L’ICF al costat de les empreses: el cas d’Atrápalo

El sector turístic ha estat un dels més afectats per la crisi sanitària de la COVID-19. Nombroses pimes, empreses i entitats del sector han sol·licitat un préstec o aval a l’ICF per poder seguir amb la seva activitat i, sobretot, assegurar el manteniment de llocs de treball dins la seva plantilla. Un d’aquests casos és el d’Atrápalo

La crisi sanitària de la COVID-19 ha tingut un fort impacte en el teixit empresarial català, especialment en el sector turístic. A conseqüència de la pandèmia, autònoms, pimes i entitats han vist com la seva activitat s’ha vist reduïda a mínims o, fins i tot, paralitzada, un fet que ha posat contra les cordes la seva viabilitat i els llocs de treball de milers de professionals.

Amb l’objectiu de cobrir les necessitats de liquiditat de les empreses i també preservar els llocs de treball, l’ICF ha activat, des de l’esclat de la crisi, múltiples solucions de finançament per fer front a aquesta realitat. En concret, l’entitat posa a disposició del teixit econòmic més de 1.100 milions d’euros en forma de préstecs i avals amb un doble objectiu: finançar el circulant i assegurar els llocs de treball.

Dins el sector turístic, una de les empreses que l’ICF ha finançat és Atrápalo. Amb tot just vint anys d’activitat, Atrápalo, una de les primeres start-ups de l’ecosistema gestat a Barcelona, és avui un dels principals portals de promoció d’ofertes d’oci, cultura, turisme i restauració, amb operativa en nou països, set línies de negoci en actiu i més de vuit milions d’usuaris registrats.

La COVID-19 ha tingut un fort impacte en el seu negoci des de tres punts de vista: l’aturada pràcticament total de l’activitat, la gestió de les cancel·lacions i, en conseqüència, el retorn de gran part dels ingressos generats durant l’etapa prèvia a la pandèmia, i la incertesa empresarial i de consum que envolta aquesta crisi sanitària. En aquest context, i amb l’objectiu d’obtenir la liquiditat, la solvència i la seguretat necessàries per afrontar una situació tan complicada com aquesta, Atrápalo va sol·licitar a l’ICF el préstec “ICF – Crèdit COVID-19”.

Tal com afirma Luis Alonso, director Financer d’Atrápalo, gràcies a aquest préstec “estem preparats per tot el que pugui venir en el futur i hem pogut passar tot aquest tsunami de la pandèmia”.

L’ICF, com a banca pública de Catalunya, continua fent costat al teixit econòmic per tal de finançar projectes que permetin construir un futur sostenible en què el creixement i la innovació siguin eixos vertebradors de l’economia i les empreses.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

La plataforma Slalom preveu superar el milió d’euros connectant marques i creadors

L'eina digital, pionera a Europa, permet a les empreses que vulguin generar continguts a xarxes…

3 de setembre de 2025
  • Creativitat

La Fundació Úniques reivindica el col·leccionisme d’art en femení

A través d’exposicions i una col·lecció pròpia d’obres creades per dones, i des del cor…

3 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Tracks CO2, la startup que mesura l’impacte d’accions sostenibles a partir de satèl·lits

La companyia, que actualment es troba sota la incubadora ESA BIC, treballa amb grans aerolínies…

2 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona es convertirà en l’epicentre dels parcs d’atraccions

El congrés organitzat per l'Associació Internacional de Parcs d'Atraccions preveu assolir els 700 expositors internacionals…

2 de setembre de 2025
  • Opinió

Beure com qui llegeix Foster Wallace

Kyara, la cocteleria inspirada en perfums, demostra que cuina i literatura parlen el mateix idioma

31 d'agost de 2025
  • Creativitat

Dibuixa’m un cavall

Un bon personatge et pot marcar la vida. Els germans Carlos i Jordi Grangel són…

31 d'agost de 2025