Barcelona Activa. “Hem replicat aquí el nostre servei d’atenció a empreses, perquè els assistents puguin assessorar-se”, posant l’accent en els autònoms, els comerços i la igualtat entre dones i homes, ha explicat la directora executiva d’Empresa i Emprenedoria de Barcelona Activa, Itziar Blasco.
Aquesta caixa d’eines també pren forma mitjançant institucions com Pimec, que acudeix al saló per “acompanyar a les empreses, emprenedors i autònoms en els processos de competitivitat i creixement, i posar al seu abast els programes i serveis de Pimec”, segons David Giménez, el seu director gerent. La Cambra de Comerç de Barcelona participa amb el mateix objectiu: donar a conèixer els seus serveis, però no només això: “Volem escoltar els empresaris i autònoms perquè ens expliquin les seves necessitats i estudiar com els donem resposta”, ha destacat des de la institució Roger Omella.
Mentre alguns són ja habituals del saló, altres arriben al Bizbarcelona per primera vegada, com la consultora d’estratègia de marca Nerea Gutiérrez, “mentora i coach per descobrir els missatges i la història que construeixen una marca personal o comercial, des de l’storytelling”. L’empresa s’estrena en el saló per “ampliar negoci, guanyar visibilitat i generar networking i entrar en contacte amb més gent, més visions, més històries i experiències”, com destaca Gutiérrez. I va més enllà: “Busquem visibilitat més enllà de les xarxes socials; creiem que cal tornar una mica a allò presencial, i aquests espais es necessiten més que mai”.
Aquest elogi a la presencialitat és compatible amb l’auge de la tecnologia, com la de Chattyhiring, “un agent reclutador d’IA”. Impulsat des de Barcelona per Carlos Guerrero, l’eina facilita els processos de cerca d’empleats filtrant currículums, avaluant-los i mantenint converses amb els candidats a través de Whatsapp. A un parell d’estands, una altra iniciativa per facilitar els processos de selecció: Resilient Co. Amb oficines a l’Argentina, Barcelona i els Estats Units, està especialitzada en headhunting i en gestió del talent, amb opcions d’upskilling i reskilling: “Venim a fer networking”, ressalta el seu CEO, Oscar Campos, arribat des de l’Argentina per a participar en el saló.
Amb la seva capacitat d’optimitzar processos que van des de la captació de talent fins a la gestió del dia a dia d’un negoci, la IA podrà tenir un impacte també en els usos del temps i en la conciliació, com s’ha abordat des de l’estand de la Diputació de Barcelona. En el marc de la Time Use Week, també ha participat l’AMB, que aposta pel saló amb la voluntat que “la iniciativa pública i la privada s’acompanyin i ajudin per generar un creixement sostenible i de qualitat, i que s’estengui per tota la població”, segons la directora de Serveis de Polítiques Socials i Igualtat de l’AMB, Elisabet Tejero Gil.
Aquests processos de reclutament i la gestió del talent protagonitzen, alhora, el Saló de l’Ocupació, que es desenvolupa de nou en paral·lel al recinte firal de Montjuïc. Organitzat també per Fira i impulsat per Barcelona Activa, l’esdeveniment ofereix més de 160 activitats, que inclouen tallers, conferències, demostracions i orientacions que permeten als assistents millorar el seu currículum, practicar entrevistes de treball i fins i tot prendre’s fotografies professionals, a més d’entrar en contacte amb empreses que busquen treballadors.
Nombroses entitats i institucions que faciliten la cerca de feina assessoren sense parar desenes d’assistents al saló, tant des d’un enfocament generalista a altres més especialitzats, com el d’Accem, centrat en persones migrades mitjançant “un enfocament personalitzat”, explica des de l’entitat Eduardo Beltrán. A pocs metres, espais de perruqueria amb pràctiques in situ, un autobús de TMB, xerrades i entrevistes reals per a empreses omplen el saló. Tot amb l’objectiu d’impulsar l’ocupació de qualitat, dins d’un ecosistema empresarial que es veu potenciat a pocs metres, mitjançant un Bizbarcelona i un Saló de l’Ocupació que van de bracet.
En una ciutat on els edificis parlen tant com les persones, La Capell ha sabut…
Un laberint de galeries plenes de maquinària formen el cor subterrani dels jocs d’aigua de…
"Els catalans fan coses" sí, però fa la sensació que pensen únicament en si mateixos
La ronda de finançament permetrà a la 'scaleup' reforçar la seva expansió internacional i ampliar…
Tenim un nivell de talent interpretatiu majúscul en aquest país. Ho certifica la recent obra…
Entrevistem Alba Domenech Sanmiquel, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…