Desigual factura 332 milions potenciada pel canal ‘online’ i el mercat internacional

La firma de moda redueix les seves vendes però es prepara per a una nova fase de creixement

Desigual continua avançant en el seu camí cap a la rendibilitat. La firma liderada per Thomas Meyer va tancar 2024 amb 3,1 milions d’euros abans d’impostos, en el tercer exercici consecutiu de creixement orgànic. Malgrat aquests beneficis, la marca va facturar 332 milions d’euros, un 12% menys que el 2022, l’últim exercici en el qual va comunicar els seus resultats, després d’un 2023 de silenci.

Les peces i propostes de moda de la cadena van tenir una bona acollida sobretot al canal digital i de venda internacional. De fet, l’online de Desigual segueix en auge, per la qual cosa l’estratègia de la companyia dels últims cinc anys ha aconseguit l’efecte que buscava: mentre que l’any 2019 representava un 19% de les vendes, ara l’online ha escalat fins a un 35% del total.

A més, la venda orgànica ha crescut en els mercats internacionals de la companyia, que té presència en 95 països. Entre ells, destaquen les vendes al Japó, que han crescut un 9%, i als Estats Units, on han augmentat un 7%. En el conjunt dels països d’Europa Central, Orient Mitjà i Àfrica, han crescut un 11%.

La firma, que el 2024 va complir 40 anys, dona per tancat “amb èxit” el procés de transformació que va iniciar el 2019, i ara es prepara per a una nova fase de creixement, enfocada a un consumidor més jove i orientat a la moda. Segons la companyia, afronta aquest 2025 “sobre una base sòlida de negoci”.

Amb la transformació empresa el 2019, Desigual ha renovat la seva marca per connectar amb un client més jove i seguidor de les tendències de moda, amb una proposta més contemporània. Després de cinc anys des que va impulsar aquesta estratègia, la mitjana d’edat del seu client s’ha reduït en gairebé deu anys.

En paral·lel, l’empresa ha reestructurat la seva xarxa comercial. Per fer-ho, ha invertit 98 milions d’euros, alhora que ha reduït un 28% la seva superfície comercial total, per redimensionar la seva xarxa de botigues. Tot i el tancament d’establiments, ha continuat apostant per obrir locals emblemàtics, com el que va inaugurar al novembre a Shanghai, una flagship store de 230 metres quadrats inspirada en el modernisme, un símbol d’aquesta obertura d’una nova etapa.

‘Flagship store’ de Desigual a Shanghai.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Big Mamma amplia el seu imperi gastronòmic a Barcelona amb un nou homenatge a la dolce vita

Amb més de 30 restaurants a Europa i després de la seva exitosa arribada a…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

“Soc optimista amb la tecnologia: anirem cap a una ciutat més còmoda”

El director de l'Smart City Expo World Congress, Ugo Valenti, aborda les novetats d'una edició…

3 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona i blockchain, una aposta pel futur de la tecnologia

Barcelona s'ha convertit en la seu, un any més, de la European Blockchain Convention, la…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

Pimec reivindica el paper de les empreses com a motor de progrés en el II Congrés de Joves Empresaris

L’esdeveniment, que tindrà lloc el 5 de novembre, comptarà amb la participació destacada del cofundador…

1 de novembre de 2025
  • El Bar del Post

Carola Ortiz: Tots els mons que són en aquest món

“A través de la música és com estableixo un vincle amb tots aquests mons que…

1 de novembre de 2025
  • Barcelona Futur

El Port s’erigeix com a motor d’innovació a Smart Ports: Piers of the Future

L'esdeveniment escalfa motors com a laboratori global dels ports intel·ligents, dins de l'Smart City Expo…

31 d'octubre de 2025