L’ICF al costat de les empreses: el cas del Festival Cruïlla

El cultural ha estat un dels sectors més fortament colpejats per la crisi econòmica sorgida arran de la COVID-19. El tancament, per motius sanitaris, de museus, teatres, cinemes i sales de concerts, així com la cancel·lació de diferents festivals i espectacles, han provocat que nombroses entitats, empreses i pimes del sector hagin vist en l’ICF una opció per finançar les seves necessitats de circulant i tenir la solvència necessària per adaptar aquells projectes que tenien en marxa. Un dels casos més rellevants ha estat la reinvenció del Festival Cruïlla, enguany, el Festival Cruïlla XXS.

[dropcap letter=”U”]

na de les conseqüències més evidents de la COVID-19 ha estat l’aturada de l’activitat cultural, la qual ha provocat que un gran nombre de microempreses, pimes i entitats del sector, que depenen d’uns ingressos molts lligats a l’agenda cultural anual, s’hagin vist amb dificultats de liquiditat a curt termini. Vista la situació, l’ICF i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, a través de l’ICEC, van impulsar els préstecs ICF Cultura Liquiditat, una línia de finançament sense comissions dirigida a empreses del sector afectades per la pandèmia.

Una d’aquestes empreses ha estat el Festival Cruïlla, que aquest any arribava al seu 15è aniversari, posicionat com un dels festivals musicals de referència de la temporada d’estiu a Barcelona. Des que es va traslladar a la ciutat comtal l’any 2008, el Festival Cruïlla no ha parat de créixer, arribant a assolir en la seva edició passada la xifra rècord de 77.000 assistents, gairebé 20.000 més que l’any anterior. Les restriccions sanitàries causades per la COVID-19, però, feien impossible que l’edició del 2020 se celebrés amb les característiques pensades des de l’organització, i feien encara menys possible assolir xifres d’assistència com les d’edicions anteriors.

Donada aquesta situació, l’organització del festival va decidir sol·licitar un préstec a l’ICF a través de la línia ICF Cultura Liquiditat per tal d’adaptar-ne el format, reduint els aforaments i limitant-los a capacitat d’entre 200 i 800 persones a diferents espais de la ciutat, així com assumint tots els requeriments sanitaris pertinents per assegurar la salut de treballadors, artistes i assistents. D’aquesta manera, naixia el Festival Cruïlla XXS. Paral·lelament a la creació d’aquesta nova proposta, Festival Cruïlla va haver de gestionar el retorn dels diners en concepte d’abonaments i entrades d’aquella part del públic que així ho va decidir.

 

L’ICF, com a banca pública de Catalunya, continua fent costat al teixit econòmic per tal de finançar projectes que permetin construir un futur sostenible en què el creixement i la innovació siguin eixos vertebradors de l’economia i les empreses.

 

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Lletres

La Barcelona literària renova el seu impuls amb una FIL que enforteix el seu relat

El protagonisme a la FIL exerceix de revulsiu d'un ecosistema literari sòlid i en constant…

30 de novembre de 2025
  • Lletres

‘L’Ombra del Vent’, l’empremta al carrer Santa Anna i la seva no-llibreria

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

30 de novembre de 2025
  • Lletres

Jordi Amat: “El malestar amb Barcelona ha de ser expiat perquè torni a ser nostra”

A l’illa de la discòrdia, fa un segle tres cases modernistes —la Casa Batlló, la…

30 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona portarà flors a Guadalajara

No és habitual que una ciutat protagonitzi una gran fira internacional del llibre. Pot fer-ho…

30 de novembre de 2025
  • Opinió

L’autònom té un refredat

Hi ha un tipus de treballador que no coneix la malaltia; és l’homo autonomus, una…

29 de novembre de 2025
  • Escena

Pentesilea del poble

Al barri del Farró, un dels racons més discrets (un poble, de fet) i alhora…

29 de novembre de 2025