Ecosistema emprenedor

GüipUp vol captar 300.000 euros per expandir el seu model d’internacionalització

La companyia, fundada a Barcelona fa cinc anys, ha desenvolupat una plataforma tecnològica que facilita l'arribada a nous mercats

Quan les empreses decideixen entrar en nous mercats, es troben amb múltiples barreres, com la necessitat d’adaptar-se a una nova regulació, trobar proveïdors fiables, arribar als consumidors, aprendre la seva llengua i entendre la seva cultura… “La majoria dels projectes cauen a l’última milla”, explica Lourdes Cuevas, consellera delegada i fundadora de GüipUp, una startup barcelonina que vol facilitar el procés d’internacionalització de les empreses.

Cuevas té molta experiència a fer-ho, després d’haver-se dedicat durant dècades a expandir en països estrangers a les empreses per a les quals havia treballat als Estats Units. L’última l’havia enviat a Barcelona per obrir Europa, però el Brexit i el creixement del mercat intern els van fer desistir. L’empresària va decidir quedar-se a la capital catalana i emprendre aquí amb GüipUp, nom que vol espanyolitzar l’expressió anglesa “We pop”, utilitzada com a metàfora del creixement ràpid i decidit que han d’afrontar les empreses quan s’expandeixen.

GüipUp ha analitzat tots els passos que cal seguir per obrir un nou mercat i ha estandarditzat els processos perquè estiguin a l’abast de qualsevol companyia. Tota aquesta informació queda recollida en una plataforma des de la qual es pot controlar i gestionar els negocis internacionals de manera autònoma i controlant totes les fases de la cadena. “Oferim un acompanyament des del principi fins al final”, remarca Cuevas. Es comença valorant si l’empresa està preparada per fer el salt a un país, per a després ajudar-la amb l’expansió proporcionant socis locals que es poden encarregar del dia a dia.

Fundada l’any 2018, la startup acaba d’obrir una ronda de finançament amb la qual vol captar 300.000 euros i donar entrada a capital risc. Es tracta de la seva segona ronda, després d’una per 400.000 euros que li va permetre incorporar un nou soci que ha aportat la tecnologia per posar en marxa la plataforma.

Els recursos que ara espera captar han de permetre accelerar el seu creixement, amb el focus posat a arribar a nous mercats. Actualment, és present als Estats Units, el Canadà, Mèxic, Colòmbia, Xile, Holanda i Unió dels Emirats Àrabs. Amb una plantilla de deu empleats, l’equip més gran està situat als Estats Units, el mercat més gran i el més complex al qual s’expandeixen els seus clients. L’any passat van facturar 500.000 euros i preveuen una xifra similar per a enguany, tenint en compte que s’han concentrat a desenvolupar la seva plataforma i han prioritzat els clients més grans, desistint dels petits. Encara no han registrat beneficis.

Compten amb una desena de clients, als quals gestionen 150 projectes i facturen entre 15 i 80 milions d’euros. Alguns exemples són Jamones Andrés Izquierdo, que ja operava en països europeus com Dinamarca, Finlàndia i Grècia, i amb GüipUp ha fet el salt a Paraguai i el Brasil; Mun Kombucha, que començarà la seva comercialització a Països Baixos, o Laboratori Boniquet, que tenia una filial a Mèxic i ara llançarà la seva marca blanca als Estats Units. El perfil de companyia que busquen són aquelles amb una certa envergadura que vulguin fer el salt a mercats més complexos i grans, com el nord-americà.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Creativitat

El poderós art emergent envaeix les galeries de Barcelona amb ArtNou

Una seixantena de joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves creacions a més…

20 d'agost de 2025
  • Barcelona Futur

Ciutat Vella encara la seva segona gran transformació per tornar a ser el centre de Barcelona

El Pacte per Ciutat Vella defineix el full de ruta per a la dècada vinent…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Més de 100 espècies marines s’instal·len en els esculls artificials del Port Olímpic

Les 50 estructures fondejades durant la reforma del port s'han convertit en un refugi i…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Un temple com una veritat

Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…

18 d'agost de 2025
  • Baco Boca

Bonavista, la terrassa que revoluciona el Moxy Barcelona

Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

The Blue Box, el dispositiu per detectar càncer de mama amb una prova d’orina

L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…

18 d'agost de 2025