Ecosistema emprenedor

Deleito obrirà un tercer local a Sant Cugat del Vallès

La cadena de menjar ràpid preveu facturar més d'un milió d'euros aquest 2023

En el saturat mercat de cadenes dedicades al menjar ràpid, Alberto Gras, exconcursant de MasterChef, va decidir plantejar una nova recepta, sense oblidar les hamburgueses, però afegint ingredients com ara galta, ànec pequinès o salsa carbonara amb un toc de trufa, i acompanyant-los de patates, però també de croquetes de chuletón o amanida russa. “És a dir, tenim la típica cheeseburger, però també apostem per desenvolupar altres productes”, resumeix Gerard Moreno, un dels seus cofundadors i actual director d’operacions. Fins i tot, per a Sant Jordi, van fer una edició limitada amb pa vermell i hamburguesa de botifarra.

Deleito és la marca que hi ha darrere. Es va assaborir per primera vegada a La Santa Market de Santa Cristina d’Aro de 2021. “Era la prova per valorar el negoci”, explica Moreno, “i va resultar ser un èxit rotund”. Va ser en aquest moment quan es va sumar al projecte que havia arrencat Gras, de la mà de Rai Recoder, també cofundador i director de màrqueting. Abans de posar-se amb Deleito, Moreno va treballar com a advocat a PwC, per a després dedicar-se a obrir restaurants i discoteques a Pals i la Cerdanya. Per part seva, Recoder ha fundat i ha dirigit l’agència de comunicació Amano, encarregada d’organitzar el Barcelona Startup Congress, i ha treballat com a director de màrqueting en l’app d’estalvi Goin.

Un any més tard de la primera La Santa Market, Deleito va obrir el primer local i va tancar la primera ronda, per valor de 200.000 euros i finançada per petits inversors, i va aconseguir un préstec d’Enisa de 160.000 euros.

El primer local de Deleito es va situar a Barcelona, al carrer Sagués, per sobre de la Diagonal i a prop del Turó Park. Amb una superfície de 200 metres quadrats, l’establiment està adaptat perquè els clients consumeixin allà mateix les hamburgueses, però sense passar per caixa, fent que tot el procés estigui digitalitzat i s’encarregui i es pagui únicament a través del telèfon mòbil. També es poden encarregar des de casa. Del repartiment s’encarrega Glovo, tot i que l’empresa no descarta internalitzar aquesta part del procés.

Adaptant-se a les dinàmiques de Glovo, que els hi bloquejava comandes quan la cuina se saturava, van decidir obrir una dark kitchen a L’Hospitalet de Llobregat, dedicada a donar servei quan la cuina de Sarrià-Sant Gervasi ja no pot més. Està situada a prop de Plaça Europa i, malgrat ser una zona dinàmica amb altres marques d’hamburgueses presents amb local obert al públic, com ara Vicio i Goiko, van preferir dedicar-lo exclusivament al delivery i no contemplen incloure un restaurant com a Barcelona.

On sí que obriran un local seguint el model de Barcelona, combinant delivery i restaurant, serà a Sant Cugat de Vallés. Deleito està treballant en l’obertura del seu tercer local en els pròxims mesos i ja té al cap la ubicació del quart, a Girona, previst per a després de l’estiu.

Amb els quatre establiments en marxa, la companyia preveu registrar una facturació de més d’un milió d’euros aquest 2023. No contemplen tancar noves rondes i, de moment, no sortiran fora de Catalunya, tot i que l’expansió per Espanya està sobre la taula de cara a 2024. Actualment, compten amb una plantilla de 30 treballadors, la majoria a les cuines.

El local de Deleito a Sarrià-Sant Gervasi.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025