Ecosistema emprenedor

Deleito obrirà un tercer local a Sant Cugat del Vallès

La cadena de menjar ràpid preveu facturar més d'un milió d'euros aquest 2023

En el saturat mercat de cadenes dedicades al menjar ràpid, Alberto Gras, exconcursant de MasterChef, va decidir plantejar una nova recepta, sense oblidar les hamburgueses, però afegint ingredients com ara galta, ànec pequinès o salsa carbonara amb un toc de trufa, i acompanyant-los de patates, però també de croquetes de chuletón o amanida russa. “És a dir, tenim la típica cheeseburger, però també apostem per desenvolupar altres productes”, resumeix Gerard Moreno, un dels seus cofundadors i actual director d’operacions. Fins i tot, per a Sant Jordi, van fer una edició limitada amb pa vermell i hamburguesa de botifarra.

Deleito és la marca que hi ha darrere. Es va assaborir per primera vegada a La Santa Market de Santa Cristina d’Aro de 2021. “Era la prova per valorar el negoci”, explica Moreno, “i va resultar ser un èxit rotund”. Va ser en aquest moment quan es va sumar al projecte que havia arrencat Gras, de la mà de Rai Recoder, també cofundador i director de màrqueting. Abans de posar-se amb Deleito, Moreno va treballar com a advocat a PwC, per a després dedicar-se a obrir restaurants i discoteques a Pals i la Cerdanya. Per part seva, Recoder ha fundat i ha dirigit l’agència de comunicació Amano, encarregada d’organitzar el Barcelona Startup Congress, i ha treballat com a director de màrqueting en l’app d’estalvi Goin.

Un any més tard de la primera La Santa Market, Deleito va obrir el primer local i va tancar la primera ronda, per valor de 200.000 euros i finançada per petits inversors, i va aconseguir un préstec d’Enisa de 160.000 euros.

El primer local de Deleito es va situar a Barcelona, al carrer Sagués, per sobre de la Diagonal i a prop del Turó Park. Amb una superfície de 200 metres quadrats, l’establiment està adaptat perquè els clients consumeixin allà mateix les hamburgueses, però sense passar per caixa, fent que tot el procés estigui digitalitzat i s’encarregui i es pagui únicament a través del telèfon mòbil. També es poden encarregar des de casa. Del repartiment s’encarrega Glovo, tot i que l’empresa no descarta internalitzar aquesta part del procés.

Adaptant-se a les dinàmiques de Glovo, que els hi bloquejava comandes quan la cuina se saturava, van decidir obrir una dark kitchen a L’Hospitalet de Llobregat, dedicada a donar servei quan la cuina de Sarrià-Sant Gervasi ja no pot més. Està situada a prop de Plaça Europa i, malgrat ser una zona dinàmica amb altres marques d’hamburgueses presents amb local obert al públic, com ara Vicio i Goiko, van preferir dedicar-lo exclusivament al delivery i no contemplen incloure un restaurant com a Barcelona.

On sí que obriran un local seguint el model de Barcelona, combinant delivery i restaurant, serà a Sant Cugat de Vallés. Deleito està treballant en l’obertura del seu tercer local en els pròxims mesos i ja té al cap la ubicació del quart, a Girona, previst per a després de l’estiu.

Amb els quatre establiments en marxa, la companyia preveu registrar una facturació de més d’un milió d’euros aquest 2023. No contemplen tancar noves rondes i, de moment, no sortiran fora de Catalunya, tot i que l’expansió per Espanya està sobre la taula de cara a 2024. Actualment, compten amb una plantilla de 30 treballadors, la majoria a les cuines.

El local de Deleito a Sarrià-Sant Gervasi.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Creativitat

Barcelona impulsa marques emergents per a convertir-se en capital mundial de la moda

Des de 2019, el programa Barcelona Fashion Forward ha acompanyat en el seu procés de…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Trent posa el focus en nous dissenyadors emergents per al seu model de lloguer de moda

La plataforma que ha vestit estrelles com Rosalía i Karol G se centra ara en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Portal de l’Àngel avança en les obres per mudar la seva pell

L'avinguda renova el seu paviment en una reforma que va més enllà d'allò estètic, en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

La vela busca popularitzar-se amb un nou format de competició escolar

Barcelona Capital Nàutica i la Federació Catalana de Vela impulsen un nou programa que aspira…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Barcelona prova d’establir circuits més segurs per a dones esportistes

Combinant tecnologia i voluntaris, la prova pilot, que es testarà fins a finals de desembre…

26 d'agost de 2025
  • Opinió

Barcelona SOS

Per què una ciutat de la categoria de Barcelona no té un pla B i…

25 d'agost de 2025