Ecosistema emprenedor

‘Extra Wild’, la passió compartida de dues emprenedores per la cosmètica natural

Les creadores de la nova marca catalana de cosmètica natural Extra Wild han demostrat que fins i tot en plena pandèmia és possible emprendre i posar en marxa el negoci dels seus somnis

Sara Martí i Eva Aixelà es van conèixer fa cinc anys. Ambdues estaven centrades en les seves carreres professionals, però es van anar fent amigues i Martí va explicar a Aixelà un projecte que tenia al cap des de feia temps: crear la seva pròpia firma de cosmètica. Ella va créixer al saló de bellesa de la seva mare, univers que la va captivar des de ben petita. Va acabar estudiant Disseny i es va iniciar en el sector de la moda. “Però tot em va acabar portant a la cosmètica”, recorda Martí, i es va posar a treballar desenvolupant productes per a la pell per a diferents marques. Sempre va tenir clar que volia idear la seva pròpia firma que “reunís tot allò que havia après a cada projecte”. Així va néixer Extra Wild, una marca de cosmètica d’eco-luxe i natural, pensada per a dones i homes.

Però no ho ha fet sola, Aixelà s’ha sumat a Martí, aportant la seva experiència professional en el món empresarial, on ha tocat una mica de tot. La cocreadora d’Extra Wild sempre ha estat una apassionada de la bellesa i la cura de la pell —es va formar en Estètica quan era jove, tot i que mai va arribar a exercir—, i es va acabar deixant portar per la visió de Martí i s’hi va embarcar, amb ganes de què sigui un èxit. Del “somni” de Martí a la “passió” compartida per les dues.

Martí es va sentir preparada per tirar endavant la idea que tant temps portava rumiant a principis d’aquest 2020 estrany. “El confinament va arribar per sorpresa, just quan ens acabaven de donar el finançament per començar”, explica Aixelà. Tanmateix, van decidir continuar: Martí havia trobat les ganes i el temps per fer-ho i una pandèmia no ho anava a aturar. De fet, haver d’estar a casa els hi va donar la millor excusa per no estar entretingudes amb altres coses i poder-se centrar en el nou projecte.

“El confinament va arribar per sorpresa, just quan ens acabaven de donar el finançament per començar”, explica Aixelà

Després de mesos treballant, el llançament d’Extra Wild està a punt de fer-se realitat. Inicialment, la marca es distribuirà a través de la seva pàgina web —sense oblidar les xarxes socials—, tot i que no descarten la venda a punts físics. “Anirem creant comunitat. Pas a pas. A Facebook i Instagram posarem tota la carn a la graella”, indica Martí. Tenen molt clar com fer-ho i preveuen arribar a una facturació d’entre 150.000 i 200.000 euros l’any que ve.

El sèrum i la crema facial d’Extra Wild.

Amb oficina a Sitges, ara estan centrades en la campanya de Nadal, proposant un paquet integrat pel seu sèrum i la seva crema facial. Són dos dels productes que formen part de la línia The Essentials, que s’adapta a tots els tipus de pells i actua segons les necessitats de cadascuna. I s’han centrat a garantir que són ecològics, amb productes naturals i envasos tan responsables com sigui possible, reduint al màxim els plàstics i utilitzant cartó. Sense oblidar un disseny atractiu i, fins i tot, una fragància pròpia i gens convencional pels seus productes —fan olor de figues, préssec, grosella negra, menta, cedre, sàndal…—. Com diuen elles, han cuidat fins a l’últim detall.

 

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Opinió

A Gràcia, més tiradors de cervesa!

L’Ajuntament prohibeix als baristes de Gràcia la disposició de tiradors de cervesa a l’exterior dels…

16 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Els ‘rebesavis’ de l’aeroport de Barcelona

Globus i Setmana Aèria de 1910: Passió pel vol a la ciutat

15 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Livo, l’app que connecta professionals i centres sanitaris per cobrir torns i vacants

La plataforma opera en 200 hospitals i sociosanitaris, i es proposa arribar a 250 a…

15 d'agost de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Els 5 millors locals de Barcelona per prendre un Bitter KAS

A Barcelona, el Bitter KAS continua sent el rei dels aperitius, un clàssic que ha…

15 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

El Parc de l’Alba suma 127 pisos protegits més entorn del Sincrotró

La cooperativa Fem Ciutat invertirà cinc milions d’euros en una promoció que s’inscriu en la…

15 d'agost de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Tercera vida per a Montjuïc

Un paquet d'actuacions des de la Plaça Espanya fins l’Anella Olímpica, en el centenari de…

13 d'agost de 2025