La Marquesina

Created in Barcelona

Aquesta setmana tornarà a lluir al Fòrum de les Cultures un dels copyrights que més alegries ha donat a Barcelona i a molts barcelonins. Unes lletres il·luminades que semblen ballar donaran la benvinguda als assistents i els artistes al Primavera Sound més llarg dels seus vint-i-un anys: Created in Barcelona. Les dades maregen: segons els càlculs dels organitzadors, l’impacte sobre la ciutat serà de 300 milions d’euros amb més de 150.000 persones no residents a Barcelona i que bascularan entre el primer i segon cap de setmana de juny, perquè aquest any el PS és com dos festivals. Dos caps de setmana, dos cartells diferents. Més de 500 actuacions dins i fora del recinte oficial durant deu dies. És el castell de focs final abans de compartir, l’any que ve, seu amb Madrid per primera vegada.

Per ser honestos, ara que ja ha passat l’impacte de la notícia, hem de dir que l’any que ve el que faran Barcelona i Madrid és competir. Perquè no seran dos caps de setmana seguits amb artistes diferents, sinó que seran els mateixos artistes que actuaran el primer cap de setmana a Barcelona i el segon a Madrid. Caldrà veure el poder de seducció de Barcelona per a les desenes de milers d’americans que venen fent escala a Barajas… i per a les desenes de milers de ciutadans espanyols que gràcies a la planificació ferroviària centralista tenen Madrid més a prop que Barcelona… A Ciudad del Rock no podran recrear la posta de sol espectacular vista des del Fòrum de les Cultures, però els responsables de l’àrea de cultura de l’Ajuntament de Barcelona potser hi confien massa.

Podem imaginar tota mena de catàstrofes naturals, però Primavera Sound Madrid serà un èxit, sobretot perquè totes les seves institucions els han rebut amb els braços oberts. I no només això, tenen l’esperança de poder tancar l’abraçada i que l’any següent, el 2024, els dos caps de setmana es facin a Madrid i, si cal, sí, que hi posin el Created in Barcelona. Si no hi ha res que ho impedeixi, és fàcil que ho aconsegueixin. Govern de la Comunitat i ajuntament de la capital espanyola celebren el negoci caigut del cel i poder-se adjudicar una marca mundial. Sumen esforços i van en la mateixa direcció, cosa que no sempre passa perquè els partits polítics, més enllà del seu cap visible, es reordenen internament en funció d’altres lideratges i poders locals, i és allà on es comencen les faccions i el descontrol estratègic. 

Comença la setmana del Created in Barcelona i li seguirà un altre festival internacional nascut i crescut a Barcelona, que també exporta la marca arreu del món i atrau milers de visitants, el Sónar. I en vindran d’altres, el Vida, el Cruïlla i l’explosió de festivals que al llarg de l’estiu ens faran gaudir de la música en directe, que s’ha convertit en un negoci que només a pocs els sembla bona idea regalar.



Compartir
Publicado por
Agnès Marquès

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Un temple com una veritat

Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…

18 d'agost de 2025
  • Baco Boca

Bonavista, la terrassa que revoluciona el Moxy Barcelona

Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

The Blue Box, el dispositiu per detectar càncer de mama amb una prova d’orina

L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

El Barcelona Contech Hub impulsa la tecnologia en la construcció amb mirada internacional

El 'hub' agrupa 70 membres que inclouen des de grans corporacions a 'startups', que ara…

18 d'agost de 2025
  • Opinió

Reciclar a la ciutat

Ha mort Javier Rui-Wamba Martija, fundador de la consultora d'enginyeria Esteyco, i n’he llegit uns…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Nepalí de naixement, catalana d’adopció

Chandra Kala va aterrar a Barcelona fa vint-i-set anys, venia d’un orfenat de Katmandú, on…

18 d'agost de 2025