Damm compra el 100% de Cacaolat i Cobega surt de l’accionariat

L'emblemàtic fabricant barceloní de batuts tindrà a partir d'ara un únic propietari. El grup cerveser i el hòlding de la família Daurella van rescatar la marca del concurs de creditors i van evitar la seva desaparició fa ara deu anys.

Damm i Cobega han posat fi a l’aliança que van forjar l’any 2011 per rescatar conjuntament la marca Cacaolat, que va estar a punt de desaparèixer del mercat a conseqüència de la nefasta gestió de l’antic propietari, Clesa, filial del desaparegut grup Nueva Rumasa. L’oferta presentada pel grup cerveser i el hòlding empresarial de la família Daurella —accionista de referència de Coca-Cola Europacific Partners— va ser la guanyadora de la subhasta que va organitzar el jutjat mercantil per trobar a un soci interessat a adquirir els actius de la marca i donar-li continuïtat. La proposta es va imposar a les ofertes plantejades per Vichy Catalán i per Central Lechera Asturiana.

La clau de l’èxit de l’oferta que van presentar va ser el compromís de posar en marxa una nova fàbrica per Cacaolat a l’antiga planta que Damm tenia a Santa Coloma de Gramenet, cosa que permetia posar fi a la producció al carrer Pujades de Barcelona, on les instal·lacions s’havien quedat molt envellides. El nou centre de producció va entrar en servei el 2013, després d’una inversió de 45 milions d’euros.

El jutge concursal va valorar també la forta capacitat de Damm i Cobega per impulsar i donar una nova vida a la històrica marca gràcies a la seva potent xarxa comercial i de distribució, ja que els mateixos camions que porten cerveses i refrescs als bars podien servir també els populars batuts de xocolata.

Per adquirir els actius i rescatar la marca del concurs de creditors, Damm i Cobega van constituir una nova societat, Grupo Cacaolat, que fins ara han controlat al 50% i que estava copresidida per Sol Daurella, presidenta de Cobega, i per Demetrio Carceller, president de Damm. El grup cerveser, però, ha comprat ara el 50% que tenia Cobega i passa a controlar el 100% de les accions de Cacaolat, segons ha explicat l’empresa.

Un cop consolidada la presència de la marca al mercat i deixada enrere aquella etapa de crisi, Cacaolat té en marxa un ambiciós pla estratègic de creixement liderat per un nou conseller delegat, Josep Barbena, exdirectiu de GBfoods (Gallina Blanca). L’any previ a la pandèmia, Cacaolat va facturar al voltant de 60 milions d’euros. A més d’elaborar la popular marca de batuts, Cacaolat opera al mercat de la llet a través de Letona, que també ha activat un pla de creixement.

 

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Creativitat

Barcelona impulsa marques emergents per a convertir-se en capital mundial de la moda

Des de 2019, el programa Barcelona Fashion Forward ha acompanyat en el seu procés de…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Trent posa el focus en nous dissenyadors emergents per al seu model de lloguer de moda

La plataforma que ha vestit estrelles com Rosalía i Karol G se centra ara en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Portal de l’Àngel avança en les obres per mudar la seva pell

L'avinguda renova el seu paviment en una reforma que va més enllà d'allò estètic, en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

La vela busca popularitzar-se amb un nou format de competició escolar

Barcelona Capital Nàutica i la Federació Catalana de Vela impulsen un nou programa que aspira…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Barcelona prova d’establir circuits més segurs per a dones esportistes

Combinant tecnologia i voluntaris, la prova pilot, que es testarà fins a finals de desembre…

26 d'agost de 2025
  • Opinió

Barcelona SOS

Per què una ciutat de la categoria de Barcelona no té un pla B i…

25 d'agost de 2025