Bobo Choses desembarca a Rambla Catalunya amb una botiga insígnia

La firma de moda familiar nascuda a Mataró reviu el local de la històrica botiga de teles i paper pintat Gancedo després d'una inversió de 500.000 euros per adequar l’espai

Una gran cortina amb una cara somrient estampada rep al visitant del número 97 de la Rambla Catalunya. Retirar la cortina en un gest que evoca a entrar a una carpa de circ trasllada al client a l’acolorit univers de la firma de moda familiar Bobo Choses, fundada a Mataró el 2019. L’establiment ha obert en ple centre de Barcelona com a botiga insígnia de la marca, dins d’una nova estratègia comercial que enfoca cap al retail

Des de l’exterior, la cortina i el nom del cartell són els únics elements que trenquen amb l’estètica de l’anterior empresa que ocupava el local: la històrica firma de teles, teixits i paper pintat Gancedo, que s’ha traslladat al carrer Pau Claris amb un showroom. Ara, Bobo Choses reviu el local amb la seva proposta de moda familiar orientada a fomentar la creativitat i a promoure la diversió, amb una paleta de colors vius, estampats d’autor i característics patrons. Ha retornat a la vida l’establiment conservant la seva icònica façana de fusta, que forma part del patrimoni arquitectònic dels comerços emblemàtics de la ciutat des de 2016. 

La façana no és l’únic element que Bobo Choses ha conservat. Les peces escalen per les singulars prestatgeries que caracteritzaven a la botiga de Gancedo, dissenyades per l’arquitecte Curro Inza. Bobo Choses ha optat per restaurar-les i utilitzar-les ara com a suport per presentar al visitant el seu producte, que té a Adriana Esperalba com a dissenyadora. Esperalba va impulsar la marca fa 15 anys amb una antiga sòcia davant les dificultats per trobar roba per als seus fills que encaixés amb els seus gustos. 

La firma, que va tancar 2023 amb una facturació de 24,5 milions d’euros, encara 2024 preveient créixer un 10%

D’una marca de roba infantil va passar a ser una proposta de moda familiar amb peces per a adults durant la pandèmia, com han explicat la dissenyadora i el seu germà i CEO de l’empresa, Pim Esperalba, conversant amb The New Barcelona Post. Va ser el 2021 quan es van embarcar a acompanyar la roba infantil amb productes per a adults. Actualment prioritzen impulsar la seva proposta dirigida a dones, amb la intenció d’abordar després el públic masculí. 

Així, en un context en el qual la roba infantil representa dues terceres parts de les vendes de la marca, Bobo Choses aposta per créixer sobretot entre el públic adult, i posicionar-se com una marca orientada també a aquest target, independentment que comprin o no roba per als més petits. 

La botiga de Rambla Catalunya, que ha obert després d’una inversió de 500.000 euros per adequar el local, és la segona de Bobo Choses, que també disposa d’un establiment al Born. Aquest se suma a l’outlet del qual la marca disposa a Mataró, on també té situades les seves oficines, curiosament, en una antiga fàbrica de Magia Borrás. 

Botiga de Bobo Choses a la Rambla Catalunya, que conserva les estanteries de Gancedo.

L’establiment, de 250 metres quadrats, s’ha concebut no només com una botiga de roba, sinó com un espai per a les famílies, amb zones de joc per als nens que inclouen una pantalla interactiva i una càmera zenital sobre grans coixins en els quals puguin saltar i entretenir-se. En aquesta àrea, Bobo Choses oferirà també tallers dirigits tant a nens com a adults. 

Espai per infants i famílies a la ‘flagship’ de Bobo Choses.

Aquesta obertura reflecteix la voluntat de l’empresa d’orientar-se al client final. La firma, que va tancar 2023 amb una facturació de 24,5 milions d’euros, encara 2024 preveient créixer un 10%, segons explica el seu CEO. Actualment, concentra la major part de les seves vendes en canals multimarca, situats en més de 46 països en més de 600 punts de venda. Aquest canal representa el 80% de la facturació de l’empresa, mentre que el 20% recau en la venda directa a clients, també per via online. Bobo Choses preveu ampliar el pes de les compres de clients també mitjançant aquesta aposta pel retail, materialitzada en aquesta nova botiga al cor de la capital catalana.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Opinió

Guadalajara, Guadalajara!

La presència de Barcelona a la FIL de Guadalajara serà recordada quasi únicament per una…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

Fernanda García Lao: La virtut de vagar

La consigna és no deixar res per a demà, “perquè desconfio de la vida des…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

9 claus que marcaran el futur de la literatura

Nous formats, nous lectors i noves tecnologies que redefiniran com escrivim, què llegim i fins…

6 de desembre de 2025
  • Creativitat

Manga Barcelona, el portal a la fantasia que connecta generacions

Vestits de 'cosplay', perruques de colors, aromes de receptes japoneses i còmics en blanc i…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

Dels bastaixos al làser i les bastides per vetllar per Santa Maria de la Mar

Durante la Semana de la Literatura, recorremos rincones de algunas de las novelas más destacadas…

6 de desembre de 2025
  • Opinió

La revolució de llegir en una Barcelona que no s’atura

A Barcelona, tot corre. Corren les bicicletes pel carril, els turistes per les Rambles, les…

4 de desembre de 2025