Ecosistema emprenedor

Les calces menstruals de Cocoro arriben al Regne Unit

La marca barcelonina de roba interior per a la regla continua la seva internacionalització i espera créixer un 300% l'any que ve

La voluntat de reduir residus també es trasllada a la higiene íntima. Cada cop més persones abandonen les compreses i els tampons i opten per solucions més sostenibles com la copa. Una altra opció que fa temps que busca el seu públic són les calces menstruals, dissenyades de manera que absorbeixen la regla sense haver de fer servir res més.

La barcelonina Cocoro va ser una de les primeres empreses a sortir al mercat amb aquesta nova proposta per a la regla. Les seves calces, fabricades íntegrament a la capital catalana, s’assemblen a les convencionals, però són més gruixudes per poder absorbir la regla, el flux vaginal i les pèrdues lleus d’orina. Per fer-ho, combinen diferents tipus de teixits per retenir aquests líquids, com una capa de cotó orgànic i una capa de teixit tècnic absorbent antibacterià. Les calces es poden fer servir durant hores i es poden reutilitzar, rentant-les fins a 60 vegades.

L’empresa ven la seva roba interior a botigues i farmàcies de tot Espanya. També ho fa a través de la seva pàgina web i plataformes com la barcelonina Platanomelón, que també ha començat a dissenyar les seves pròpies calces menstruals. Cocoro va començar a operar el 2016, després de tancar una ronda de microfinançament a través de Verkami. Va aconseguir recaptar 169.000 euros i va sumar més de 3.400 mecenes. Tres anys més tard va tancar una nova ronda, a través de la qual van vendre participacions de la companyia i van mobilitzar uns 320.000 euros.

Els recursos d’aquesta segona ronda els hi havien de servir per fer créixer el seu equip de vendes i expandir el seu producte per Europa, a més de per invertir en R+D. Actualment, la companyia ja està present a Suïssa, Àustria, Alemanya, Itàlia, França i Portugal, entre d’altres.

En plena pandèmia i amb el Brexit, l’empresa ha tancat diversos acords de distribució per fer arribar les seves calces menstruals al Regne Unit. Cocoro ha situat el seu producte a plataformes online que fomenten el consum responsable i sostenible, com Ethical Superstore, Natural Collection, Frank & Faith i Spirit of Nature. A més, l’empresa s’ha posicionat a Amnesty Shop, la plataforma virtual d’Amnistia Internacional, i a la botiga física Coco-Boo. Per arribar a aquests acords, ha comptat amb el suport d’Acció.

Amb l’entrada a Regne Unit, Cocoro preveu incrementar un 20% les vendes en aquest mercat de cara a 2023. Avui dia, un 34% de l’activitat de l’empresa es dedica a l’exportació i amb l’expansió al país britànic preveu equilibrar la facturació nacional amb la internacional d’aquí a tres anys. L’any 2020, va doblar els seus ingressos respecte a l’any anterior, situant-se en una facturació total de 800.000 euros. Amb una plantilla de 17 treballadors, té una previsió de creixement del 300% per a l’any 2022.

Les calces de Cocoro s’assemblen a les normals, però són més gruixudes per poder absorbir la regla.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Accure Therapeutics rep 1,5 milions d’euros per a un fàrmac innovador per al Parkinson

A més del medicament per al tractament del Parkinson, pel qual han obtingut subvencions de…

16 de juny de 2025
  • Opinió

Neurodivergents a taula

Cada cop més restaurants i hotels de Barcelona comencen a mirar el món des d’altres…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Collboni repassarà els reptes de Barcelona en l’equador de mandat a Moments Estel·lars

L'alcalde farà balanç de la situació de la capital catalana i la seva visió per…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025