Amb una experiència de gairebé 20 anys, l'empresa suma set locals, entre restaurants i guinguetes, amb la mirada posada en el vespreig
El Casanova Beach Club del grup Lancaster, a Castelldefels.
A la família, això de muntar un negoci havia estat allà des de feia temps. Primer va ser amb el desaparegut bar musical Sensa de Castelldefels. Però no va ser fins fa gairebé 20 anys quan els germans Marcos i Ángel Casanovas van posar la llavor del que avui és el grup de restauració Lancaster, en el qual l’oci i el Baix Llobregat sempre han estat molt presents.
El primer de tots va ser el Lancaster, a la platja de Castelldefels. Així va començar la fusió, com l’anomena el Marcos, entre tapes al migdia i copes a la nit. “Sempre hem compaginat la gastronomia amb la diversió”, remarca el conseller delegat del grup. Sumaven així l’experiència d’un dels germans com a cuiner durant anys en molts restaurants amb la de l’altre en el món de la nit. Va ser el primer d’una saga de restaurants Lancaster, el segon va obrir a la part interior de Castelldefels, amb servei de menjar i sopars, i el tercer, a Gavà Mar.
Aquesta primera saga es va reconduir, amb el tancament del local original, per les queixes dels veïns, i del segon, perquè la zona urbana no té la mateixa vida que el front marítim. “La diferència és tremenda. Vam decidir que tot el que anàvem a fer a partir d’aquell moment anava a ubicar-se a primera línia de platja”, recorda el Marcos. Es van concentrar en el Lancaster Beach Club de Gavà Mar i, amb l’arribada d’un nou soci, Albert Estragués, van arribar les guinguetes, estrenant-se amb el Carita Morena de Castelldefels. Feia un temps s’havia sumat com a soci Sergio Cocera, també cuiner, constituint a poc a poc un grup que començava a créixer.
La llista es va anar ampliant ràpidament: va arribar el Casanova Beach Club, també a Castelldefels, i una altra guingueta, el Mosquito, a Viladecans. Just abans de la pandèmia van sumar el restaurant Embarcadero, situat de nou a la ciutat natal del grup. Superada l’aturada per la covid, també va ser el moment d’incorporar més locals, el Mamut Beach Club, a Viladecans, i La Xancla, a Les Botigues de Sitges. Ni més ni menys que set locals que van facturar uns set milions d’euros l’any passat i ocupen 230 treballadors. Els caps de setmana, quan el temps ho permet i no es resisteix com enguany, la clientela arriba als 2.400 comensals.
Amb aquesta accelerada, ha tocat reposar-ho tot en els últims anys. El grup Lancaster ha entrat en una etapa de consolidació, però també d’organitzar-se perquè res es quedi pel camí. Ha tocat muntar un departament de comptabilitat i tenir responsables de compres i esdeveniments. “Per a créixer més has d’endreçar”, resumeix el Marcos, ara més centrat en la gestió de la cuina, pensant en l’elaboració de les cartes i els menús.
Òbviament, es van obrint noves possibilitats, si bé encara és aviat per conèixer-les. Toca reformar el Casanova Beach Club. També està sobre la taula donar més pes al vespreig, ara que cada vegada costa més que la gent s’animi a prendre unes copes a la nit. De moment, això d’allargar a les tardes ara a l’estiu es podrà fer a La Xancla i el Mamut Beach Club. A l’hivern, és el torn del Casanova Beach Club, amb piscina inclosa on no falten les paelles, però on també es pot tastar la infal·lible gastronomia japonesa.
L'immoble, adossat al Palau Robert, es transformarà en un gran centre d'atenció ciutadana, amb oficines…
Abans d’honorar l’extraordinària figura de Freddie Mercury, l’Ajuntament hauria de regalar una estàtua a Montserrat…
Va arribar a Barcelona “a finals del segle passat” perquè volia escriure per les revistes…
La companyia tanca un exercici fiscal sense precedents impulsada pel model de subscripcions, que han…
Del bosc al Born, l’expressió de la fusta que, en petites i grans dimensions, les…
El nou consumidor local: més conscient, més exigent i amb ganes de reconnectar amb l'essència…