Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un dels models a les fàbriques de Volkswagen a la regió d'Amèrica del Nord

Avançar cap a la globalització de Cupra entrant al mercat estatunidenc a finals d’aquesta dècada. Amb aquest objectiu, la firma barcelonina ha obert converses preliminars amb Penske Automotive Group, amb el qual explora una aliança als Estats Units.

“L’ambició de Cupra és ser una marca realment global i l’expansió als Estats Units representa un de les majors fites en el nostre camí”, ha afirmat Wayne Griffiths, CEO de Cupra i Seat. Segons ell, Penske Automotive Group és el “millor soci possible” per arribar als Estats Units, per la seva posició i per la seva xarxa de distribució.

“El lideratge de Penske Automotive Group en el sector i la seva experiència amb el Grup Volkswagen fan que sigui una possible aliança molt prometedora”, ha afegit Griffiths, que ha destacat que l’arribada als Estats Units requereix “una estratègia sòlida de distribució i vendes”.

La previsió és que la gamma de Cupra per als Estats Units inclogui vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics. Però l’expansió de la firma anirà més enllà de les vendes: Cupra aprofitarà les sinergies dins de les marques de Volkswagen agrupades en el seu Brand Group Core produint un dels models a les fàbriques de Volkswagen a la regió d’Amèrica del Nord.

Les concrecions sobre els models i la gamma s’anunciaran durant els pròxims mesos, igual que la ubicació definitiva de la seu estatunidenca de Cupra. Per liderar aquest aterratge, l’anterior director general de Cupra Alemanya, Bernhard Bauer, ha estat designat director general de Cupra Estats Units.

Cupra fa aquest pas en la seva internacionalització després d’haver venut més de 750.000 cotxes des del seu impuls el 2018, quan es va llançar a Barcelona.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Business and Talent

Les teràpies innovadores, protagonistes del hub d’AstraZeneca

El nou hub global d’AstraZeneca a l’edifici Estel reforça el lideratge de Barcelona en ciències…

4 de novembre de 2025
  • Baco Boca

Ruta de Tapes Raval(s): deu parades obligatòries per assaborir el barri

El Raval torna a desplegar la millor cara gastronòmica amb una nova edició de la…

4 de novembre de 2025
  • Professionals

Mercadona potencia la incorporació de talent amb un portal d’ocupació més àgil

La companyia pot contactar proactivament amb candidats a través de la nova eina

4 de novembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Big Mamma amplia el seu imperi gastronòmic a Barcelona amb un nou homenatge a la dolce vita

Amb més de 30 restaurants a Europa i després de la seva exitosa arribada a…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

“Soc optimista amb la tecnologia: anirem cap a una ciutat més còmoda”

El director de l'Smart City Expo World Congress, Ugo Valenti, aborda les novetats d'una edició…

3 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona i blockchain, una aposta pel futur de la tecnologia

Barcelona s'ha convertit en la seu, un any més, de la European Blockchain Convention, la…

3 de novembre de 2025