Barcelona retailer

De Barcelona a Nova York: un viatge d’aprenentatge i admiració

Són dues ciutats plenes de vida i amb un encant únic. Cadascuna té tant per oferir, i tant per aprendre de l'altra.

Des dels bulliciosos carrers de Barcelona fins als gratacels de Nova York, es despleguen dos mons que brillen amb llum pròpia i comparteixen una connexió en termes de moda i gastronomia. No obstant això, totes dues ciutats tenen lliçons valuoses per oferir i aprendre l’una de l’altra, especialment en el món del retail.

Barcelona per a mi és sinònim d’orgull, tradició i avantguarda. La ciutat és admirada per la seva riquesa cultural, amb llocs emblemàtics com la Sagrada Família, botigues de productes artesanals i mercats tradicionals. El Mercat de la Boqueria, per exemple, va ser triat el millor mercat del món pels Global Tastemakers Awards de la publicació Food & Wine al maig d’enguany, superant a gegants com el Tsukiji Outer Market de Tòquio i el Borough Market de Londres. Aquesta no és la primera vegada que rep un reconeixement internacional.

A Barcelona, trobem botigues locals que són motiu d’orgull. Establiments amb ànima com la botiga de roba de luxe multimarca Santa Eulàlia, marques de moda nascudes en línia com Nude ProjectMietis i Thinking Mu. O joieries emblemàtiques com Tous i, de la nova era, com PdPaola.

A més, botigues d’alimentació com a Xocolates Simón Coll, que va obrir al desembre una botiga en el cor de l’Eixample, i conceptes innovadors com Ametller Origen, una empresa catalana que fa més de dues dècades que consciencia sobre la importància de la bona alimentació.

Perdre’s per barris com Poble Nou, el Gòtic, Ciutat Vella i l’Eixample revela una ciutat rica en cultura, moda i gastronomia. Barcelona és una ciutat que exporta des de casa i té el potencial de ser una referència mundial si arriba a creure-s’ho.

Nova York és per a mi innovació i grandesa. A la ciutat es troben excel·lents comerços, com la botiga de formatges Murray’s Cheese en Long Island, on sempre compraré quan estic de viatge a la ciutat. No obstant això, siguem honestos: el que predomina són les grans cadenes internacionals. I el romanticisme. Magnolia Bakery, per exemple, s’ha convertit en la pastisseria més cèlebre de la ciutat després d’aparèixer en un capítol de Sexe a Nova York.

El que admiro de Nova York és la seva capacitat per a pensar en gran. L’energia de la ciutat et fa sentir que tot és possible i els seus projectes es conceben a gran escala, com si no hi hagués límits.

Barcelona té tot el necessari per a aconseguir noves altures, només fa falta potenciar la ciutat. La gran diferència que veig entre Nova York i Barcelona, és que a Nova York, potser no ho tenen tot, però sí que ho creuen. A Barcelona, comptem amb un Passeig de Gràcia que, encara que no sigui la Cinquena Avinguda, juntament amb més de setanta barris vibrants, mar, muntanya i comerços excepcionals, pot posicionar-se com un referent mundial.

Barcelona ho té tot, simplement necessita potenciar el sentiment d’orgull, el seu focus econòmic i la seva identitat com a ciutat

Adoptar una mentalitat global i exportar des de casa és crucial. Mango és un exemple d’una marca amb arrels a Barcelona que ha conquistat el món, fins i tot la Cinquena Avinguda. Barcelona necessita aquesta visió global per a no tancar-se, mostrant al món la seva riquesa i aconseguint noves fites.

Cada vegada que torno a casa després d’un viatge a Nova York, m’adono de com n’és de meravellosa Barcelona i de com, amb les estratègies adequades, pot convertir-se en la millor ciutat del món. Sí, he dit bé: la millor ciutat del món.

Barcelona ho té tot, simplement necessita potenciar el sentiment d’orgull, el seu focus econòmic i la seva identitat com a ciutat. Amb aquesta mentalitat, pot arribar a ser imparable.

Un referent a tot el món.

Compartir
Publicado por
Jorge Mas

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

The New Barcelona Post, premi al Millor Disseny Editorial Digital de l’APPEC

L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català reconeix el magazín digital per la seva "estètica moderna,…

24 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

El nen que somiava la seva botiga de sabates

Algunes de les passes que es fan cada dia al món es fan dins de…

24 d'octubre de 2025
  • Lletres

L’home que mai no va deixar de divertir-se

Lluís Permanyer moria ahir als 86 anys deixant darrere seu un impressionant corpus de crònica…

24 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

El ‘coworking’ més gran d’Espanya es prepara per obrir a Barcelona ja ocupat al 50%

El centre que obrirà Aticco al 22@ tindrà una capacitat de 2.200 treballadors distribuïts en…

23 d'octubre de 2025
  • Business and Talent

El fil vermell que uneix Segundo Plato, Mathew i Superlativa amb Netmentora

Netmentora celebra la cinquena edició de la Impact Night amb quatre premiats i un reconeixement…

23 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La Nova Cuina Catalana protagonitzarà una edició històrica del Gastronomic Forum Barcelona

El saló gastronòmic reunirà per primera vegada tots els xefs catalans amb tres estrelles Michelin

23 d'octubre de 2025