Ecosistema emprenedor

L’empresa de bicicletes per subscripció Kleta vol quadruplicar usuaris aquest any

La startup barcelonina fundada por Falk Siegel i Diego Casabe creix gràcies a l'increment de l'interès per desplaçar-se en bici i els acords formalitzats amb institucions com el RACC i empreses interesades en oferir aquest servei als seus treballadors

L’anomenada servitització de l’economia avança i sembla que es consolidarà entre els consumidors en un entorn de postpandèmia. El major grau d’incertesa fa que la gent s’ho pensi dues vegades abans d’adquirir un bé durador i per això, negocis com el de Kleta Mobility, un servei de bicicletes per subscripció o pagament d’una quota mensual, ara agafen impuls i visualitzen un fort ritme de creixement en els pròxims mesos.

Kleta es beneficia també de l’avenç de la transformació digital i de què els ciutadans s’hagin acostumat a tenir-ho tot a mà a través d’una aplicació mòbil. També els ajuda l’aposta decidida de l’Ajuntament de Barcelona per impulsar els desplaçaments amb bicicleta i l’increment de la conscienciació general en matèria de sostenibilitat.

Aquesta empresa emergent és també un bon exemple de dos joves estrangers que van decidir viure i fer arrels a Barcelona, ciutat on ara també hi han volgut emprendre, tot i la pandèmia, i ser un actor més del seu ecosistema de startups. Falk Siegel, nascut a Alemanya, i l’argentí Diego Casabe —que va venir a Barcelona per fer un MBA a Esade— es van conèixer quan treballaven a Badi, l’empresa de lloguer d’habitacions fundada per Carlos Pierre. Van deixar aquesta feina per crear Kleta, empresa que ha desafiat la crisi del coronavirus, ja que va començar a operar durant el mes de juliol de 2020.

Ara ja compten amb 400 usuaris actius i les seves previsions impliquen quadruplicar aquesta xifra aquest any, fins a arribar als 1.500 o 2.000 usuaris, segons avança Falk Siegel, conseller delegat de la startup. “Detectem que hi ha una forta demanda; la gent es vol passar a la bicicleta, convertir-la en el seu mètode de transport principal”, explica Siegel. Segons l’emprenedor, Kleta els facilita aquesta decisió, ja que amb el seu servei l’usuari pot tenir una bici d’ús exclusiu i oblidar-se de tota la resta a canvi del pagament d’una quota mensual.

“Els serveis de subscripció estan registrant un fort creixement, ja que eviten haver de comprar i comprometre’s per sempre amb un mateix producte”, argumenta. “Avui, en el context que vivim, tot canvia molt de pressa, millor no comprar i apostar per les subscripcions i els lloguers; creiem que tenim un fort potencial de creixement“, afegeix.

Kleta ofereix la possibilitat de llogar una bicicleta, totalment personalitzable, per 19,50 euros al mes, sense quotes d’entrada i sense fiança. Si es prefereix una bici elèctrica (e-Kleta), l’import mensual és de 44,5 euros. Un dels seus reclams comercials explica que les bicicletes Kleta “poden dormir al carrer” i que no cal guardar-les a l’interior dels domicilis, ja que disposen d’un cadenat d’alta seguretat i d’una assegurança antirobatori. El preu de la subscripció també inclou el manteniment, amb l’avantatge de què la bicicleta no s’ha pas de dur al taller de l’empresa, que disposa d’uns mecànics que es desplacen a arranjar-la allà on estigui aparcada. Tot funciona a través de l’app mòbil.

Les Kleta són personalitzables i s’identifiquen per la roda groga davantera.

Recentment, a Barcelona també ha aterrat la companyia holandesa Swapfiet, que ofereix el mateix model de negoci i que ja funciona a Països Baixos, Alemanya, Bèlgica, Dinamarca, França, Itàlia i Regne Unit. Kleta assegura que ells han nascut a Barcelona amb una proposta molt pensada per l’estil de vida barceloní i que els hi porten uns quants mesos d’avantatge. En tot cas, que els hagi aparegut competència és el millor indicador que el mercat està ara preparat per contractar aquest tipus de serveis.

Els fundadors de Kleta no volen concretar la xifra que han invertit en la posada en marxa de l’empresa, que ha aixecat recursos d’amics, business angels i petits fons inversors.

Per accelerar el seu creixement, una de les estratègies de Kleta és arribar a acords amb empreses, per tal que ofereixin als seus treballadors les seves bicicletes com un benefici laboral més. Lidl y Badi són dues companyies que s’han apuntat a aquesta modalitat, que els permet incentivar els desplaçaments saludables i reforçar el seu compromís amb la sostenibilitat.

Kleta ha firmat també un acord comercial amb el Racc, que ofereix el seu model de subscripció a través de Racc Hola Bici, una divisió destinada a afavorir la cultura de la bicicleta urbana. Al portal d’Hola Bici es poden contractar assegurances i serveis d’assistència per bicicletes, adquirir models elèctrics i també optar pel lloguer mensual. Si es tria aquesta última modalitat, l’usuari es redirigeix a la plataforma de Kleta.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Baco Boca

Número Diez: el nou restaurant a Barcelona que ret homenatge a la Nàpols de Maradona

Barcelona ja té el seu nou “número deu”. Al cor de Sarrià s'ha inaugurat el…

28 d'octubre de 2025
  • Barcelona Futur

BSC i Tech s’alien per a convertir Barcelona en el motor europeu d’intel·ligència artificial

Amb una dotzena d'empreses ja instal·lades en 1.000 metres quadrats del Pier 07, la BSC…

28 d'octubre de 2025
  • Opinió

Oda al periodisme amb Ramon Besa

Llegeixo que un estudi de Harvard confirma que ChatGPT ja pensa com un nord-americà mitjà.…

28 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Una gran exposició al Museu d’Història de Catalunya fa justícia al llegat del poble gitano del nostre país

La mostra dona paraula directa i testimonial als membres d’aquesta comunitat per reconstruir sis segles…

28 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

ElDespido, la ‘startup’ per convertir acomiadaments en oportunitats

La plataforma aspira a “humanitzar” l'acomiadament, amb serveis multidisciplinaris enfocats a particulars que han perdut…

28 d'octubre de 2025
  • Creativitat

Pedra, passatge, gelosia

El 7 d'octubre La Fundació Catalunya-Pedrera va obrir les portes de la Casa Milà per…

27 d'octubre de 2025