Procedent de la seu central de París, l'executiu substitueix a Paolo Tafuri, que passa a responsabilitzar-se de les operacions de la multinacional líder del iogurt a l'Àfrica
Daniel Ordóñez, nou director general de Danone Iberia.
Nou relleu al capdavant de la filial espanyola de Danone, que té la seu i oficines principals al carrer Buenos Aires de Barcelona. La companyia ha anunciat el nomenament de Daniel Ordóñez com a nou director general de la multinacional francesa a la regió Iberia, que inclou el negoci a Espanya i a Portugal.
De nacionalitat argentina, Ordóñez era fins ara alt executiu del grup a la central de París, on es responsabilitzava de l’estratègia de creixement (Sènior VP Chief Growth Officer) de la divisió de productes lactis i d’origen vegetal a escala mundial, unitat que inclou tant els iogurts Danone —amb marques líders com Activia i Actimel— com la marca de proteïna vegetal Alpro.
Ordóñez substitueix a Paolo Tafuri, executiu italià que va agafar les regnes del negoci espanyol el juliol de 2019 en substitució de Jean–Philippe Paré. Tafuri ha estat nomenat director d’operacions (COO) de Danone a Àfrica.
A més de la divisió de lactis, el nou primer executiu passa a responsabilitzar-se de les filials d’aigua embotellada (Font Vella i Lanjarón) i nutrició especialitzada.
Format a Argentina, Daniel Ordóñez va iniciar la seva trajectòria professional en el grup Unilever, on va treballar per a marques com Rexona i Lux a les seus de la multinacional de gran consum a Buenos Aires, Londres i Sao Paulo. L’any 2007 va fitxar per Danone i va iniciar la seva trajectòria en el grup precisament a Barcelona, com a membre de l’equip de màrqueting global de les grans marques de iogurts del grup. Després va iniciar una etapa de sis anys a Llatinoamèrica, ocupant càrrecs de responsabilitat a Mèxic, Uruguai i l’Argentina. Al seu país d’origen va ser president de Danone Waters, fins que a finals de 2015 va ser destinat a la seu central de París per posar-se al capdavant, primer, de l’estratègia de creixement del negoci d’aigua embotellada i després de la divisió de lactis.
“Després de més d’una dècada a Danone, afronto aquesta nova etapa amb energia, ambició i responsabilitat. Espanya és un mercat prioritari i icònic, ja que va ser precisament aquí on es va fundar la companyia fa ara més de cent anys. El nostre objectiu és donar continuïtat a aquesta trajectòria, d’acord amb aquesta tradició i l’evolució positiva del negoci a la resta de la UE”, ha afirmat Ordóñez.
Amb oficines a Barcelona, Madrid i Lisboa el negoci ibèric de Danone dóna feina a més de 2.000 persones i compta amb set centres de producció entre fàbriques de iogurt i embotelladores d’aigua. Aquest any, l’empresa ha invertit dotze milions d’euros en la seva planta barcelonina, situada a Parets de Vallès, per fabricar productes vegetals amb les marques Alpro, Activia i Oikos que vendrà a Espanya i també exportarà a la resta d’Europa.
Conversa a tres bandes, amb un dels Moments Estel·lars que més públic ha congregat a…
Les claus de la 40a Reunió del Cercle d'Economia, l'efecte dominó de La Caixa i…
Després d’uns anys d’escassa rellevància musical, L’Auditori enceta una nova etapa encara plena d’incògnites
Una exposició amb models històrics com el 600 o el Seat Panda omple el saló…
Nous moviments al hòlding inversor de la Fundació la Caixa després del sobtat relleu d'Ángel…
No és habitual que a la plaça de Catalunya hi passin coses. Tot i ser…