La tendència continua en auge i és una part indispensable de Barcelona
La comoditat de gaudir d’un àpat deliciós sense sortir de casa ha portat a la creixent popularitat del delivery, on simplement agafant el telèfon o utilitzant una aplicació, podem seleccionar els nostres plats preferits de restaurants locals i rebre’ls directament a la nostra porta. Una opció especialment atractiva durant els calorosos dies d’aquest estiu.
El delivery no és només una moda passatgera, sinó un model de negoci en constant creixement i evolució. Segons estudis de CB Insights, Research & Markets, s’estima que el volum global del delivery arribarà als 320.000 milions de dòlars l’any 2029, duplicant les xifres registrades el 2022, que ja van arribar a una xifra astronòmica: 140.000 milions de dòlars.
Davant d’aquesta realitat, els retailers no podem quedar-nos enrere i hem d’estar atents a les noves oportunitats que ofereix aquest mercat en expansió. Abans, els restaurants només es limitaven a oferir l’opció de menjar al mateix local o emportar-se’l per consumir-lo a casa, però avui en dia, el delivery s’ha tornat essencial per a la indústria, i també, hauria de ser-ho per als mercats d’abastiment.
La majoria dels establiments gastronòmics s’han sumat a aquesta tendència, permetent-los expandir el seu abast, augmentar els seus beneficis i créixer sense necessitat d’obrir més locals físics, la qual cosa ha portat a una reducció significativa dels costos operatius.
Encara que, cal dir-ho tot, aquest auge en la demanda de comandes online també planteja reptes. Per enfrontar l’augment de comandes i mantenir la qualitat del servei, els negocis han de reorganitzar-se internament i implementar fluxos de treball més eficients, sense oblidar la importància de garantir una atenció local propera als clients.
Un cas destacat del delivery a Barcelona és el de NomoMoto del Grupo Nomo, que va tenir èxit fins i tot abans de l’existència de plataformes com Glovo. Inicialment concebut com un servei d’habitacions d’hotel, però sense estar a l’hotel, es va convertir en tot un referent.
Un altre clar exemple d’èxit de delivery és el restaurant GOXO de Dabiz Muñoz, que va arribar a Barcelona el 2020. Aquest reconegut xef espanyol, valorat pel seu enfocament avantguardista en la gastronomia i guardonat amb tres estrelles Michelin, va saber llegir les circumstàncies generades per la pandèmia i va fundar aquest establiment que ofereix alta cuina a casa.
L’auge en la demanda de comandes online també planteja reptes: els negocis han de reorganitzar-se internament i implementar fluxos de treball més eficients
A més a més, marques com Vicio han sabut destacar-se gràcies al seu enfocament en la qualitat del producte, envasos exclusius i una campanya de comunicació d’èxit. La seva oferta única de servei a domicili a través de la plataforma Glovo, combinada amb la possibilitat de consumir a locals físics, ha impulsat el seu èxit en vendes.
A més de menjar, el delivery s’ha expandit a altres àrees, com ara Funky Bakers, que ofereix pastissos, entrepans i pans i que tant va fer parlar amb un enfocament sostenible en fer les entregues mitjançant repartidors en bicicleta.
Per tenir un servei de lliurament d’èxit i beneficiós per als negocis, és fonamental comptar amb una línia exclusiva per a comandes, ja sigui un número de telèfon, WhatsApp o una plataforma de comerç electrònic. L’atenció al client ha de ser una prioritat, seleccionant i capacitant un equip competent i amable que garanteixi una bona experiència.
L’elecció d’envasos adequats, preferiblement sostenibles i respectuosos amb el medi ambient, demostra el compromís amb la responsabilitat social i mediambiental. A més a més, una entrega ràpida i eficient és crucial per assegurar la satisfacció del client, que és molt important que torni perquè ha tingut una bona experiència.
Una seixantena de joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves creacions a més…
El Pacte per Ciutat Vella defineix el full de ruta per a la dècada vinent…
Les 50 estructures fondejades durant la reforma del port s'han convertit en un refugi i…
Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…
Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…
L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…