Ecosistema emprenedor

Blok, la nova ‘app’ que vol portar-te la compra a casa en deu minuts

La plataforma online de productes de proximitat amb lliurament ràpid a domicili ha estat fundada a Barcelona per exdirectius d'Uber, Glovo i Deliveroo. Neix amb 40 treballadors i preveu obrir aquest any deu centres per a la preparació de les comandes.

Tot i que la pandèmia ha incrementat l’hàbit de fer la compra d’aliments a través d’Internet, les cadenes de supermercats tradicionals tenen cada vegada més competència a conseqüència del naixement de múltiples aplicacions en línia basades en un ús intensiu de la tecnologia i en els lliuraments ultraràpids. És el cas de Blok, una aplicació acabada de néixer a Barcelona que promet lliurar les comandes a domicili en només deu minuts.

La startup ha sigut creada per professionals amb experiència en empreses com Uber, Glovo, Deliveroo i en gegants de la distribució com Tesco o Mercadona. Aquesta nova aplicació basa el seu model a teixir una xarxa de botigues tancades al públic —dark stores, en l’argot del sector—, on els repartidors recolliran les comandes i les lliuraran desplaçant-se sempre en bicicletes elèctriques.

“El nostre objectiu és revolucionar la compra del dia a dia per fer-la més senzilla, ràpida i adaptada a la realitat actual. Comptem amb locals propis d’ús exclusiu a través de la nostra app, repartits per diferents punts de la ciutat i amb estoc propi que adaptem en funció de la zona i complementem amb productes dels comerços del barri”, assegura el cofundador i director d’operacions de Blok, Hunab Moreno. El directiu també assegura que aquest nou model no sols permet satisfer compres d’emergència, sinó també la compra diària.

Per assegurar que es poden complir els reduïts temps de lliurament que promet, Blok pretén disposar de 10 locals propis a Barcelona a finals d’aquest any i més de 10 a Madrid. L’empresa emergent compta actualment amb un equip de 40 persones i preveu tancar 2021 amb 1.100 treballadors, comptant repartidors. També esperen tancar l’any amb una facturació pròxima als 25 milions d’euros. Actualment l’aplicació està operativa, però encara està en fase de prova. Tot i això tothom qui es registri a la web de Blok pot descarregar l’app. 

En un context en el qual es demana una major responsabilitat de les empreses amb els repartidors, Blok assegura que els seus repartidors formen part de la plantilla i estan involucrats en tot el procés. Per minimitzar l’impacte mediambiental de la seva activitat tots els repartidors utilitzaran bicicletes elèctriques.

Recentment, Glovo, que també opera en aquest negoci, ha anunciat una inversió de cent milions d’euros en aliança amb el grup immobiliari Stoneweg per elevar de 22 a 100 el nombre de dark stores que té en els països on opera. Amazon s’ha sumat també a aquesta tendència i acaba d’estrenar a la capital catalana el seu servei de supermercat Amazon Fresh.

Compartir
Publicado por
Quim Riera

Artículos recientes

  • Opinió

La revolució de llegir en una Barcelona que no s’atura

A Barcelona, tot corre. Corren les bicicletes pel carril, els turistes per les Rambles, les…

4 de desembre de 2025
  • Lletres

La Plaça del Diamant, el carrer del Montseny i la inspiració de Rodoreda

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

4 de desembre de 2025
  • Lletres

Eduard Escoffet: “Les prescripcions mèdiques haurien d’incloure també cultura”

Llegir contribueix a reduir l’estrès, a prevenir el deteriorament cognitiu, a fomentar el son... La…

4 de desembre de 2025
  • Lletres

Ondulacions i prodigis dispars a la Barcelona de Mendoza

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

4 de desembre de 2025
  • Lletres

Eva Baltasar: “Jo em rendeixo abans d’escriure, i la història m’arrossega”

Eva Baltasar ens rep lluny de Barcelona, en una cafeteria de les d’abans. L’escriptora ens…

3 de desembre de 2025
  • Lletres

De generació perduda a un motor del sector editorial: l’impuls de la literatura juvenil

En un món digital i hiperconnectat, joves i adolescents es consoliden com la franja que…

3 de desembre de 2025