La càrrega de cotxes elèctrics a Barcelona creix un 40%

La xarxa pública de B:SM registra la xifra rècord de 68.000 recàrregues

La xarxa pública de punts elèctrics de Barcelona, depenent de B:SM, segueix consolidant-se i superant els seus registres. Al llarg dels primers sis mesos de l’any, ha registrat la xifra rècord de més de 68.000 recàrregues, un 40% més respecte al mateix període de 2022.

Aquest creixement s’ha traslladat també en els usuaris que utilitzen la xarxa d’electromobilitat diàriament, arribant fins a gairebé 18.000, un 32,5% més que fa un any, quan, a més, ja es va duplicar. A banda, el subministrament s’ha enfilat fins als 777.324 kWh, un 62% més que el primer semestre de 2022.

“Les xifres de creixement d’Endolla Barcelona són un reflex del lideratge públic que està exercint Barcelona en el desplegament de l’electromobilitat al sud d’Europa”. Amb més de 700 punts de recàrrega, la xarxa barcelonina és la més gran d’Espanya. A nivell europeu, amb 12,5 punts d’ús públic per kilòmetre quadrat i un punt de recàrrega per cada 16,5 vehicles elèctrics existents, la capital catalana se situa en la segona posició amb major nombre de punts de recàrrega per km2, per darrere d’Estocolm, i la quarta per nombre de punts per habitant, precedida per Estocolm, Göteborg i Oslo.

Tot i això, la xarxa d’electromobilitat seguirà expandint-se aquest 2023. “La xarxa segueix creixent de manera equitativa a tots els barris i s’anticipa a la demanda per acompanyar la ciutadania en la transició cap al vehicle elèctric”, exposa Bonet. La previsió de B:SM és arribar als 1.000 punts de recàrrega operatius al llarg de l’any, sumant-ne un total de 283 nous punts arreu de la ciutat. De fet, l’Ajuntament està executant un pla d’expansió dels carregadors públics, invertint 12 milions d’euros per ampliar-los.

Els gairebé 300 nous punts s’ubicaran als aparcaments de B:SM, on ja es concentren 7 de cada 10 punts existents, amb l’objectiu de garantir una expansió homogènia per tots els barris de la ciutat. També serveix per minimitzar l’ocupació de l’espai públic i fomentar les recàrregues planificades en hores vall. D’altra banda, l’oferta de punts de recàrrega al carrer, pensada per a càrregues ràpides no planificades, es mantindrà estable.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025