La càrrega de cotxes elèctrics a Barcelona creix un 40%

La xarxa pública de B:SM registra la xifra rècord de 68.000 recàrregues

La xarxa pública de punts elèctrics de Barcelona, depenent de B:SM, segueix consolidant-se i superant els seus registres. Al llarg dels primers sis mesos de l’any, ha registrat la xifra rècord de més de 68.000 recàrregues, un 40% més respecte al mateix període de 2022.

Aquest creixement s’ha traslladat també en els usuaris que utilitzen la xarxa d’electromobilitat diàriament, arribant fins a gairebé 18.000, un 32,5% més que fa un any, quan, a més, ja es va duplicar. A banda, el subministrament s’ha enfilat fins als 777.324 kWh, un 62% més que el primer semestre de 2022.

“Les xifres de creixement d’Endolla Barcelona són un reflex del lideratge públic que està exercint Barcelona en el desplegament de l’electromobilitat al sud d’Europa”. Amb més de 700 punts de recàrrega, la xarxa barcelonina és la més gran d’Espanya. A nivell europeu, amb 12,5 punts d’ús públic per kilòmetre quadrat i un punt de recàrrega per cada 16,5 vehicles elèctrics existents, la capital catalana se situa en la segona posició amb major nombre de punts de recàrrega per km2, per darrere d’Estocolm, i la quarta per nombre de punts per habitant, precedida per Estocolm, Göteborg i Oslo.

Tot i això, la xarxa d’electromobilitat seguirà expandint-se aquest 2023. “La xarxa segueix creixent de manera equitativa a tots els barris i s’anticipa a la demanda per acompanyar la ciutadania en la transició cap al vehicle elèctric”, exposa Bonet. La previsió de B:SM és arribar als 1.000 punts de recàrrega operatius al llarg de l’any, sumant-ne un total de 283 nous punts arreu de la ciutat. De fet, l’Ajuntament està executant un pla d’expansió dels carregadors públics, invertint 12 milions d’euros per ampliar-los.

Els gairebé 300 nous punts s’ubicaran als aparcaments de B:SM, on ja es concentren 7 de cada 10 punts existents, amb l’objectiu de garantir una expansió homogènia per tots els barris de la ciutat. També serveix per minimitzar l’ocupació de l’espai públic i fomentar les recàrregues planificades en hores vall. D’altra banda, l’oferta de punts de recàrrega al carrer, pensada per a càrregues ràpides no planificades, es mantindrà estable.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els ‘rebesavis’ de l’aeroport de Barcelona

Globus i Setmana Aèria de 1910: Passió pel vol a la ciutat

15 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Livo, l’app que connecta professionals i centres sanitaris per cobrir torns i vacants

La plataforma opera en 200 hospitals i sociosanitaris, i es proposa arribar a 250 a…

15 d'agost de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Els 5 millors locals de Barcelona per prendre un Bitter KAS

A Barcelona, el Bitter KAS continua sent el rei dels aperitius, un clàssic que ha…

15 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

El Parc de l’Alba suma 127 pisos protegits més entorn del Sincrotró

La cooperativa Fem Ciutat invertirà cinc milions d’euros en una promoció que s’inscriu en la…

15 d'agost de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Tercera vida per a Montjuïc

Un paquet d'actuacions des de la Plaça Espanya fins l’Anella Olímpica, en el centenari de…

13 d'agost de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

El Gran Hotel la Florida reneix interpel·lant als barcelonins amb la seva restauració

L'emblemàtic establiment reobrirà al setembre amb la mirada posada en els turistes però també en…

13 d'agost de 2025