Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica des del moll de Sant Bertran, el més pròxim a la ciutat

Nou pas cap a l’electrificació dels molls del Port de Barcelona. El primer sistema Onshore Power Supply (OPS) que permetrà endollar ferris a la xarxa elèctrica ja ha arribat a la ciutat. La previsió del port és que estigui operatiu al gener a la terminal Grimaldi del moll de Sant Bertran, el més pròxim a la ciutat.

Amb aquest sistema, els ferris que recalin en el moll comercial podran aturar els seus motors i funcionar només a través de l’electricitat proporcionada a través de l’OPS, la qual cosa permetrà reduir les emissions que emeten els vaixells quan estan atracats al port.

L’OPS, desenvolupat per Vinci Energies Spain, donarà servei a dos punts d’atracament per a ferris a la terminal. Amb una potència inicial de quatre MVA, ampliable fins a 6,5 MVA, s’ha dissenyat per adaptar la tensió i la freqüència a les necessitats específiques de cada vaixell.

Abans de l’arribada del sistema, s’ha dut la línia de mitjana tensió fins a la terminal i s’han desplegat les connexions de l’OPS. El seu muntatge acabarà a mitjan desembre amb l’arribada d’un sistema de cable dissenyat específicament per integrar-se a l’operativa de la terminal, que donarà flexibilitat per a connectar als diversos ferris.

Per instal·lar aquest sistema, el Port de Barcelona va signar fa dos anys un acord per desenvolupar l’OPS amb Grimaldi, que ha adaptat els vaixells que amarren a la terminal barcelonina per garantir la compatibilitat amb el sistema.

“Amb l’OPS per a ferris no sols farem més sostenible l’activitat portuària, sinó que contribuïm a millorar la qualitat de l’aire de la ciutat i disminuir el soroll allà on podem tenir més impacte: en els molls més pròxims al centre de la ciutat”, ha defensat el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell.

Vista aèria del Port de Barcelona.

Per la seva banda, el conseller delegat de Grimaldi a Espanya, Mario Massarotti, ha assegurat que “aquest és un pas més cap a una operativa de zero emissions de tots els nostres ferris que fan escala a Barcelona”.

Com en el cas de l’OPS de la terminal Best del port barceloní, el primer del Mediterrani en una terminal de contenidors, el sistema de la terminal Grimaldi funcionarà els dos primers anys en fase pilot, amb l’objectiu de conèixer les necessitats que es generin per part dels operaris de la terminal i del port, per continuar avançant en la seva electrificació.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Creativitat

El poderós art emergent envaeix les galeries de Barcelona amb ArtNou

Una seixantena de joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves creacions a més…

20 d'agost de 2025
  • Barcelona Futur

Ciutat Vella encara la seva segona gran transformació per tornar a ser el centre de Barcelona

El Pacte per Ciutat Vella defineix el full de ruta per a la dècada vinent…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Més de 100 espècies marines s’instal·len en els esculls artificials del Port Olímpic

Les 50 estructures fondejades durant la reforma del port s'han convertit en un refugi i…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Un temple com una veritat

Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…

18 d'agost de 2025
  • Baco Boca

Bonavista, la terrassa que revoluciona el Moxy Barcelona

Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

The Blue Box, el dispositiu per detectar càncer de mama amb una prova d’orina

L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…

18 d'agost de 2025