Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica des del moll de Sant Bertran, el més pròxim a la ciutat

Nou pas cap a l’electrificació dels molls del Port de Barcelona. El primer sistema Onshore Power Supply (OPS) que permetrà endollar ferris a la xarxa elèctrica ja ha arribat a la ciutat. La previsió del port és que estigui operatiu al gener a la terminal Grimaldi del moll de Sant Bertran, el més pròxim a la ciutat.

Amb aquest sistema, els ferris que recalin en el moll comercial podran aturar els seus motors i funcionar només a través de l’electricitat proporcionada a través de l’OPS, la qual cosa permetrà reduir les emissions que emeten els vaixells quan estan atracats al port.

L’OPS, desenvolupat per Vinci Energies Spain, donarà servei a dos punts d’atracament per a ferris a la terminal. Amb una potència inicial de quatre MVA, ampliable fins a 6,5 MVA, s’ha dissenyat per adaptar la tensió i la freqüència a les necessitats específiques de cada vaixell.

Abans de l’arribada del sistema, s’ha dut la línia de mitjana tensió fins a la terminal i s’han desplegat les connexions de l’OPS. El seu muntatge acabarà a mitjan desembre amb l’arribada d’un sistema de cable dissenyat específicament per integrar-se a l’operativa de la terminal, que donarà flexibilitat per a connectar als diversos ferris.

Per instal·lar aquest sistema, el Port de Barcelona va signar fa dos anys un acord per desenvolupar l’OPS amb Grimaldi, que ha adaptat els vaixells que amarren a la terminal barcelonina per garantir la compatibilitat amb el sistema.

“Amb l’OPS per a ferris no sols farem més sostenible l’activitat portuària, sinó que contribuïm a millorar la qualitat de l’aire de la ciutat i disminuir el soroll allà on podem tenir més impacte: en els molls més pròxims al centre de la ciutat”, ha defensat el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell.

Vista aèria del Port de Barcelona.

Per la seva banda, el conseller delegat de Grimaldi a Espanya, Mario Massarotti, ha assegurat que “aquest és un pas més cap a una operativa de zero emissions de tots els nostres ferris que fan escala a Barcelona”.

Com en el cas de l’OPS de la terminal Best del port barceloní, el primer del Mediterrani en una terminal de contenidors, el sistema de la terminal Grimaldi funcionarà els dos primers anys en fase pilot, amb l’objectiu de conèixer les necessitats que es generin per part dels operaris de la terminal i del port, per continuar avançant en la seva electrificació.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona ja té nou fenomen nadalenc: els Magic Days de CASA SEAT

La màgia nadalenca de CASA SEAT s’estendrà fins al 5 de gener amb experiències que…

23 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona, ciutat viva

10 idees per a redescobrir el comerç emblemàtic de Barcelona

22 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Bales sobre Babilònia

Mentre l'horror de la I Guerra Mundial alterava el rostre que a partir d’aleshores anava…

22 de desembre de 2025
  • Gastronomia

Els millors torrons d’autor del 2025

Un recorregut pels torrons més creatius de l’any, entre obradors amb història i xefs que…

22 de desembre de 2025
  • Creativitat

ÚNICO, la galeria que reivindica els oficis d’ahir per a garantir l’arquitectura del demà

Des d’un espai de 400 metres quadrats al Poblenou, aquest projecte pioner en tot l'Estat…

21 de desembre de 2025
  • Gastronomia

Plats preparats per assaborir les festes de Nadal sense presses

El Corte Inglés presenta una proposta gastronòmica que manté la tradició nadalenca sense renunciar a…

21 de desembre de 2025