El Passeig de Gràcia escala posicions al rànquing mundial de carrers més cars

Les rendes s'incrementen un 9% per la tensió competitiva i arriben als 3.000 euros per metre quadrat i any

American Vintage, Dr. Martens, Swatch, Hublot, Guimaguas, Ecoalf, Natura, Panerai i Arket són algunes de les marques que han apostat recentment per instal·lar-se al Passeig de Gràcia de Barcelona. Algunes ja han inaugurat la seva botiga i d’altres es preparen per desembarcar a l’emblemàtica avinguda que, un any més, es consolida al primer lloc del podi de carrers comercials més cars d’Espanya.

Segons la consultora Cushman & Wakefield, el Passeig de Gràcia, que aquest any celebra el seu 200è aniversari, ha assolit aquest 2023 una renda de 3.000 euros per metre quadrat any, xifra que suposa un creixement del 9% respecte a l’any passat i que li permet escalar una posició al rànquing mundial de carrers més desitjats per les grans marques.

Concretament, el Passeig de Gràcia ha passat de la posició 18 a la 17 a l’informe Main Streets Across The World que elabora Cushman & Wakefield. Un any més, aquesta classificació està liderada per la Cinquena Avinguda de Nova York, on s’assoleix unes rendes de 20.384 euros/m2/any, seguida de la italiana Montenapoleone, a Milà, que ha arribat als 18.000 euros/m2/any després de revalorar-se un 20%. Aquest carrer milanès ha pres la segona posició a la luxosa Tsim Sha de Hong Kong, amb 15.219 euros/m2/any. El top 5 mundial es completa amb New Bond (Londres) i Champs Elysees (París), amb rendes de 14.905 i 11.414 euros/m2/any, respectivament.

A Espanya, els principals carrers comercials han incrementat de mitjana un 9% el preu dels lloguers, xifra que se situa molt per sobre de la mitjana del conjunt de rendes prime globals (+4,8%) i d’Europa (+4, 2%). Per darrere del Passeig de Gràcia, el segon carrer comercial espanyol més car és Serrano, a Madrid, amb rendes de 2.940 euros/m2/any, també amb un increment del 9% i en la posició número 33 del rànquing mundial.

En la classificació espanyola, en la tercera posició, tornem a trobar un carrer barceloní, el Portal de l’Àngel (2.880 euros/m2/any), seguit de Preciados i Gran Vía, a Madrid. Marqués de Larios (Màlaga), Colom (València), Gran Vía (Bilbao), Tetuan (Sevilla), Jaume III (Mallorca) y la Plaza de la Independencia (Saragossa), són alguns altres grans carrers comercials espanyols.

“La desocupació a les principals ubicacions super prime continua sent escassa, cosa que genera tensió competitiva quan apareixen espais disponibles, i això es reflecteix en l’increment de les rendes”, explica Robert Travers, director de Retail de Cushman & Wakefield a la regió EMEA. “Fins i tot quan els consumidors han optat per reduir despeses en un moment d’incertesa econòmica, els retailers han estat assegurant o millorant botigues emblemàtiques a mercats clau”, afegeix. Segons l’expert, les botigues físiques “són una part fonamental de la proposta de valor de qualsevol marca; són la materialització física de la marca, fet que és molt difícil d’aconseguir a través del canal digital. És per això que cada vegada trobem més productes disponibles exclusivament a botigues físiques, promovent així experiències autèntiques i reals”.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Opinió

10 milions? Potser sí, però on viuran?

Una de les claus per a planificar les estratègies de futur en termes de població…

17 de setembre de 2025
  • Baco Boca

Reneix el Mundial Bar: l’històric local del Born torna amb aire fresc

Renovat pel Grup Confiteria, que respecta el seu llegat centenari i recupera el caràcter històric,…

17 de setembre de 2025
  • Imatges

Helen Levitt: La mirada de l’invisible

Del 24 de setembre de 2025 a l'1 de febrer de 2026, podrem acostar-nos a…

17 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona Global abraça el talent internacional amb 1.500 copes alçades

Professionals de 90 nacionalitats que resideixen a la ciutat s'han citat de nou en el…

17 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

La pota barcelonina de la macrooperació biomèdica de VarmX i CSL, valorada en fins a 2.200 milions de dòlars

Ysios Capital anuncia un acord estratègic de desenvolupament d’un medicament amb opció de compra de…

16 de setembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

“Barcelona ha d’exercir de capital d’un territori vitivinícola ric i divers”

El director de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, Gerard Domingo; el sociòleg especialitzat en enoturisme, Lluís…

16 de setembre de 2025