Holaluz comprarà instal·ladores per accelerar en energia fotovoltaica

La companyia es llança a crear una xarxa pròpia d'especialistes en el muntatge de plaques solars després d'haver arribat a un parc de 5.537 instal·lacions en les teulades dels habitatges dels seus clients

Holaluz prem l’accelerador en la seva estratègia per a convertir-se en un actor de referència en producció d’energia renovable mitjançant la instal·lació de plaques fotovoltaiques a les teulades dels habitatges. La companyia barcelonina ha anunciat que ha pres la decisió d’iniciar una estratègia d’adquisicions per teixir una xarxa d’empreses instal·ladores pròpies que li permetin controlar directament tot el procés de col·locació de les plaques solars i prestar un millor servei als seus clients.

Segons Holaluz, aquesta nova estratègia preveu la compra d’un mínim de tres instal·ladores entre 2021 i el primer trimestre de 2022 per “crear una estructura híbrida entre instal·ladors propis i la firma d’acords amb instal·ladors locals de confiança” que permetin assegurar l’escalabilitat de les operacions. L’energètica destaca que l’aposta per controlar directament tot el procés ha de permetre assegurar que les instal·lacions es realitzin amb la màxima qualitat, el que contribuirà a la projecció de la marca. “Aquesta estratègia ens permet assolir un doble objectiu: lliurar al client una experiència excepcional i, en l’àmbit corporatiu, capturar el màxim valor d’aquesta fase”, afirma Carlota Pi, presidenta d’Holaluz.

La firma, que cotitza al mercat BME Growth des de novembre de 2019, ha optat per sortir de compres a l’emergent negoci dels instal·ladors fotovoltaics després d’aconseguir que un total de 5.537 clients li hagin confiat la instal·lació de plaques solars a les seves teulades, un 184,7% més respecte al juny 2020. L’objectiu d’Holaluz és ambiciós, ja que preveu arribar a les 50.000 instal·lacions fotovoltaiques gestionades a finals de 2023.

Holaluz vol tenir un parc de 50.000 instal·lacions solars urbanes.

Fa un any, Holaluz es va llançar a convèncer els ciutadans de la conveniència de generar la seva pròpia energia renovable mitjançant la campanya comercial La Revolució de les teulades, amb la qual pretén “transformar en energia verda cada metre quadrat de les teulades infrautilitzat”.

En l’últim any, l’elèctrica catalana ha guanyat cent mil clients, en passar de 255.543 usuaris el juny de 2020 als 350.820 comptabilitzats al tancament del passat mes de juny. Així, en l’últim trimestre s’han registrat 25.300 altes. “Els mesos impredictibles que viu el sector energètic ens donen l’oportunitat de demostrar que la nostra proposta de valor i model de quotes té més sentit que mai, i així ens ho demostren els 25.000 nous clients d’aquest trimestre”, subratlla Pi, cofundadora d’Holaluz junt amb Oriol Vila i Ferran Nogué.

L’emprenedora ha reafirmat també l’objectiu d’acabar 2023 amb un milió de clients, 50.000 instal·lacions fotovoltaiques gestionades i 1.000 MW en representació.

Fins al 31 de març, les vendes consolidades d’Holaluz van sumar 77,98 milions d’euros i l’ebitda registrat va ser d’1,53 milions d’euros. En el seu últim exercici fiscal, tancat el passat mes de setembre, la companyia va aconseguir una facturació de 235,9 milions d’euros, amb un creixement del 13% respecte als 208,8 milions de 2019. Encara que segueix registrant pèrdues comptables, Holaluz va elevar l’any passat el seu marge brut a 27,3 milions i el seu ebitda a 3,5 milions, amb creixements del 67% i del 35%, respectivament.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025
  • Hashtag Barcelona

La foto de Collboni

El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…

29 d'abril de 2025
  • Ecosistema emprenedor

DeepUll aixeca 50 milions per accelerar el diagnòstic de la sèpsia

L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució

29 d'abril de 2025
  • Professionals

El patronat de la Fundació La Caixa relleva Ángel Simón com a conseller delegat de CriteriaCaixa

El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…

29 d'abril de 2025