La companyia tanca un exercici fiscal sense precedents impulsada pel model de subscripcions, que han crescut un 25%
El CEO d'eDreams Odigeo, Dana Dunne.
Objectiu aconseguit, i superat. eDreams Odigeo ha tancat l’any fiscal corresponent a 2025 amb uns beneficis de més de 45 milions d’euros fins al març, un 39% més que el mateix període de l’any anterior. I no només això; l’empresa ha batut el seu rècord de facturació i ha aconseguit els 718 milions d’euros, amb un increment interanual del 6% i depassant per primera vegada la barrera dels 700 milions.
Amb aquestes xifres i màxims històrics, la companyia de viatges ha aconseguit assolir les metes estratègiques que s’havia marcat a llarg termini. Aquests objectius passen també per incrementar l’ebitda, que s’ha disparat un 49% interanual, fins als 180 milions, i el flux de caixa, que ha pujat un 123%, fins als 100 milions. D’aquesta manera, l’agència de viatges online, que té el seu origen a Silicon Valley el 1999 però que va establir la seva seu a Barcelona l’any següent, continua creixent com un dels principals operadors de reserves de viatges en línia.
“Els rècords que hem aconseguit en rendibilitat, ingressos i marges constitueixen una prova innegable: hem dissenyat un model més sòlid, més rendible i singularment flexible”, ha subratllat el CEO d’eDreams Odigeo, Dana Dunne. Aquests increments s’han produït en paral·lel a l’augment de subscriptors de la companyia: els seus membres prime van créixer un 25%. Amb aquest augment, eDreams ha aconseguit més de 7,2 milions de subscriptors, fet que supera els objectius que s’havia fixat una companyia que el 2014 es va convertir en el primer unicorn català.
Aquestes xifres de rècord responen al desenvolupament del pla estratègic que l’empresa es va marcar a finals de 2021, quan va decidir impulsar la transformació de la companyia en un negoci de subscripció basat en el seu model prime. Amb aquesta aposta, l’empresa ha registrat un creixement exponencial: els membres prime s’han quadruplicat des que es va prendre la decisió de virar el rumb cap a les subscripcions, i han passat d’1,9 milions als 7,2 milions actuals en tres anys.
I, com destaca la companyia, no han estat tres anys precisament fàcils, sinó que han estat marcats per la pandèmia, la inflació, la guerra i la inestabilitat geopolítica. “Hem complert tots els nostres compromisos, malgrat les circumstàncies en contra que han portat la majoria d’empreses del sector a revisar a la baixa les seves previsions”, ha defensat Dunne.
L’empresa, que acumula ja més d’un quart de segle de trajectòria, es proposa continuar creixent. De cara al pròxim any fiscal, aspira a mantenir un increment constant dels membres prime fins a sumar un milió addicional. A més, vol elevar l’ebitda fins a superar els 215 milions d’euros, i que el flux de caixa continuï escalant fins als 120 milions.
Així, tot i les xifres de màxims d’aquest any fiscal, la companyia té per davant un gran potencial de creixement, com destaca Dunne: “Malgrat que el nostre model de subscripció ha demostrat ser molt potent, a penes hem esgarrapat la superfície del seu potencial; en els nostres mercats actuals continua existint un important marge de maniobra”, que es complementa amb oportunitats d’obertura en territoris als quals l’empresa encara no ha portat el seu servei prime: “Estem preparats per a la nostra pròxima etapa de creixement”.
L'immoble, adossat al Palau Robert, es transformarà en un gran centre d'atenció ciutadana, amb oficines…
Abans d’honorar l’extraordinària figura de Freddie Mercury, l’Ajuntament hauria de regalar una estàtua a Montserrat…
Va arribar a Barcelona “a finals del segle passat” perquè volia escriure per les revistes…
Amb una experiència de gairebé 20 anys, l'empresa suma set locals, entre restaurants i guinguetes,…
Del bosc al Born, l’expressió de la fusta que, en petites i grans dimensions, les…
El nou consumidor local: més conscient, més exigent i amb ganes de reconnectar amb l'essència…