La firma nascuda a Barcelona fa 37 anys mira al futur des de l'avantguarda i des de la seva innovadora seu en el 22@, sense deixar enrere l'elegància atemporal i els materials nobles com a banderes de la marca
La directora de Diseño de eseOese, Anna Giménez, con la CEO de la firma, Eva García.
Lleixes plenes de roba, mostraris de retalls esquitxats de textures i colors, penja-robes amb peces i més peces, emprovadors, una botiga pilot i, sí, màquines de cosir. La seu de la firma barcelonina eseOese, en ple 22@, recorre planta per planta tots els passos i ingredients per al procés creatiu, de confecció i de venda de les peces de la marca que va impulsar Eva García el 1988.
Els escriptoris amb ordinadors de la planta inferior es combinen amb les sales de patronatge, l’àrea de fitting i de disseny de la segona planta, i tot pren forma a la botiga pilot de la tercera. Així, tot el que és la firma neix en aquest edifici del Poblenou, “l’ànima d’eseOese”, com destaca la seva fundadora i CEO. I ho fa amb un procés creatiu de cocció lenta, amb peces dissenyades i confeccionades parant atenció a cada detall, a cada plec, a la caiguda, al confort i a realçar el que calgui realçar. Sempre buscant una “elegància atemporal, amb peces que durin a l’armari”, destaca García.
La marca, amb el seu característic aire bohemi i amb protagonisme de matèries orgàniques, es proposa ara continuar creixent, sense presses però de manera ferma. Aquest ritme pausat però decidit, propi també del seu procés creatiu, sembla ser segell de la casa —és el que té parar atenció als detalls—. Així ho ha estat des que va néixer com a resposta a la licra, com rememora ara García: davant tendències de moda cenyides que li resultaven incòmodes, es va llançar cap a un estil més folgat i d’acord amb el que era moda per a ella.
Després de facturar 36 milions d’euros el 2024, el creixement que busca en els pròxims mesos vindrà marcat per la botiga online, i per una nova obertura de la qual García ha descartat avançar detalls. La botiga se sumarà als 18 establiments físics dels quals disposa la firma, i se situarà també a Espanya, com la resta de boutiques que té eseOese. La marca té presència internacional a través del canal online i en botigues multimarca. “Continuem fent el nostre camí”, ha destacat García.
L’empresa va aterrar a l’edifici fa un any des del pròxim carrer Llull, on operava des d’una única planta que albergava tots els departaments de la companyia. Ara s’han distribuït pels més de 2.300 metres quadrats del número 112 del carrer Àvila, que va adequar amb una inversió de 12 milions d’euros. Més de 80 persones treballen actualment en les seves instal·lacions, en un equip que s’anirà ampliant a mesura que la firma continuï creixent.
Mentre García ho explica, una de les modistes d’eseOese maneja la màquina de cosir amb la meticulositat, la destresa i la manya de qui ho ha fet durant anys. L’empresa compta amb dues modistes, que s’encarreguen de confeccionar les propostes que surten del departament de disseny per realitzar les primeres proves. Quan la producció és a una escala major, eseOese compta amb diversos proveïdors i fabricants, principalment a Portugal, el Marroc, l’Índia i la Xina.
L’atelier és una de les peces clau de l’edifici i un motiu d’orgull per a la marca, com destaca García. “Molt poques marques tenen ara confeccionistes i patronistes. Nosaltres creem aquí el prototip i l’estudiem”, detalla, després que se l’interrompi per una reunió sobre la futura col·lecció d’estiu. La nova temporada ja comença a cuinar-se, en un procés en el qual són clau “oficis de tota la vida que ara es perden”, i que García reivindica: “Són imprescindibles i tenen un valor i un saber fer que han de preservar-se”. I és que només les mans per les quals han passat centenars de teles, han enfilat centenars d’agulles i provat una infinitat de roba saben abans de confeccionar una peça com caurà sobre el cos i com reconduir la tela cap als camins més adequats.
Tota peça confeccionada per les modistes passa a la següent fase entre cortines: després de passar per disseny i confecció, arriba el moment de provar-la. I no la proven ni una ni dues dones: cada peça passa per almenys unes quatre o cinc, buscant la diversitat de formes i mides, i “es torna a provar tantes vegades com faci falta”, expliquen des de l’equip.
Això implica fer retocs i reconfeccionar la peça en diverses ocasions, sovint més de cinc vegades, en un procés creatiu que frega l’artesania. Per fortuna, no necessiten anar molt lluny a buscar les models: són membres del propi equip de l’empresa les que es proven les peces. Ja siguin del departament de finances, màrqueting o disseny, qualsevol representa el model de dona real al qual es dirigeix la marca.
A les proves, no només s’observa com cau la peça sobre la model improvisada, sinó que també es prioritza el confort. Per comprovar-ho, les responsables del fitting tenen els seus propis codis: Posar la postura “d’agafar al bebè” i “de pujar a la moto” són algunes de les proves que es realitzen per veure si les mànigues tiben massa.
A més de buscar la comoditat per a la vida quotidiana —mirant a la laboral però sense oblidar la personal—, la marca aspira també a compondre “col·leccions transgeneracionals”, que puguin vestir dones de totes les edats, com es desprèn també en la seva nova col·lecció, Back to the office. La camisa botonada de ratlles clàssica amb un tancament creuat i desestructurat reflecteix l’ADN de la marca: aquesta elegància atemporal amb tocs avantguardistes, com explica la directora de Disseny, Anna Giménez.
Fidels a aquesta essència, la firma continua fent passes endavant i buscant aquest creixement sostingut i ferm. En aquest camí jugarà un rol destacat el canal online, com explica la directora d’Art, Anna García, cridada a ser la successora de la marca que va impulsar la seva mare fa prop de quatre dècades.
Potenciar aquest canal online per a una marca que no és nadiua digital serà un punt clau, com destaca García, que posa en valor la penetració en mercats internacionals, i aposta per continuar avançant en aquesta línia. La nova obertura a escala nacional situarà les seves botigues pròpies a Espanya fregant la vintena, amb la intenció de continuar creixent de la mateixa manera que dissenya les seves peces: a foc lent i amb passos ferms i estudiats.
La consultora tecnològica, fundada l'any 2015 a Barcelona, ha treballat per a grans empreses com…
La conjuntura econòmica actual, ni de bo tros tan bona com ens volen fer creure,…
La crisi de l’habitatge ha provocat que en els darrers anys s’hagi incrementat la recerca…
Generalitat i Govern central acorden invertir 926 millones fins el 2038 per impulsar l'Alba II
La seu de la institució asiàtica se situarà en un edifici de nova construcció al…
Per segon any consecutiu, les sales de la capital catalana han superat la barrera dels…