Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica des del moll de Sant Bertran, el més pròxim a la ciutat

Nou pas cap a l’electrificació dels molls del Port de Barcelona. El primer sistema Onshore Power Supply (OPS) que permetrà endollar ferris a la xarxa elèctrica ja ha arribat a la ciutat. La previsió del port és que estigui operatiu al gener a la terminal Grimaldi del moll de Sant Bertran, el més pròxim a la ciutat.

Amb aquest sistema, els ferris que recalin en el moll comercial podran aturar els seus motors i funcionar només a través de l’electricitat proporcionada a través de l’OPS, la qual cosa permetrà reduir les emissions que emeten els vaixells quan estan atracats al port.

L’OPS, desenvolupat per Vinci Energies Spain, donarà servei a dos punts d’atracament per a ferris a la terminal. Amb una potència inicial de quatre MVA, ampliable fins a 6,5 MVA, s’ha dissenyat per adaptar la tensió i la freqüència a les necessitats específiques de cada vaixell.

Abans de l’arribada del sistema, s’ha dut la línia de mitjana tensió fins a la terminal i s’han desplegat les connexions de l’OPS. El seu muntatge acabarà a mitjan desembre amb l’arribada d’un sistema de cable dissenyat específicament per integrar-se a l’operativa de la terminal, que donarà flexibilitat per a connectar als diversos ferris.

Per instal·lar aquest sistema, el Port de Barcelona va signar fa dos anys un acord per desenvolupar l’OPS amb Grimaldi, que ha adaptat els vaixells que amarren a la terminal barcelonina per garantir la compatibilitat amb el sistema.

“Amb l’OPS per a ferris no sols farem més sostenible l’activitat portuària, sinó que contribuïm a millorar la qualitat de l’aire de la ciutat i disminuir el soroll allà on podem tenir més impacte: en els molls més pròxims al centre de la ciutat”, ha defensat el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell.

Vista aèria del Port de Barcelona.

Per la seva banda, el conseller delegat de Grimaldi a Espanya, Mario Massarotti, ha assegurat que “aquest és un pas més cap a una operativa de zero emissions de tots els nostres ferris que fan escala a Barcelona”.

Com en el cas de l’OPS de la terminal Best del port barceloní, el primer del Mediterrani en una terminal de contenidors, el sistema de la terminal Grimaldi funcionarà els dos primers anys en fase pilot, amb l’objectiu de conèixer les necessitats que es generin per part dels operaris de la terminal i del port, per continuar avançant en la seva electrificació.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025