La càrrega de cotxes elèctrics a Barcelona creix un 40%

La xarxa pública de B:SM registra la xifra rècord de 68.000 recàrregues

La xarxa pública de punts elèctrics de Barcelona, depenent de B:SM, segueix consolidant-se i superant els seus registres. Al llarg dels primers sis mesos de l’any, ha registrat la xifra rècord de més de 68.000 recàrregues, un 40% més respecte al mateix període de 2022.

Aquest creixement s’ha traslladat també en els usuaris que utilitzen la xarxa d’electromobilitat diàriament, arribant fins a gairebé 18.000, un 32,5% més que fa un any, quan, a més, ja es va duplicar. A banda, el subministrament s’ha enfilat fins als 777.324 kWh, un 62% més que el primer semestre de 2022.

“Les xifres de creixement d’Endolla Barcelona són un reflex del lideratge públic que està exercint Barcelona en el desplegament de l’electromobilitat al sud d’Europa”. Amb més de 700 punts de recàrrega, la xarxa barcelonina és la més gran d’Espanya. A nivell europeu, amb 12,5 punts d’ús públic per kilòmetre quadrat i un punt de recàrrega per cada 16,5 vehicles elèctrics existents, la capital catalana se situa en la segona posició amb major nombre de punts de recàrrega per km2, per darrere d’Estocolm, i la quarta per nombre de punts per habitant, precedida per Estocolm, Göteborg i Oslo.

Tot i això, la xarxa d’electromobilitat seguirà expandint-se aquest 2023. “La xarxa segueix creixent de manera equitativa a tots els barris i s’anticipa a la demanda per acompanyar la ciutadania en la transició cap al vehicle elèctric”, exposa Bonet. La previsió de B:SM és arribar als 1.000 punts de recàrrega operatius al llarg de l’any, sumant-ne un total de 283 nous punts arreu de la ciutat. De fet, l’Ajuntament està executant un pla d’expansió dels carregadors públics, invertint 12 milions d’euros per ampliar-los.

Els gairebé 300 nous punts s’ubicaran als aparcaments de B:SM, on ja es concentren 7 de cada 10 punts existents, amb l’objectiu de garantir una expansió homogènia per tots els barris de la ciutat. També serveix per minimitzar l’ocupació de l’espai públic i fomentar les recàrregues planificades en hores vall. D’altra banda, l’oferta de punts de recàrrega al carrer, pensada per a càrregues ràpides no planificades, es mantindrà estable.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Helena Fàbregas Rebato: La càlida abraçada de la memòria

“Escriure fa que et replantegis qui ets una vegada i una altra, i al final…

13 de desembre de 2025
  • La Punyalada

Compassió pels senglars

L’esclat de la pesta porcina és a punt de provocar un autèntic genocidi de senglars.

13 de desembre de 2025
  • Creativitat

De l’artesania a la innovació, les festes de Nadal es reinventen a les llars barcelonines

La decoració nadalenca d’aquest any combina, a cada racó de la casa, passat i futur,…

13 de desembre de 2025
  • Professionals

“El piano és el meu millor amic, però m’encanta complementar-lo amb instruments electrònics”

El compositor i pianista luxemburguès, que des de 2003 manté una estreta relació artística amb…

13 de desembre de 2025
  • Business and Talent

Rècord històric per a Fira de Barcelona: 350 milions d’euros mentre projecta l’expansió

Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…

12 de desembre de 2025
  • Barcelona Futur

Neurociència d’avantguarda: el BCAN pren forma a Mundet

El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…

12 de desembre de 2025