La càrrega de cotxes elèctrics a Barcelona creix un 40%

La xarxa pública de B:SM registra la xifra rècord de 68.000 recàrregues

La xarxa pública de punts elèctrics de Barcelona, depenent de B:SM, segueix consolidant-se i superant els seus registres. Al llarg dels primers sis mesos de l’any, ha registrat la xifra rècord de més de 68.000 recàrregues, un 40% més respecte al mateix període de 2022.

Aquest creixement s’ha traslladat també en els usuaris que utilitzen la xarxa d’electromobilitat diàriament, arribant fins a gairebé 18.000, un 32,5% més que fa un any, quan, a més, ja es va duplicar. A banda, el subministrament s’ha enfilat fins als 777.324 kWh, un 62% més que el primer semestre de 2022.

“Les xifres de creixement d’Endolla Barcelona són un reflex del lideratge públic que està exercint Barcelona en el desplegament de l’electromobilitat al sud d’Europa”. Amb més de 700 punts de recàrrega, la xarxa barcelonina és la més gran d’Espanya. A nivell europeu, amb 12,5 punts d’ús públic per kilòmetre quadrat i un punt de recàrrega per cada 16,5 vehicles elèctrics existents, la capital catalana se situa en la segona posició amb major nombre de punts de recàrrega per km2, per darrere d’Estocolm, i la quarta per nombre de punts per habitant, precedida per Estocolm, Göteborg i Oslo.

Tot i això, la xarxa d’electromobilitat seguirà expandint-se aquest 2023. “La xarxa segueix creixent de manera equitativa a tots els barris i s’anticipa a la demanda per acompanyar la ciutadania en la transició cap al vehicle elèctric”, exposa Bonet. La previsió de B:SM és arribar als 1.000 punts de recàrrega operatius al llarg de l’any, sumant-ne un total de 283 nous punts arreu de la ciutat. De fet, l’Ajuntament està executant un pla d’expansió dels carregadors públics, invertint 12 milions d’euros per ampliar-los.

Els gairebé 300 nous punts s’ubicaran als aparcaments de B:SM, on ja es concentren 7 de cada 10 punts existents, amb l’objectiu de garantir una expansió homogènia per tots els barris de la ciutat. També serveix per minimitzar l’ocupació de l’espai públic i fomentar les recàrregues planificades en hores vall. D’altra banda, l’oferta de punts de recàrrega al carrer, pensada per a càrregues ràpides no planificades, es mantindrà estable.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

The New Barcelona Post, premi al Millor Disseny Editorial Digital de l’APPEC

L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català reconeix el magazín digital per la seva "estètica moderna,…

24 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

El nen que somiava la seva botiga de sabates

Algunes de les passes que es fan cada dia al món es fan dins de…

24 d'octubre de 2025
  • Lletres

L’home que mai no va deixar de divertir-se

Lluís Permanyer moria ahir als 86 anys deixant darrere seu un impressionant corpus de crònica…

24 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

El ‘coworking’ més gran d’Espanya es prepara per obrir a Barcelona ja ocupat al 50%

El centre que obrirà Aticco al 22@ tindrà una capacitat de 2.200 treballadors distribuïts en…

23 d'octubre de 2025
  • Business and Talent

El fil vermell que uneix Segundo Plato, Mathew i Superlativa amb Netmentora

Netmentora celebra la cinquena edició de la Impact Night amb quatre premiats i un reconeixement…

23 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La Nova Cuina Catalana protagonitzarà una edició històrica del Gastronomic Forum Barcelona

El saló gastronòmic reunirà per primera vegada tots els xefs catalans amb tres estrelles Michelin

23 d'octubre de 2025