El Saló Nàutic, la primera finestra oberta al públic de la Copa Amèrica

La 60a edició del certamen firal internacional, que reunirà del 12 al 16 d'octubre 221 expositors i més de 700 embarcacions al Port de Barcelona, es convertirà en una oportunitat per als organitzadors de la competició nàutica per difondre les accions encaminades a aconseguir l'èxit el 2024

Els tres molls del Port Vell de Barcelona (Fusta, Espanya i Marina Port Vell) seran l’escenari de la 60a edició del Saló Nàutic, que torna a Barcelona a l’octubre amb un 40% més de superfície i un 20% més d’expositors, i es convertiran també en el punt de difusió pública de les accions que la Fundació Barcelona Capital Nàutica (FBCN) durà a terme en els propers mesos per aconseguir que la competició de la Copa Amèrica de Vela, que radicarà a la ciutat el 2024, sigui un èxit rotund.

Donat que la trobada firal internacional, que enguany se celebra del 12 al 16 d’octubre, reuneix a tota la comunitat nàutica, el Nàutic és un esdeveniment de màxim ressò per als organitzadors de la Copa Amèrica que, juntament amb l’Emirates Team New Zealand i el Port de Barcelona, estan treballant perquè la prova sigui una nova oportunitat per convertir la ciutat en un referent mundial. “És un esdeveniment [la competició] comparable a uns Jocs Olímpics”, ha dit el president del Saló Nàutic, Luis Conde.

“Volem fer de la 37a edició de la Copa Amèrica la millor que s’hagi fet mai”, ha indicat Ignasi Armengol, director de la FBCN —anteriorment Fundació Navegació Oceànica Barcelona (FNOB)—. “Barcelona és una ciutat que sap organitzar grans esdeveniments i les administracions tornarem a posar tots els elements que puguem”, ha afegit. Així mateix, ha assenyalat que cal “acompanyar” l’esdeveniment esportiu amb “altres projectes” per tal de potenciar-lo.

El protagonisme que adquirirà la Copa Amèrica de Vela enfortirà un Saló Nàutic en expansió, amb 21.000 metres quadrats de superfície, 221 expositors i més de 700 embarcacions, 182 a l’aigua, entre les quals hi haurà 28 catamarans i 14 candidats a millor vaixell europeu de l’any. El certamen però, topa amb una conjuntura internacional plena d’incerteses, com han fet notar els seus organitzadors durant la presentació de l’edició d’aquest any. Després de dos anys de creixement sostingut, que van permetre recuperar els nivells previs a la pandèmia, el sector s’ha alentit, van assegurar. S’està davant d’una estabilització del mercat vist el descens de les matriculacions. De gener a agost, s’han matriculat un total de 4.925 embarcacions d’esbarjo a Espanya davant de les 5.943 matriculades en el mateix període del 2021, cosa que representa un descens del 17%.

Amb tot, “encara no hi ha un efecte crisi”, segons Luis Conde, qui ha apuntat al futur del sector a partir de la innovació i la sostenibilitat. Per això, el Saló Nàutic concentrarà, al moll de la Fusta l’espai Innovation Dock, on una quinzena de startups mostrarà les propostes més disruptives en l’àmbit de la digitalització i la nàutica respectuosa amb el medi ambient i s’exhibiran diverses embarcacions elèctriques, híbrides i d’hidrogen. Aquest moll concentrarà, també, l’oferta de vaixells a vela i una destacada selecció en equipament, accessoris i serveis nàutics a terra que donarà forma a la zona Sea Boulevard.

A Marina Port Vell, espai que el saló ocupa per primera vegada, i al Moll d’Espanya, es presentarà una gran exposició flotant amb la millor selecció de iots de motor i catamarans.

En el vessant més comercial, en el marc del saló s’ha dissenyat un programa de VIP Buyers amb l’objectiu d’atreure la visita de més de 300 compradors nacionals i internacionals interessats a adquirir embarcacions de més de 15 metres d’eslora.

El president del Saló Nàutic, Luis Conde. © MARIA ASMARAT / ACN
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Barcelona Startup Week

La Universitat de Barcelona, pionera en la creació d’empreses innovadores basades en el coneixement

La Universitat de Barcelona (UB) ha estat, històricament, una institució capdavantera en la creació de…

3 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Jordi Berenguer (UPC): “Cal repensar el model perquè la recerca impacti en empreses i ocupació”

Aconseguir que el coneixement traspassi aules i laboratoris i poder retornar a la societat els…

3 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Barcelona emprèn el repte de traspassar el coneixement d’aules i laboratoris a empreses

Catalunya despunta en producció científica, unes recerques que, tanmateix, encara no aconsegueixen transferir-se al mercat…

3 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

El Cercle d’Economia reivindica el seu paper històric com a espai de pensament crític

Amb gairebé setanta anys d'història, una història que revisita amb el nou documental 'El Cercle…

1 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Per un ecosistema sense fronteres

Un ecosistema neix quan diferents formes de vida connecten, interactuen i evolucionen plegades. En el…

1 de juliol de 2025
  • Creativitat

Ni petit, ni circ

Després de mesos d’espera, el Teatre Grec va encendre el seu encant diví el passat…

1 de juliol de 2025