Ecosistema emprenedor

Impress salta als Estats Units amb la integració d’Uniform Teeth

L'objectiu de la startup d'ortodòncia digital i alineadors transparents és comptar amb una xarxa de 50 clíniques al mercat nord-americà el 2023 que se sumaran als més de 130 centres que posseeix a Europa

La startup especialitzada en tractaments digitals per a ortodòncies invisibles Impress avança en els plans de creixement i expansió inorgànica després de tancar al juliol una ronda de cent milions d’euros. La companyia, fundada a Barcelona el 2019, acaba d’anunciar la seva entrada als Estats Units amb la integració d’Uniform Teeth, una cadena californiana que compta amb sis clíniques ubicades a les ciutats de San Francisco, Chicago i Seattle i cinc més en construcció.

Segons Impress, es tracta d'”una revolucionària fusió” que té per objectiu “crear la xarxa mundial més gran de clíniques d’ortodòncia” basades en la digitalització. “És una fusió que marca un abans i després en la nova generació d’ortodòncia”, apunta el nou grup, que assenyala que estarà present a nou països, a Europa i als EUA, “els mercats mundials més importants  d’alineadors transparents, que representen el 70% del total d’aquest sector”. Segons Impress, els accionistes d’Uniform Theeth passaran a tenir accions a la nova empresa fusionada.

Impress, que ha posat en marxa una fàbrica per produir fundes dentals amb impressores 3D a la Zona Franca, acaba de captar prop de 100 milions d’euros en una operació de finançament subscrita pels fons de capital risc LBO France, Norgine Ventures i Claret Capital Partners, que s’han sumat a inversors que ja havien participat en anteriors rondes com ara TA Ventures, Uniqa Ventures i Nickleby Capital.

La startup, fundada a la capital catalana per l’ortodontista Khaled Kasem i els emprenedors en sèrie Diliara i Vladimir Lupenko, té en la tecnologia i en la integració vertical el seu pilar fonamental de diferenciació al mercat i actualment compta amb més de 130 clíniques a 8 països, entre els quals destaca Espanya, Itàlia, Alemanya, França i el Regne Unit.

Per la seva banda, Uniform Teeth va ser fundada a San Francisco el 2018 per Meghan Jewitt i el Dr. Aamodt i també aplica als seus centres tecnologia avançada que utilitza la IA i la impressió 3D. Entre els seus inversors figuren Canaan Partners, Lerer Hippeau, Slow Ventures i Refactor Capital. “Associar-nos amb Impress ens permet combinar els nostres sistemes tecnològics a la plataforma d’ortodòncia líder al mercat actual. A més, ens permetrà expandir-nos més ràpidament per Amèrica del Nord per complir plenament la nostra missió d’oferir una atenció excepcional d’última generació als pacients”, afirma Meghan Jewitt, directora general i cofundadora d’Uniform Teeth.

L’objectiu d’Impress amb aquesta operació és assolir una xarxa de més de 50 clíniques als Estats Units a finals del 2023. “La nostra expansió a Amèrica era sens dubte el següent pas per a Impress, i estem molt orgullosos de treballar amb Uniform Teeth. Buscàvem una empresa que compartís una visió de negoci i una filosofia i valors d’empresa similars que, sobretot, exalcessin aspectes com la innovació i la personalització”, ha explicat Diliara Lupenko, cofundadora i directora d’operacions d’Impress.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025