Ecosistema emprenedor

Competició de ‘startups’ per innovar en el canal horeca

Horeca Challenge, una iniciativa de Mediapro, Damm i Familia Torres, finançarà tres empreses emergents que responguin a alguns dels reptes que afronta el sector de la restauració, com la gestió de l'afluència dels clients, la garantia de les condicions sanitàries i l'optimització de la rendibilitat. En total, s'han presentat més de 200 startups i només s'han seleccionat 18 finalistes.

Mediapro, Damm i Familia Torres s’han unit per rellançar el sector de la restauració, un cop passi la crisi. L’Horeca Challenge, amb el suport d’Acció, F6S, el Gremi de Restauració de Barcelona, Hostelería de España, Barcelona Tech City i Spanish Startups, vol trobar les solucions més innovadores per impulsar el negoci de bars i restaurants. Més de 200 startups, la majoria espanyoles i bona part de Barcelona, han presentat propostes per aconseguir-ho.

D’aquestes, els organitzadors han escollit 18 empreses emergents finalistes, sis per cadascun dels reptes que s’han plantejat, que ara competiran fins que només quedi una per categoria. El primer repte, solucions per a la gestió de l’afluència de clients, ha recollit les propostes de Click and plan, Findyt i de les barcelonines Bookline, The Friend Zone, Loypop i Vipcard. Al segon, projectes de garantia de les condicions sanitàries, s’han presentat NuWave Sensors, iFlares, PurificAir, Nob166 i les startups de Barcelona Kuki i Air8. Per últim, el repte que demana projectes per a l’optimització de la rendibilitat ha seleccionat les solucions plantejades per BR Bars & Restaurants, Pikotea, Miss Tipsi, Neareo i les barcelonines QuickTendr i Haddock.

Les startups finalistes hauran de presentar els seus projectes a experts del sector en un pitch en línia. Després, se seleccionaran les tres guanyadores, que es coneixeran el pròxim 26 de febrer. A partir d’aquest moment, les guanyadores hauran de treballar per desenvolupar un pilot durant tres mesos, cofinançat per Mediapro, Damm i Familia Torres, amb 6.000 euros per projecte. L’Horeca Challenge finalitzarà amb un demo day a finals de juny, on les guanyadores mostraran els resultats dels seus pilots a inversores i companyies.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Opinió

Guadalajara, Guadalajara!

La presència de Barcelona a la FIL de Guadalajara serà recordada quasi únicament per una…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

Fernanda García Lao: La virtut de vagar

La consigna és no deixar res per a demà, “perquè desconfio de la vida des…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

9 claus que marcaran el futur de la literatura

Nous formats, nous lectors i noves tecnologies que redefiniran com escrivim, què llegim i fins…

6 de desembre de 2025
  • Creativitat

Manga Barcelona, el portal a la fantasia que connecta generacions

Vestits de 'cosplay', perruques de colors, aromes de receptes japoneses i còmics en blanc i…

6 de desembre de 2025
  • Lletres

Dels bastaixos al làser i les bastides per vetllar per Santa Maria de la Mar

Durante la Semana de la Literatura, recorremos rincones de algunas de las novelas más destacadas…

6 de desembre de 2025
  • Opinió

La revolució de llegir en una Barcelona que no s’atura

A Barcelona, tot corre. Corren les bicicletes pel carril, els turistes per les Rambles, les…

4 de desembre de 2025