Good News Barcelona

Ebro capta 20 milions d’euros en la seva primera ronda

La històrica marca assegura que les negociacions amb la xinesa Cherry estan "molt avançades"

Ebro ha completat amb èxit la seva primera ronda de finançament per un import de 20 milions d’euros. EV Motors, l’empresa que impulsa el renaixement de la històrica marca, ha donat entrada en el capital a més de 70 inversors institucionals, qualificats i family offices.

Una vegada superada aquesta primera fase de finançament, l’empresa està centrada en el tancament de l’acord perquè la companyia d’automòbils xinesa Cherry fabriqui a Barcelona i ha informat que les negociacions estan “molt avançades”. Així mateix, Ebro preveu obrir una segona ronda l’any que ve, a més que també està treballant per sortir a cotitzar en el mercat BME Growth, amb l’objectiu de continuar captant més fons.

Els recursos aixecats es destinaran a finançar l’enginyeria dels models que Ebro fabricarà a la planta de la Zona Franca de Barcelona, on la marca va néixer l’any 1967 i posteriorment va ser adquirida per l’automobilística nipona. L’empresa serà un dels agents que reviurà l’antiga planta de Nissan amb el D-Hub, acompanyada per QEV i Silence. També avancen els plans de Goodman, qui es va adjudicar els terrenys. El promotor preveu començar a llogar espais a la parcel·la abans ocupada pel fabricant d’automòbils l’any que ve.

En el cas d’Ebro, preveu produir una pick-up i una minivan, totes dues elèctriques, amb la previsió d’arribar a fabricar 50.000 unitats anuals de cara a 2027. La pick-up d’Ebro aprofitarà les línies d’un antic model de Nissan i tindrà una autonomia de 400 quilòmetres.

Els plans de l’empresa dirigida per Pedro Calef passen per iniciar la comercialització dels primers models fabricats a la Zona Franca a finals de 2024 i lliurar les primeres unitats el 2025. Els avanços del projecte d’Ebro permetran la progressiva contractació dels extreballadors de Nissan.

EV Motors, la matriu d’Ebro, és una empresa controlada per diversos dels fundadors de l’enginyeria Barcelona Technical Center (Btech), especialitzada en el disseny i el càlcul de components per als sectors de l’automoció, ferroviari i aeronàutica. Btech compta amb una plantilla d’unes 400 persones i té la seva seu central a Martorell, a més de disposar d’oficines a Alemanya, Bèlgica i el Brasil. De la matriu EV Motors depèn el 100% de Btech i una participació al D-Hub, impulsat també per QEV.

 

 

 

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Creativitat

Barcelona impulsa marques emergents per a convertir-se en capital mundial de la moda

Des de 2019, el programa Barcelona Fashion Forward ha acompanyat en el seu procés de…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Trent posa el focus en nous dissenyadors emergents per al seu model de lloguer de moda

La plataforma que ha vestit estrelles com Rosalía i Karol G se centra ara en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Portal de l’Àngel avança en les obres per mudar la seva pell

L'avinguda renova el seu paviment en una reforma que va més enllà d'allò estètic, en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

La vela busca popularitzar-se amb un nou format de competició escolar

Barcelona Capital Nàutica i la Federació Catalana de Vela impulsen un nou programa que aspira…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Barcelona prova d’establir circuits més segurs per a dones esportistes

Combinant tecnologia i voluntaris, la prova pilot, que es testarà fins a finals de desembre…

26 d'agost de 2025
  • Opinió

Barcelona SOS

Per què una ciutat de la categoria de Barcelona no té un pla B i…

25 d'agost de 2025