Ecosistema emprenedor

Competició de ‘startups’ per innovar en el canal horeca

Horeca Challenge, una iniciativa de Mediapro, Damm i Familia Torres, finançarà tres empreses emergents que responguin a alguns dels reptes que afronta el sector de la restauració, com la gestió de l'afluència dels clients, la garantia de les condicions sanitàries i l'optimització de la rendibilitat. En total, s'han presentat més de 200 startups i només s'han seleccionat 18 finalistes.

Mediapro, Damm i Familia Torres s’han unit per rellançar el sector de la restauració, un cop passi la crisi. L’Horeca Challenge, amb el suport d’Acció, F6S, el Gremi de Restauració de Barcelona, Hostelería de España, Barcelona Tech City i Spanish Startups, vol trobar les solucions més innovadores per impulsar el negoci de bars i restaurants. Més de 200 startups, la majoria espanyoles i bona part de Barcelona, han presentat propostes per aconseguir-ho.

D’aquestes, els organitzadors han escollit 18 empreses emergents finalistes, sis per cadascun dels reptes que s’han plantejat, que ara competiran fins que només quedi una per categoria. El primer repte, solucions per a la gestió de l’afluència de clients, ha recollit les propostes de Click and plan, Findyt i de les barcelonines Bookline, The Friend Zone, Loypop i Vipcard. Al segon, projectes de garantia de les condicions sanitàries, s’han presentat NuWave Sensors, iFlares, PurificAir, Nob166 i les startups de Barcelona Kuki i Air8. Per últim, el repte que demana projectes per a l’optimització de la rendibilitat ha seleccionat les solucions plantejades per BR Bars & Restaurants, Pikotea, Miss Tipsi, Neareo i les barcelonines QuickTendr i Haddock.

Les startups finalistes hauran de presentar els seus projectes a experts del sector en un pitch en línia. Després, se seleccionaran les tres guanyadores, que es coneixeran el pròxim 26 de febrer. A partir d’aquest moment, les guanyadores hauran de treballar per desenvolupar un pilot durant tres mesos, cofinançat per Mediapro, Damm i Familia Torres, amb 6.000 euros per projecte. L’Horeca Challenge finalitzarà amb un demo day a finals de juny, on les guanyadores mostraran els resultats dels seus pilots a inversores i companyies.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Helena Fàbregas Rebato: La càlida abraçada de la memòria

“Escriure fa que et replantegis qui ets una vegada i una altra, i al final…

13 de desembre de 2025
  • La Punyalada

Compassió pels senglars

L’esclat de la pesta porcina és a punt de provocar un autèntic genocidi de senglars.

13 de desembre de 2025
  • Creativitat

De l’artesania a la innovació, les festes de Nadal es reinventen a les llars barcelonines

La decoració nadalenca d’aquest any combina, a cada racó de la casa, passat i futur,…

13 de desembre de 2025
  • Professionals

“El piano és el meu millor amic, però m’encanta complementar-lo amb instruments electrònics”

El compositor i pianista luxemburguès, que des de 2003 manté una estreta relació artística amb…

13 de desembre de 2025
  • Business and Talent

Rècord històric per a Fira de Barcelona: 350 milions d’euros mentre projecta l’expansió

Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…

12 de desembre de 2025
  • Barcelona Futur

Neurociència d’avantguarda: el BCAN pren forma a Mundet

El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…

12 de desembre de 2025