Comença a operar el ‘hub’ logístic per a empreses coreanes a Barcelona

La plataforma B2B Logistics Busan Barcelona Hub, ubicada a la ZAL Barcelona, l’han impulsat els ports de Barcelona i Busan i estarà gestionada per les operadores FM Logistic i Taewoong Logistics

La plataforma logística B2B Logistics Busan Barcelona Hub, que ha de ser el principal punt d’entrada dels productes coreans al sud d’Europa i centre de distribució pels mercats espanyol, francès, portuguès i italià, així com per al nord d’Àfrica, ha iniciat la seva operativa. De fet, més del 55% de les importacions marítimes espanyoles procedents de Corea entren pel Port de Barcelona i el 55% de les mateixes té per destí Catalunya.

La societat B2B Logistics Busan & Barcelona Hub es va constituir l’octubre passat, amb una participació del 51% del Port de Busan i un 49% del Port de Barcelona.

Mig any després de l’acord entre el Port de Barcelona i el Port de Busan per crear la plataforma i facilitar els intercanvis comercials i potenciar la logística de les empreses coreanes des de la ZAL Barcelona, la superfície logística posa a disposició dels transitaris uns 9.129 metres quadrats.

La plataforma té com a socis logístics a la firma internacional FM Logistic que entra amb aquesta operació a la ZAL Barcelona i a la coreana Taewoong Logistics, amb seu central a Seül i oficines a Busan, que està especialitzada en el moviment de productes químics i que encara no operava a Europa.

Les relacions comercials entre Corea del Sud i l’Europa mediterrània es veuran enfortides amb la superfície logística que rebrà les primeres importacions coreanes —un carregament de productes químics— durant els propers diesEl 2021, el trànsit entre el Port de Barcelona i Corea va pujar a 793.000 tones, una xifra similar a l’aconseguida el 2019, abans de la pandèmia. El trànsit de contenidors va ser d’uns 60.000 TEU, un 6,3% més que els contenidors moguts el 2019.

El Port de Barcelona ha informat que B2B Logistics Busan Barcelona Hub està treballant amb l’Agència Tributària per operar com a magatzem de dipòsit temporal (ADT). Més endavant, la idea és que la plataforma també estigui certificada com a Dipòsit Duaner Públic (DAP), és a dir, amb autorització de la Duana per emmagatzemar, sense límit de temps, mercaderia no comunitària sense liquidar impostos fins a donar-li un destí duaner.

La plataforma logística té prop de 10.000 metres quadrats.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

“La veritable riquesa no és posseir més, sinó tenir temps”

Una travessa de dotze anys en veler convertida en un homenatge a la lentitud, al…

27 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Álex Chico: Escriure per salvar-se d’un món que mata

“Des d'un punt de vista literari tracto de no analitzar-me massa. Només et diria que…

25 d'octubre de 2025
  • Opinió

Currentzis: geni o narcís?

Dimecres passat al Palau, Teodor Currentzis va arrasar amb un concert que generà opinions radicalment…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La passarel·la com a preludi: París i els codis d’un nou món

Escriure sempre ha estat la meva eina més valuosa per mantenir-me alineada amb el meu…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La cursa de Barcelona per liderar la innovació europea

Catalunya, amb la seva capital al capdavant, es posiciona com a pol innovador del sud…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

The New Barcelona Post, premi al Millor Disseny Editorial Digital de l’APPEC

L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català reconeix el magazín digital per la seva "estètica moderna,…

24 d'octubre de 2025