Desigual torna a beneficis i culmina la reordenació de la xarxa de botigues

La marca de moda va guanyar tres milions d'euros el 2021, amb uns ingressos de 371 milions, un terç procedents del comerç en línia

La companyia de moda Desigual va tancar el 2021 en positiu amb l’obtenció de tres milions d’euros de beneficis, després de les pèrdues de 83 milions registrades el 2020, exercici en què va impactar la pandèmia del coronavirus.

El grup fundat i controlat per Thomas Meyer va aconseguir un resultat operatiu (ebitda) de 30 milions d’euros, amb uns ingressos de 317 milions d’euros. La companyia va destacar la consolidació del canal online que es va accelerar durant el 2020 i que ha proporcionat el 31,6% del total de les vendes (116 milions) amb un increment anual del 16% el 2021.

La firma dóna per pràcticament finalitzat el pla de reordenació de la xarxa de botigues de la marca que va iniciar el 2019 i va accelerar durant l’any de la pandèmia, fins a 408 establiments monomarca al tancament de l’any passat i presència a 109 països.

Les inversions del grup han crescut un 83% l’any passat, fins a 33 milions d’euros, que s’han destinat a l’esmentada remodelació de les botigues i la millora de processos logístics i de tecnologies de la informació per impulsar el creixement digital.

La marca espera “continuar creixent a doble dígit el 2022”, ha apuntat el director general de l’empresa, Alberto Ojinaga. Les previsions confirmen l’evolució de les vendes des de començament d’any, ja que de gener a març passat van créixer un 15% en comparació al mateix període del 2021, empeses per la bona evolució del negoci digital.

Ojinaga ha explicat que el 2021 va ser “un any d’acceleració dels projectes clau” i ha destacat la tornada a beneficis abans del previst i el mantenint d’una estructura financera que ha definit com a sanejada i sense endeutament, amb “una caixa positiva neta de 103 milions” al tancament del passat exercici, segons un comunicat de la companyia.

De les actuacions realitzades el 2021, l’empresa destaca la posada en marxa de la jornada laboral de quatre dies a les oficines centrals del grup a Barcelona –on treballen 500 dels 2.700 empleats totals– i l’acceleradora de startups Awesome Lab, per fomentar la implementació de solucions tecnològiques avançades i la cultura de la innovació dins del grup. La iniciativa compta amb la participació de set empreses emergents internacionals i recursos inicials d’un milió d’euros.

Botiga de Desigual, a Barcelona.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Creativitat

El poderós art emergent envaeix les galeries de Barcelona amb ArtNou

Una seixantena de joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves creacions a més…

20 d'agost de 2025
  • Barcelona Futur

Ciutat Vella encara la seva segona gran transformació per tornar a ser el centre de Barcelona

El Pacte per Ciutat Vella defineix el full de ruta per a la dècada vinent…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Més de 100 espècies marines s’instal·len en els esculls artificials del Port Olímpic

Les 50 estructures fondejades durant la reforma del port s'han convertit en un refugi i…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Un temple com una veritat

Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…

18 d'agost de 2025
  • Baco Boca

Bonavista, la terrassa que revoluciona el Moxy Barcelona

Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

The Blue Box, el dispositiu per detectar càncer de mama amb una prova d’orina

L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…

18 d'agost de 2025