El futur de la mobilitat

Les principals conseqüències delt creixement del trànsit són la pèrdua de productivitat, l’augment d’accidents, la contaminació atmosfèrica i l’impacte negatiu que té en la salut pública. El Fòrum Econòmic Mundial (WEF) estima que el nombre de cotxes arreu del món, que actualment és d’un miliard, creixerà fins als 4.000 milions el 2050

La transformació del transport està en marxa. I a un ritme molt més ràpid del que molts esperaven. Les noves tecnologies aplicades a l’automoció, les dades massives(Big Data) i l’economia compartida estan canviant la manera en què la gent s’acosta al món del viatge. Aquests avenços, juntament amb el creixement de la població mundial, contribuiran a un augment del nombre de cotxes que es traduirà en un trànsit insostenible.

Aquesta reflexió sobre el futur de la mobilitat al voltant de les conclusions extretes de l’Informe Road Tech elaborat per Economist Intelligence Unit (EIU)  la podeu llegir íntegrament a la revista ONTHEROAD.

Les principals conseqüències d’aquest creixement del trànsit són la pèrdua de productivitat, l’augment d’accidents, la contaminació atmosfèrica i l’impacte negatiu que té en la salut pública. El Fòrum Econòmic Mundial (WEF)estima que el nombre de cotxes arreu del món, que actualment és d’un miliard, creixerà fins als 4.000 milions el 2050. A més, els vehicles són responsables del 17% de les emissions mundials de diòxid de carboni (CO2), a més del diòxid de nitrogen (NO2) i les partícules fines. Només a l’UE això ha provocat 450.000 morts prematures, la qual cosa costa a les economies de la regió més d’1,4 bilions de dòlars l’any.

En conseqüència, la infraestructura viària s’està redefinint. Si abans es limitava a components físics, com barreres i senyals de trànsit, ara inclou components com les xarxes sense fils i la intel·ligència artificial. Entre altres possibilitats, aquesta infraestructura intel·ligent és un facilitador essencial dels vehicles autònoms, que prometen reduir la incidència d’accidents de trànsit en un 90%. A més, la gestió dinàmica del trànsit, a través de tècniques com el mesurament de rampa i el control de carrils dinàmics, té el potencial de reduir la congestió i la contaminació…[llegir més]

 

ONTHEROAD és una revista que vol esdevenir un espai innovador de generació d’idees i de debat entorn de l’univers de la mobilitat. Promoguda per Abertis, operador líder mundial en la gestió d’infraestructures al servei de la mobilitat i les comunicacions, ONTHEROAD vol participar en les converses, els debats, les iniciatives i la recerca de solucions per als nous reptes d’aquest món en contínua evolució.

Compartir
Publicado por
ONTHEROAD

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025